Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
När berättar ni på jobbet?

Chefen har jag blivit tvungen att berätta för eftersom jag har varit sjukskriven 6veckor och har 2 veckor till pågrund av att jag mår så dåligt. Så var ju illa tvungen. Har även berättat för dom få arbetskamrater som hört av sig och frågat hur jag mår, hatar att ljuga. Det är v.10 nu. Kommer det några frågor på här hemma typ från grannar och vänner så kommer jag också säga som det är. Pallar inte att leva i en lögn och det är svårt att dölja när man mår dåligt och är sjukskriven.

Mitt humör är ganska jämnt, har inte blivit arg eller gråtmild men däremot är jag deppig och orolig för hur det ska bli med jobb och så framöver.

Har äntligen börjat känna en liten bulle längst ner på magen :love: syns inte men känns om man drar med handen.

Hur mycket springer ni på toaletten?

Jag går upp 2-3 gånger per natt och kissar, vaknar inte alltid av att jag är kissnödig utan för att jag ligger obekvämt eller att sambons larm går tidigt på morgonen och då måste jag kissa. Dagtid springer jag väldigt ofta. Hoppas inte det blir värre. Har läst om vissa som längre fram i grav kissar minst en gång i timmen dygnet runt :arghh:

Jag går upp 2-3 gånger per natt och kissar, vaknar inte alltid av att jag är kissnödig utan för att jag ligger obekvämt eller att sambons larm går tidigt på morgonen och då måste jag kissa. Dagtid springer jag väldigt ofta. Hoppas inte det blir värre. Har läst om vissa som längre fram i grav kissar minst en gång i timmen dygnet runt :arghh:

Fram till ca v 12 vaknade jag minst en gång per natt ibland mer! Men det var som att stänga av en kran, för nu är allt som vanligt igen :) dvs sover hela nätterna som jag brukar i vanliga fall och går på toa "lagom" många gånger på dagtid! Dock är jag fortfarande lös i magen, men är mycket bättre än vad det varit innan :)

Inte särskilt mycket mer än annars. Vaknar absolut inte på natten.

Men tarmarna är vansinnigt tröga och det är jobbigt. Till slut är det så fullt att det gör ont för då trycker det på myomet som trycker på ena äggstocken :crazy: Försöker äta mycket magnesium för att få upp farten lite.

(Vikten varierar från dag till dag i förhållande till hur ont jag har :eek: ).

Inte särskilt mycket mer än annars. Vaknar absolut inte på natten.

Men tarmarna är vansinnigt tröga och det är jobbigt. Till slut är det så fullt att det gör ont för då trycker det på myomet som trycker på ena äggstocken :crazy: Försöker äta mycket magnesium för att få upp farten lite.

(Vikten varierar från dag till dag i förhållande till hur ont jag har :eek: ).

Om du tål/tycker om kiwi så prova det, sätter definitivt fart på min mage i alla fall!!

Om du tål/tycker om kiwi så prova det, sätter definitivt fart på min mage i alla fall!!

Åt mkt kiwi efter operationen men det här är typ sju resor värre. Hade jag kunnat ta bulkmedel typ laktulos hade jag gjort det.

Alternativet är laxerande men det känns ju inte heller som en särskilt sund lösning (haha) på lång sikt.

Åt mkt kiwi efter operationen men det här är typ sju resor värre. Hade jag kunnat ta bulkmedel typ laktulos hade jag gjort det.

Alternativet är laxerande men det känns ju inte heller som en särskilt sund lösning (haha) på lång sikt.

Haha nä men är ju en alternativ lösning förstås ;) nä men laxermedel ska man väl inte ta om man inte måste antar jag?!

När berättar ni på jobbet?

Jag har inte bestämt mig för om jag kommer berätta alls på jobbet.. Har blivit varslad så vet att jag kommer bli uppsagd och få gå hem i början på december typ.
Hade jättebra timing på det där, blev varslad en onsdag och på lördagen plussade jag. Känns verkligen toppen just nu - eller inte! :-( Hade ju planerat det här med barn efter att jag äntligen fått en fast anställning osv. och så blev det såhär...

Hur mycket springer ni på toaletten

Lika ofta som vanligt tycker jag.
Har egentligen inga gravidsymptom alls just nu.. Hade lite åksjuka och järnsmak i munnen för ett par veckor sedan, samt lite mensvärksliknande obehag i magen, men det är allt. Haha, nästan så jag är lite besviken för det känns inte alls som om jag är gravid.. :-P

Har gått igenom viktstatistiken och sedan 15/6 har jag gått upp 3.5kg.

Det är inte roligt men å andra sidan ingen katastrof om det inte går snabbare än såhär.

Då skulle jag hålla mig inom de "normala" 12-15kg totalt och även om det blir 70+ på förlossning bör jag klara av att bli av med 15 extra kilon på ett halvår med kloka matval, amning och promenader.

(Jag vet att jag blir lite fixerad men är så rädd att hamna galet igen trots operation, det kräver ju fortfarande disciplin och kontroll för att inte bli fet igen).

Sedan funderar jag vidare på det här med myomet som ev är ett förlossningshinder. Jag vet att det inte går att säga något förrän tidtagast efter årsskiftet men jag vill ju veta nu. Eller egentligen så vill jag _veta_ att man direkt avbryter en vaginal förlossning vid minsta tecken på att det inte går. Och det kan man ju inte vara säker på :( Min sambo är duktig på att ryta ifrån (minst sagt) men när det kommer till blod och sånt är han lite klen :p och kanske inte alls någon att räkna med under förlossning.

Blä!

(Snitt är tryggt men jag blir typ sängliggande en vecka av titthål, hur blir det inte då med snitt?! Dessutom har man ju redan rotat i buken två gånger och varje ny operation ger nya sammanväxningar och ärrvävnad och det kan till slut bli besvärligt.)

Kan någon ge mig facit tack?! :nailbiting:

Vad är det för något? :o

Jag har ett relativt stort myom, en muskelknuta som sitter långt ner på livmodern, ganska nära tappen = i princip i förlossningskanalen. Den är dryga 5cm i diameter och hur den beter sig nu under graviditet och var den hamnar vet man ännu inte.

Risken är att den både växer och stannar långt ner och då är den mest troligt i vägen för en vaginal förlossning.

Ah, jag förstår. Förstår att du är orolig över om de kommer avbryta om det inte fungerar, man läser ju ibland om galenskaper. Men oftast är de duktiga och har stenkoll.

Min hosta är lite bättre idag, kan gå stunder mellan och honung hjälper lite i halsen. Är mest tung i huvudet. Men det gör så ont i huvudet när jag hostar, ska det vara så? :nailbiting:

Ah, jag förstår. Förstår att du är orolig över om de kommer avbryta om det inte fungerar, man läser ju ibland om galenskaper. Men oftast är de duktiga och har stenkoll.

Min hosta är lite bättre idag, kan gå stunder mellan och honung hjälper lite i halsen. Är mest tung i huvudet. Men det gör så ont i huvudet när jag hostar, ska det vara så? :nailbiting:

Lite nässpray kanske skulle göra susen?

Jag har ont huvudet idag och det gör mig alltid så rädd eftersom alla missfall och andra problem har börjat med migrän (vilket jag visserligen inte har idag) :(

Lite nässpray kanske skulle göra susen?
Jag är inte särskilt täppt i näsan, snyter mig då och då. Men det kanske hade funkat. Får se hur det är imorgon när vi ska ut och åka så kan jag köpa det då.

Huvudvärk är väl vanligt vid graviditet? Jag håller tummarna för dig.

Jag är inte särskilt täppt i näsan, snyter mig då och då. Men det kanske hade funkat. Får se hur det är imorgon när vi ska ut och åka så kan jag köpa det då.

Huvudvärk är väl vanligt vid graviditet? Jag håller tummarna för dig.

Jo och jag har lätt för det annars också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 566
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama