Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, iofs. :p Det hade kanske fungerat. Vi ska åka tidigt på morgonen så risken är att jag behöver kliva ur bilen och spy.. Bakfull och åksjuka kanske. Känns så hemskt att ljuga men jag vill berätta detta längre fram.

Ibland får man dra vita lögner, jag tror personerna förstår när anledningen väl kommer fram :)

Har någon tips på en bra ursäkt om jag skulle råka spy när jag umgås med någon som inte får veta än? Jag ska nämligen göra det hela dagen på söndag (inte spy alltså, umgås) samt en sväng nästa vecka (olika personer). Har spytt 2 gånger bara under veckorna så inte alls säkert att jag gör det alls, men OM.
Magsjuka skrämmer ju bort dem så det är lite orimligt, iom att jag ska ut och åka på söndagen. :p
Finns det någon medicin eller så som kan ge illamående? Eller något annat som inte är smittsamt?
Jag har "urinvägsinfektion" som ursäkt för ett läkarbesök så kanske någon medicin som har med det att göra?

Bactrim, som är ett vanligt penicillin vid urinvägsinfektion kan ge illamående och kräkningar som biverkan. :D

Har någon tips på en bra ursäkt om jag skulle råka spy när jag umgås med någon som inte får veta än? Jag ska nämligen göra det hela dagen på söndag (inte spy alltså, umgås) samt en sväng nästa vecka (olika personer). Har spytt 2 gånger bara under veckorna så inte alls säkert att jag gör det alls, men OM.
Magsjuka skrämmer ju bort dem så det är lite orimligt, iom att jag ska ut och åka på söndagen. :p
Finns det någon medicin eller så som kan ge illamående? Eller något annat som inte är smittsamt?
Jag har "urinvägsinfektion" som ursäkt för ett läkarbesök så kanske någon medicin som har med det att göra?

Hoppar in med tips. :angel:
Jag fick urinvägsinfektion förra hösten som gick upp i njurarna. Fick någon form av antibiotika mot det och jag mådde så sjukt illa av den att jag spydde flera ggr. :wtf: Så du borde ju kunna skylla på något liknande? :D

Jag tänker försöka njuta av den här graviditeten, tillåta mig att känna mig vacker och vara stolt.
Min bm när jag väntade ettan förstörde allt kring det och det var ångest kring mat, ångest kring den lilles liv i magen, ångest kring viktuppgång. Det får inte bli så igen...
Tänk när hon tittade på mig och sade "du har gått upp TVÅ kilo, i den takten får det inte fortsätta".
Jag grät när jag åkte hem, efter det besöket fick sambon följa med varje gång.
Sex kilo var den totala uppgången på nio månader...sex...och så många tårar. Jag jobbade mycket med självkänslan efter det.

Jag vet att jag inte bör rassla upp 20-25 kilo men tio är faktiskt ingen större katastrof.

Jaja, nog flummat om det. Nu ska jag förbereda matlådor, i morgon börjar jag äntligen jobba igen :love:
.

Man kan ju tycka att det ändå är bra att göra om man blir erbjuden det? :) Jag tycker det ska bli jobbigt att inte få äta såklart men jag vill ju givetvis veta om det föreligger någon risk för diabetes eftersom det kan orsaka skada.

Nja.. jag valde att inte göra glukosbelastning trots övervikt. Dels kände jag att det var rätt skitdumt att hälla i sig sockerblandning och chocka kroppen och dels så hade jag möjlighet att kolla mitt socker när jag ville.

1. Sluta genast med det.
2. Fundera på varför du äter, varje gång du vill äta. Hungrig? Törstig? Uttråkad?
3. Vad äter du? Mycket grönsaker?

Det är svårt, är på riktigt vrålhungrig... Idag åt jag två smörgåsar o juice till frukost, en smörgås till fm fika, tre smörgåsar till lunch, ett päron o körsbärstomater till mellis och lagad mat i kväll avslutat med två små chokladbollar.

Är nog för jag är rädd för missfall kanske jag är rädd för o gå upp för mycket i "onödan" eftersom jag inte gått ner det jag gick upp. Och det var svårt att gå ner efter andra graviditeten... Får kanske prata med bm eller nåt. Skitjobbigt:o:( Aldrig nojat förr...

Jag gick också ner i vikt först, slutade ju tvärt med godsaker och sådant pga illamåendet. Var inte sugen alls trots tidigare beroende. :O Det är ju bra antar jag. Men nu har jag börjat gå upp igen, men då är det iallafall inte fel sorts vikt jag går upp nu. :)

Jag är också hungrig hela tiden. Måste småäta så mycket för att stävja illamåendet. Får försöka tänka på vad jag småäter så att det kanske blir grönsaker istället för mackor.
Jag tycker om körsbärstomater, och de är lätta att ha med i väskan :up: försöker undvika bröd, men mackor är gott...

Jag tänker försöka njuta av den här graviditeten, tillåta mig att känna mig vacker och vara stolt.
Min bm när jag väntade ettan förstörde allt kring det och det var ångest kring mat, ångest kring den lilles liv i magen, ångest kring viktuppgång. Det får inte bli så igen...
Tänk när hon tittade på mig och sade "du har gått upp TVÅ kilo, i den takten får det inte fortsätta".
Jag grät när jag åkte hem, efter det besöket fick sambon följa med varje gång.
Sex kilo var den totala uppgången på nio månader...sex...och så många tårar. Jag jobbade mycket med självkänslan efter det.

Jag vet att jag inte bör rassla upp 20-25 kilo men tio är faktiskt ingen större katastrof.

Jaja, nog flummat om det. Nu ska jag förbereda matlådor, i morgon börjar jag äntligen jobba igen :love:
.
Vilken dum barnmorska!!! Har gått upp 12-15 kg båda mina graviditeter. Nu +0,5 kg, 9+5. Har medvetet hållt igenn

Inte ha dåligt samvete!!! Men kanske vara noga att ha bra saker att äta lätt tillgängligt så du är snäll mot kroppen. Strunta i att väga dig om det är jobbigt, det viktigaste är ju att du mår bra!

Mmm... Väger mig varje fredag.. Fattar inte detta. Har aldrig någonsin varit så kritisk och hård mot mig själv innan.

Magkatarr? Ätit något dåligt?

Ang vikt så hade jag gått upp 5 kg vid inskrivning förra graviditeten och 25 kg totalt, ingen som tyckte det var nåt konstigt. Och allt + lite till har försvunnit nu efter 16 månader. Har man bra kost och mycket motion som grund tror jag inte man behöver oroa sig så mycket. Kroppen ballar ju ur totalt när man är gravid men tillståndet varar ju som tur är inte förevigt...

Det är svårt, är på riktigt vrålhungrig... Idag åt jag två smörgåsar o juice till frukost, en smörgås till fm fika, tre smörgåsar till lunch, ett päron o körsbärstomater till mellis och lagad mat i kväll avslutat med två små chokladbollar.

Är nog för jag är rädd för missfall kanske jag är rädd för o gå upp för mycket i "onödan" eftersom jag inte gått ner det jag gick upp. Och det var svårt att gå ner efter andra graviditeten... Får kanske prata med bm eller nåt. Skitjobbigt:o:( Aldrig nojat förr...
Men ät om du är hungrig.
Det jag menar är att du ska sluta må dåligt över att du är hungrig.
Nojan kan du till viss del kontrollera genom att tänka på varför och vad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 564
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama