Vårföräldrar 2017 del fem

@TeamLundVer jag hoppas min iaf kan hålla sig inne till efter Valborg, vi flyttar den helgen så efter det är det lugna puckar. Men ska det fortsätta så här så kommer jag snart klippa ut den med kökssaxen!! Jag hade starka förvärkar med dottern men dem var ju rena skämtet jämfört med dessa, och dottern var mycket snällare mot mig som inkubator :meh:

@TeamLundVer jag hoppas min iaf kan hålla sig inne till efter Valborg, vi flyttar den helgen så efter det är det lugna puckar. Men ska det fortsätta så här så kommer jag snart klippa ut den med kökssaxen!! Jag hade starka förvärkar med dottern men dem var ju rena skämtet jämfört med dessa, och dottern var mycket snällare mot mig som inkubator :meh:
Ja Liten är ju ganska burdus så att säga. Voltar runt mest hela tiden och det är allt annat än bekvämt :meh:

Inatt 00.14 anlände hon! Hon går under arbetsnamnet Grynet just nu tills vi kommer på vad hon ska heta.

Vaknade i går morse kl 06 och då gick slemproppen och lite mensvärk kom då och då. Ringde in och berättade och skulle återkomma när de blev regelbundna. Var iväg på vårmarknaden på förmiddagen och sedan fixade hästarna. Vid 15 tyckte jag att värkarna var regelbundna med inte så jobbiga. Ringde in igen och de sa att jag fick komma in om jag ville men kunde lika gärna vänta lite.. duschade och fixade och var på förlossningen 17.45 var då öppen 8 cm! Så vi fick stanna kvar. Vid 22 blev det riktigt jobbigt och sedan kom hon, 3514 g tung och 50 cm lång. :love:
Stort grattis!

Stort grattis!
Inatt 00.14 anlände hon! Hon går under arbetsnamnet Grynet just nu tills vi kommer på vad hon ska heta.

Vaknade i går morse kl 06 och då gick slemproppen och lite mensvärk kom då och då. Ringde in och berättade och skulle återkomma när de blev regelbundna. Var iväg på vårmarknaden på förmiddagen och sedan fixade hästarna. Vid 15 tyckte jag att värkarna var regelbundna med inte så jobbiga. Ringde in igen och de sa att jag fick komma in om jag ville men kunde lika gärna vänta lite.. duschade och fixade och var på förlossningen 17.45 var då öppen 8 cm! Så vi fick stanna kvar. Vid 22 blev det riktigt jobbigt och sedan kom hon, 3514 g tung och 50 cm lång. :love:

30 dagar kvar... känns också som en evighet. Har hittils kunnat ta bilen och åkt i väg för att roa mig medan jag gått hemma men det fungerar inte längre. får förvärkar och ont nedåt, dessutom svårt att se i korsningar då magen är i vägen. Jag hoppas på tidig förlossning nu för nu börjar jag bli rejält less på att inte kunna göra vad jag vill. Dessutom vill jag snusa bäbis! gissar att de här sista dagarna kommer gå så ofantligt långtsamt!

På onsdag ska vi upp och prata med en aurorabarnmorska på förlossningen, känns bra att få lite mer kontroll och att sambon följer med så att jag kan sätta ord för min nervositet.

26 dagar kvar. Har ägnat helgen åt att lägga stenplattor runt växthuset samt krypa runt och lägga ut begränsningskabel till nya robotklipparen. Försöker hålla mig i skinnet och låta sambon göra det mesta, men det är svårt :crazy: Har nog fortfarande inte riktigt greppat att det snart kommer bli drastiska förändringar i tillvaron (att det ska komma en bebis).. Veckorna passerar liksom i ett ganska högt tempo och jag funderar inte så mycket över det :p

Sjukt trist att vakna tidigt, energin räcker liksom inte så länge under dagen då :( var dessutom jättehungrig så var tvungen att äta banan och dricka proviva. Han får gärna komma nu!! 5 dagar kvar till bf...

Stackars V har fått urinvägsinfektion :(

Är såpass pigg att han troligen inte behöver läggas in men de ska göra lite mer blodsnalyser inkl ett bilirubin för han är fortfarande lite gul i vissa ljus.

Navelbråcket fick tummen upp iaf.

Ett stort grattis!

Jag ser min punani igen :banana:

Och så fascineras jag av hur fort man glömmer saker när man får bebis!
Mina barn är riktiga super snuttare... Jag har förträngt hur det kändes i bröstvårtorna av att bli konstant snuttade på O_o:meh:
Hon har ett jättebra grepp och bra teknik så det är bara att pina ut och vänta tills dom har härdats.

Jag ser min punani igen :banana:

Och så fascineras jag av hur fort man glömmer saker när man får bebis!
Mina barn är riktiga super snuttare... Jag har förträngt hur det kändes i bröstvårtorna av att bli konstant snuttade på O_o:meh:
Hon har ett jättebra grepp och bra teknik så det är bara att pina ut och vänta tills dom har härdats.
Det är verkligen det enda jag fasar för, dem två första veckorna innan bröstvårtorna har avhärdats. :nailbiting: Med förra grät jag en skvätt av smärta varje amning men det la sig ju tack och lov.

Grattis till den fria utsikten igen :angel::rofl:

Får jag slänga in en fråga här? Jag är gravid och beräknad till ca 1:a oktober och klurar på om jag kommer orka gå på EM:et i Göteborg i slutet av augusti = en lite dryg månad innan beräknad födsel. Hur känner ni som har/har haft en månad kvar, hade ni gjort det?

Kan tillägga att jag har hittils en väldigt enkel graviditet (är i v.16) och det är ju ändå ett EM! Antagligen blir det så att jag köper en biljett till en av dagarna och så får väl den gå till spillo i "värsta fall", men det hade ändå varit intressant att höra era tankar om det hela :)

Får jag slänga in en fråga här? Jag är gravid och beräknad till ca 1:a oktober och klurar på om jag kommer orka gå på EM:et i Göteborg i slutet av augusti = en lite dryg månad innan beräknad födsel. Hur känner ni som har/har haft en månad kvar, hade ni gjort det?

Kan tillägga att jag har hittils en väldigt enkel graviditet (är i v.16) och det är ju ändå ett EM! Antagligen blir det så att jag köper en biljett till en av dagarna och så får väl den gå till spillo i "värsta fall", men det hade ändå varit intressant att höra era tankar om det hela :)

Jag hade klarat av det! Dock inte kunnat gå allt för mkt.

Du kommer förmodligen få svar som varierar mellan Absolut, inga problem! och Aldrig i livet gick med kryckor o kräktes. Dvs det går inte att avgöra för nån annan tyvärr.

För egen del gick jag på möhippa i höga kilklacksandaler en vecka innan jag födde men jag har haft otroligt enkla graviditeter.
Köp du en biljett och håll tummarna att måendet håller i sig! :up::)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 421
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar