Vårföräldrar 2017 del fem

Ska åka till svärföräldrarna o äta kvällsmat... Vi kommer inte särdeles bra överens och suck. Lagom skoj... Men lillasyster är nu tre veckor på tisdag och de bör väl få träffa henne. Men inte röra :cautious: Har varit likadant med de andra två... Lämnar dem ytterst ogärna ifrån mig till folk jag inte "godkänt" :cool: de har väldigt tvärt emot mig/oss syn på barn och barnuppfostran. I say no more :grin:

Inatt 00.14 anlände hon! Hon går under arbetsnamnet Grynet just nu tills vi kommer på vad hon ska heta.

Vaknade i går morse kl 06 och då gick slemproppen och lite mensvärk kom då och då. Ringde in och berättade och skulle återkomma när de blev regelbundna. Var iväg på vårmarknaden på förmiddagen och sedan fixade hästarna. Vid 15 tyckte jag att värkarna var regelbundna med inte så jobbiga. Ringde in igen och de sa att jag fick komma in om jag ville men kunde lika gärna vänta lite.. duschade och fixade och var på förlossningen 17.45 var då öppen 8 cm! Så vi fick stanna kvar. Vid 22 blev det riktigt jobbigt och sedan kom hon, 3514 g tung och 50 cm lång. :love:
Grattis :love:

Inatt 00.14 anlände hon! Hon går under arbetsnamnet Grynet just nu tills vi kommer på vad hon ska heta.

Vaknade i går morse kl 06 och då gick slemproppen och lite mensvärk kom då och då. Ringde in och berättade och skulle återkomma när de blev regelbundna. Var iväg på vårmarknaden på förmiddagen och sedan fixade hästarna. Vid 15 tyckte jag att värkarna var regelbundna med inte så jobbiga. Ringde in igen och de sa att jag fick komma in om jag ville men kunde lika gärna vänta lite.. duschade och fixade och var på förlossningen 17.45 var då öppen 8 cm! Så vi fick stanna kvar. Vid 22 blev det riktigt jobbigt och sedan kom hon, 3514 g tung och 50 cm lång. :love:

Grattis ❤

40+2 idag och vattnet gick vid kl 18. Har bara lite små oregelbundna värkar än så länge men vi får väl se om det drar igång mer under kvällen/natten.
Har en tid kl 8 på förlossningen imorgonbitti om det inte har hänt mer innan dess.
Spännande :love:

Spännande! :bump: Stort lycka till om det sätter fart inatt :up:

Däckade 2 h. Underbart skönt!

Stort grattis!!!

40+2 idag och vattnet gick vid kl 18. Har bara lite små oregelbundna värkar än så länge men vi får väl se om det drar igång mer under kvällen/natten.
Har en tid kl 8 på förlossningen imorgonbitti om det inte har hänt mer innan dess.
Spännande :love:

Åh va kul!

Vi har varit och grillat med några kompisar jag och cornelis :) ammade ca halv ett, åkte strax efter ett. Han somnar i bilen, sover till halv fem (vi va framme två), vaknar och vill äta, somnar om, vi åkte hem vid sex och han sover än! Jobbigt med frisk luft :p
Det där påminner mig om första tiden med sonen. Jag var alltid lite fundersam över hur det skulle gå när man var iväg på sociala tillställningar. Han sov sig igenom allt och kikade mellan ögonlocken lite då och då och somnade om, varje gång! :D

Grattis :heart

Gud det värkar ( haha) sätta fart på många nu. Jag har haft starka värkar och en väldigt arg liten knodd idag. Ligger i soffan och rycker till och skriker av smärta varannan gång av värkar och varannan gång av sparkar. Trycker konstant neråt och varje gång jag ställer mig upp hur långsamt det än går så ser jag stjärnor framför mig. Enligt app 44 dagar kvar. Enligt svärmor och pendeln mellan 21-35 dagar kvar :laugh::D

Gud det värkar ( haha) sätta fart på många nu. Jag har haft starka värkar och en väldigt arg liten knodd idag. Ligger i soffan och rycker till och skriker av smärta varannan gång av värkar och varannan gång av sparkar. Trycker konstant neråt och varje gång jag ställer mig upp hur långsamt det än går så ser jag stjärnor framför mig. Enligt app 44 dagar kvar. Enligt svärmor och pendeln mellan 21-35 dagar kvar :laugh::D
Själv är jag ju livrädd att det ska sätta igång. Jag fixar vara inte en vaginal undersökning. Blotta tanken på det ger mig panikkänslor :cry:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 421
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar