Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha första gången vi lämnade bort O blev en katastrof. Mamma ringde efter 20 min efter att vi åkt och O är fullständigt hysterisk. Så sambon fick hämta honom, jag väntade i kyrkan och när de kom fram så var han helt förstörd. Bara hulkade och skakade. :heart Tog nästan hela ceremonin innan han slappnade av. Ville ju egentligen inte haft med honom på begravningen men det blev så ändå. Men nu funderar man ju på hur det ska gå att lämna honom framöver. Hur har ni gjort när ni börjat lämna iväg era barn?

Jaha första gången vi lämnade bort O blev en katastrof. Mamma ringde efter 20 min efter att vi åkt och O är fullständigt hysterisk. Så sambon fick hämta honom, jag väntade i kyrkan och när de kom fram så var han helt förstörd. Bara hulkade och skakade. :heart Tog nästan hela ceremonin innan han slappnade av. Ville ju egentligen inte haft med honom på begravningen men det blev så ändå. Men nu funderar man ju på hur det ska gå att lämna honom framöver. Hur har ni gjort när ni börjat lämna iväg era barn?

Vi började ju lämna bort cornelis redan när han var runt tre månader, men för vår del har det aldrig varit något problem, han är så himla social av sig. Så tyvärr har jag inga direkta tips, synd att det inte funkade!

Julius har sedan han var 2 veckor hängt med mig på hundutställningar och där är det så mycket folk som jag känner som hjälpt till med honom medan jag varit inne i ringen. Och när jag trimmar hundar på dagarna får hundarnas ägare hänga med Julius och underhålla honom. Min mamma har varit barnvakt några timmar några gånger sedan han var 5 månader, både hemma hos oss och hemma hos sig. Tror det har gjort att han känner sig trygg med många olika människor.

Tänkter att det bästa när man vill introducera någon som ska passa honom är att vara hemma hos er där O känner sig trygg. Sedan är han ju precis i den åldern då seperationsfasen infaller, det kan säkert ha gjort sitt till?

@kakan89
Har inte lämnat och det lär dröja. Typ pyjamasparty med kompisarna.

Inte av någon princip utan för att han inte har någon relation till andra som medger lämnande.

Om inget oförutsett händer så kommer vi inte lämna iväg på ett bra tag än. Och när det blir dags blir det antagligen till mina föräldrar och då kommer vi förbereda med att hälsa på dem ofta, ofta under en tid innan så Ella blir riktigt van vid att vara med mormor och morfar och sen bara lämna korta stunder i början :) Liksom känna av det hela och förbereda henne.

V vaknade 5.30 imorse. Röjde sedan på Kyrkis utan paus och somnade i selen vid 12.15.

Jag skulle nog också behöva sova lite :cool:

4FE9212C-97AE-4666-9996-441D82BC4485.webp

Mamman är trött. Barnet behöver äta. Städpatrullen väntar tålmodigt.

Vi började ju lämna bort cornelis redan när han var runt tre månader, men för vår del har det aldrig varit något problem, han är så himla social av sig. Så tyvärr har jag inga direkta tips, synd att det inte funkade!

O är också social av sig. Bara hans föräldrar finns till hans verkar det som. ;)

Julius har sedan han var 2 veckor hängt med mig på hundutställningar och där är det så mycket folk som jag känner som hjälpt till med honom medan jag varit inne i ringen. Och när jag trimmar hundar på dagarna får hundarnas ägare hänga med Julius och underhålla honom. Min mamma har varit barnvakt några timmar några gånger sedan han var 5 månader, både hemma hos oss och hemma hos sig. Tror det har gjort att han känner sig trygg med många olika människor.

Tänkter att det bästa när man vill introducera någon som ska passa honom är att vara hemma hos er där O känner sig trygg. Sedan är han ju precis i den åldern då seperationsfasen infaller, det kan säkert ha gjort sitt till?

Vi åkte ju till Gotland när han var 2 månader och där åkte han i alla famnar i en veckas tid. När han var 5 dagar så åkte vi till stugan och där hjälptes alla åt med honom. Så social erfarenhet har han men det är nog separationsfasen som du säger.

Om inget oförutsett händer så kommer vi inte lämna iväg på ett bra tag än. Och när det blir dags blir det antagligen till mina föräldrar och då kommer vi förbereda med att hälsa på dem ofta, ofta under en tid innan så Ella blir riktigt van vid att vara med mormor och morfar och sen bara lämna korta stunder i början :) Liksom känna av det hela och förbereda henne.

Tycker 20 min är rätt kort tid :angel: Han har träffat mormor mycket. Men det hjälpte inte. Vi får hoppas att det var en dålig dag eller något.

Skolan här är tydligen nedläggningshotad pga både för få elever (31st totalt åk 0-6) och pga personalbrist (fin kombination...)

Läggs skolan ner läggs även förskolan ner pga delade lokaler. Och då får vi dels 12km till förskolan (måste ändå köra till och från jobb etc) och dels är den mycket större och tydligen sämre lokaler också :( (men de bästa pedagogerna är redan flyttade dit).

Jag hoppas verkligen att de löser det. Årgång -13 är ändå 8st som är inskrivna och de börjar ju 0:an nästa år, säkert någon som inte går på förskolan också.

Utan skola och förskola nära känns det snudd på meningslöst att bo kvar här :(

@lil-sis
Jag förstår verkligen din oro!
Jag bor också lång bort från alla förskolor förutom våran lilla by skola. Skulle den lägga ner så skulle det bli väldigt mycket krångligare!

Vi är bortskämda för tredje kvällen på raken med ett barn som sover gott i sin säng från ca 20. Sambon har dessutom lyckats söva om honom själv första gången han vaknat två kvällar i rad. Känner mig riktigt utvilad.

Bild från vår första soliga promenad på evigheter.
20180224_122115.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 436
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 872
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar