Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaha första gången vi lämnade bort O blev en katastrof. Mamma ringde efter 20 min efter att vi åkt och O är fullständigt hysterisk. Så sambon fick hämta honom, jag väntade i kyrkan och när de kom fram så var han helt förstörd. Bara hulkade och skakade. Tog nästan hela ceremonin innan han slappnade av. Ville ju egentligen inte haft med honom på begravningen men det blev så ändå. Men nu funderar man ju på hur det ska gå att lämna honom framöver. Hur har ni gjort när ni börjat lämna iväg era barn?
Jaha första gången vi lämnade bort O blev en katastrof. Mamma ringde efter 20 min efter att vi åkt och O är fullständigt hysterisk. Så sambon fick hämta honom, jag väntade i kyrkan och när de kom fram så var han helt förstörd. Bara hulkade och skakade. Tog nästan hela ceremonin innan han slappnade av. Ville ju egentligen inte haft med honom på begravningen men det blev så ändå. Men nu funderar man ju på hur det ska gå att lämna honom framöver. Hur har ni gjort när ni börjat lämna iväg era barn?
Vi började ju lämna bort cornelis redan när han var runt tre månader, men för vår del har det aldrig varit något problem, han är så himla social av sig. Så tyvärr har jag inga direkta tips, synd att det inte funkade!
Julius har sedan han var 2 veckor hängt med mig på hundutställningar och där är det så mycket folk som jag känner som hjälpt till med honom medan jag varit inne i ringen. Och när jag trimmar hundar på dagarna får hundarnas ägare hänga med Julius och underhålla honom. Min mamma har varit barnvakt några timmar några gånger sedan han var 5 månader, både hemma hos oss och hemma hos sig. Tror det har gjort att han känner sig trygg med många olika människor.
Tänkter att det bästa när man vill introducera någon som ska passa honom är att vara hemma hos er där O känner sig trygg. Sedan är han ju precis i den åldern då seperationsfasen infaller, det kan säkert ha gjort sitt till?
Om inget oförutsett händer så kommer vi inte lämna iväg på ett bra tag än. Och när det blir dags blir det antagligen till mina föräldrar och då kommer vi förbereda med att hälsa på dem ofta, ofta under en tid innan så Ella blir riktigt van vid att vara med mormor och morfar och sen bara lämna korta stunder i början Liksom känna av det hela och förbereda henne.
Förskoleklass blir obligatorisk HT 2018.Årgång -13 är ändå 8st som är inskrivna och de börjar ju 0:an nästa år, säkert någon som inte går på förskolan också.
Förskoleklass blir obligatorisk HT 2018.
https://www.skolverket.se/skolformer/forskoleklass