Vårföräldrar 2017 del 6

Cornelis sover mkt i vanliga fall men idag har han knappt vart vaken, nästan så att man blir lite orolig! Han verkar dock inte sjuk, bara trött men ska tempen för säkerhetsskull nästa gång vi byter blöja!

Första "långresan" med Sammy är gjord! Spenderade helgen i Skåne med min familj och Sammy fixade 4h resa med bravur:bow: Sen har det varit full fart hela helgen med att träffa släktingar och bli beundrad:love:

Idag började maken jobba efter nästan 4veckor pappaledigt, så jag och Sammy tog mysmorgon i sängen med hundarna till 10,30 och sen en långpromenad med vagnen i soleskenet, helt underbart:up:

Va bvc-koll idag också och nu har lillplutt gått förbi födelsevikten äntligen och väger 3115g och 52,5cm lång:love:
4v på onsdag min lille fine!

Heja er som är på upploppet:banana:

Grattis ni som fått era små de senaste dagarna :love:

Vi var på bvc i fredags och Douglas växer och frodas - 4560g och 56,5cm på 3-veckorsdagen, 250g upp på drygt en vecka. Det är en rejäl kille :p Han har bra rutiner som han gärna får fortsätta med - somnar runt 19- 20 och vaknar sen ca 00, 03 och 07 för amning (Vi liggammar och han äter på 10 min) och sen kan han gärna sova till 9. Sambon får ta 1-2 blöjbyten/ natt. Dagtid sover han 1-3 timmar i sträck och vaken lika länge och ägnar den tiden åt amning eller ligga och kika. Han har en helt annan personlighet än dottern och ligger gärna ifred i babynestet. Känns helt avigt att, när han gråter när jag håller honom i famnen, lägga ner honom :crazy: men ofta blir han nöjd då och söver sig själv. Sen är det stunder när han bara vill vara nära också men dottern var som ett plåster 24/7. Häftigt att dom är sådana personligheter från start :heart

Typiskt..
Ägnat senaste timmen åt att amma smått störig bebis som spottade ut tutten med jämna mellanrum och sen vägrade gapa ordentligt när hon skulle ta den igen :cautious: Sen när hon var mätt och äntligen började somna till så hör jag hur det kommer ett rejält lass i blöjan :arghh:
Aja, det är väll bara å avvakta en stund för att se om det kommer mer och sen börja om processen med en klarvaken bebis efter blöjbytet.. :meh:

Liten uppdatering från oss. Fick åka hem i söndags och det var så skönt att få komma hem. Hundarna tycker att han är en spännande liten typ och är gärna led och kollar när han är vaken. Julius är en ganska okomplicerad bebis än så länge iaf. Han har haft lite konstig dygnsrytm och varit klarvaken och lite grinig varje natt mellan 00-04 sedan han föddes men denna natten somnade han vid 23.00 och sov till 02.30 då det blev både amning, ersättning och blöjbyte, sedan ville han äta vid 04.30 och då ammade jag bara och han verkade nöjd och sover fortfarande. Så får det gärna fortsätta! Känner mig som en ny människa som fått sova så mycket inatt. Tror mjölkproduktionen börjar komma igång för dels hör man hur han klunkar och han verkar inte alls lika hungrig när vi ger ersättningen längre.

Idag är det återbesök på sjukhuset på schemat!

Hoppas de sista bebisarna i tråden kommer snart :banana:

Liten uppdatering från oss. Fick åka hem i söndags och det var så skönt att få komma hem. Hundarna tycker att han är en spännande liten typ och är gärna led och kollar när han är vaken. Julius är en ganska okomplicerad bebis än så länge iaf. Han har haft lite konstig dygnsrytm och varit klarvaken och lite grinig varje natt mellan 00-04 sedan han föddes men denna natten somnade han vid 23.00 och sov till 02.30 då det blev både amning, ersättning och blöjbyte, sedan ville han äta vid 04.30 och då ammade jag bara och han verkade nöjd och sover fortfarande. Så får det gärna fortsätta! Känner mig som en ny människa som fått sova så mycket inatt. Tror mjölkproduktionen börjar komma igång för dels hör man hur han klunkar och han verkar inte alls lika hungrig när vi ger ersättningen längre.

Idag är det återbesök på sjukhuset på schemat!

Hoppas de sista bebisarna i tråden kommer snart :banana:

När man får sova mer än tre timmar :love:

Jsg undrar om bebis ligger i något mellanläge mellan ruckbar och fixerad. Om natten får jag så sjukt ont i höften som strålar ner i benen och när jag går upp för att kissa så knäcker det till ordentligt någonstans. Sen har jag grym mensvärk ett tag som sen går över.

Hade inget av detta med dottern så vet inte vad jag ska göra av det hela.

Njuuuuuut av graviditeten, det är garanterat heeeeelt normalt och sprid ditt gravidskimmer över omgivningen? :p

(Egentligen tycker jag synd om dig och hoppas att din inneboende behagar komma ut snart!)
Haha sambon tyckte synd om sig igår. Att allt licksom snurrar runt den gravida och att partnern hamnar i skymundan. Vanligtvis håller jag helt med honom men han tog upp ämnet precis när Katla försökte klösa sig ut genom nerver och underliv så min respons blev nog inte så hjärtlig och skimmrande som den borde ha varit :rofl: Tänk att detta som miljoner kvinnor går igenom och har gått igenom kan vara så sjukt jäkla jobbigt så man önskar att man kunde klippa ut ungen med kökssaxen:meh:

Så hej hopp 7 dagar till bf och med min tur ytterliggare 14 innan igångsättning :angel:

Typiskt..
Ägnat senaste timmen åt att amma smått störig bebis som spottade ut tutten med jämna mellanrum och sen vägrade gapa ordentligt när hon skulle ta den igen :cautious: Sen när hon var mätt och äntligen började somna till så hör jag hur det kommer ett rejält lass i blöjan :arghh:
Aja, det är väll bara å avvakta en stund för att se om det kommer mer och sen börja om processen med en klarvaken bebis efter blöjbytet.. :meh:

När Douglas strular så vid bröstet så är det nästan alltid för att han behöver bajsa, brukar avbryta amningen då och grodhålla över handfatet - då kommer allt ut och man kan amma och somna om i lugn och ro sen :up: han tömmer tarmen mycket effektivare då så det brukar dröja länge till nästa bajsning.

Gick en kortpromenad med barn och hundar. Inte långt men jäävlar vad ont jag fick överallt, hade ju hoppats att det skulle starta värkarna. Så nu är jag helt slut och skulle vilja ta en tupplur, hundarna har bäddat ner sig i sängen med mig men barnet är ff rastlöst. Och inga värkar i sikte :mad:

Funderar på att plasta in matbordet och låta henne måla medans jag sover en stund :angel:

Har troligtvis åkt på ett elakt virus men de tog odling på streptococker ifall att. Får svar i morgon.

Fick även bricanyl utskrivet. Hade 97% syresättning. Inte konstigt att jag mått dåligt.

Gick en kortpromenad med barn och hundar. Inte långt men jäävlar vad ont jag fick överallt, hade ju hoppats att det skulle starta värkarna. Så nu är jag helt slut och skulle vilja ta en tupplur, hundarna har bäddat ner sig i sängen med mig men barnet är ff rastlöst. Och inga värkar i sikte :mad:

Funderar på att plasta in matbordet och låta henne måla medans jag sover en stund :angel:
Surt när det enda som händer är att man blir trött:cautious:
Det är ju horribelt att bara vänta.. Vet hur jäkla segt jag tyckte det va förra gången. Hade jag inte fått snitt denna vändan så hade Sammy säkert legat kvar och jäst än, han hade kunnat vänta ända tills den 19:e (hemska tanke!!:eek:)

Bebisar gör sej bäst på utsidan när dom är färdigbakta! Så nu får dom allt börja leta efter utfarten.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 255
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 161
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 591
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar