Vårföräldrar 2017 del 6

Hunnit med några maskiner tvätt och kört hästarnas mathinkar i diskmaskinen :angel:

Har sorterat lite tvätt också, har bara en stor granngården-kasse kvar.

Behöver gno igenom kök och badrum inför besök imorgon men det är svårt med bebis på magen!

Surt när det enda som händer är att man blir trött:cautious:
Det är ju horribelt att bara vänta.. Vet hur jäkla segt jag tyckte det va förra gången. Hade jag inte fått snitt denna vändan så hade Sammy säkert legat kvar och jäst än, han hade kunnat vänta ända tills den 19:e (hemska tanke!!:eek:)

Bebisar gör sej bäst på utsidan när dom är färdigbakta! Så nu får dom allt börja leta efter utfarten.
Promenaden fick iaf igång bebis för nu tränas det mma sparkar och slag därinne. Katla kommer vara redo för baby-mma-vm på utsidan :D Och så länge monstret är igång så blir det ingen tupplur för mamma :meh:

Klockan 11.35 och allt jag har gjort är bada bebis, ammat och en pannkaka till lunch. Men det är rätt skönt att bara vara helt utan måsten:love: I eftermiddag drar jag och Sammy till frissan, morsan behöver snyggas till:o:D

Den här morsan och bäbis var hos frissan nu på fm! Hittat en som bor jättenära mig, kanske 200 meter bort, som har salong hemma och hon kändes bra också! Var första gången där idag :)

Fick äntligen lite matlust efter typ 4 dagar av tvångsätande, DÅ passar bäbis på att köra eftermiddagsgympan så hela magen känns som den studsar omkring. Inte lätt att försöka äta då.

Wow. Lugnare i vagnen än i famnen :eek:

Hoppas han fortsätter vara lugn för jag måste ta på russet eksemtäcke när pappan kommer hem och det är pilligt när det var typ längesedan sist...

Sedan måste någon av oss gno kök och badrum. Troligen jag :p

Wow. Lugnare i vagnen än i famnen :eek:

Hoppas han fortsätter vara lugn för jag måste ta på russet eksemtäcke när pappan kommer hem och det är pilligt när det var typ längesedan sist...

Sedan måste någon av oss gno kök och badrum. Troligen jag :p

Edda har fått hänga i selen när jag tagit på eksemtäcket någon morgon när det var kris o panik.. Fungerade ok men det är en snäll pålle, kändes inte riktigt bra ändå...

Jag har aptit som en grovarbetare. Konstant hungrig och äter mycket vågar inte ställa mig på vågen :cautious: Edda äter med, märks stor skillnad på tungbandet :up: Hon äter mer nu och mer sällan, liksom inte suttande och slabbande hela tiden...

I morgon ska vi på babymassage för första gången, det ska bli spännande :up: Hoppas där är någon trevlig människa. Börjar känna mig som en "gammal" mamma, positivt är väl att ingen tror jag har tre barn o är 30+.

Fick dock en chock i morse när jag ställde mig framför spegeln, har alltid haft hyfsat fasta bröst.... Nu hängde de (stora, typ innan första graviditeten b-kupa, nu e-kupa :nailbiting:) typ halvvägs till navlen :cautious: vet inte om jag ska skratta eller gråta eller vara tacksam för att de varit matmaskin till tre barn eller börja spara pengar till ett bröstlyft :angel: men det är jag för snål för, åker nog hellre till Grekland för pengarna :idea:

Hoppas de sista bebisarna behagar dyka upp snart! Kram på er som kämpar!!! Snart, snart:heart

Jag har aptit som en grovarbetare. Konstant hungrig och äter mycket vågar inte ställa mig på vågen :cautious: Edda äter med, märks stor skillnad på tungbandet :up: Hon äter mer nu och mer sällan, liksom inte suttande och slabbande hela tiden...

I morgon ska vi på babymassage för första gången, det ska bli spännande :up: Hoppas där är någon trevlig människa. Börjar känna mig som en "gammal" mamma, positivt är väl att ingen tror jag har tre barn o är 30+.

Fick dock en chock i morse när jag ställde mig framför spegeln, har alltid haft hyfsat fasta bröst.... Nu hängde de (stora, typ innan första graviditeten b-kupa, nu e-kupa :nailbiting:) typ halvvägs till navlen :cautious: vet inte om jag ska skratta eller gråta eller vara tacksam för att de varit matmaskin till tre barn eller börja spara pengar till ett bröstlyft :angel: men det är jag för snål för, åker nog hellre till Grekland för pengarna :idea:

Hoppas de sista bebisarna behagar dyka upp snart! Kram på er som kämpar!!! Snart, snart:heart
Jag är också helt galet hungrig men det har jag varit även när jag ammat de andra två. Det här med att kilona rasar av när man ammar har inte riktigt stämt på mig...

Viktor var vaken 5h på raken igår kväll och somnade först runt 23.30 efter att jag burit och vankat i en timme.

Nu är han klarvaken igen, försöker ge "sömn-mjölk" :cool:

Besök hos BVC igår och Felicia är nu 55cm lång och har gått upp till 3575gr vilket innebär en ökning på 165gr. Ett litet steg upp på vikten alltså men fortfarande en bit kvar till födelsevikten.

Vi har på eget bevåg bytt ut ett mål till ersättning (jag pumpar då istället) senaste veckan vilket bvc tyckte var bra då det ska vi fortsätta med. Nytt besök om en vecka och då får vi se om vi klarar oss så eller om det krävs ersättning ytterligare mål.

Jag var orolig att hon inte gått upp i vikt alls så känner mig lite lugnare nu.

Jisses, hur många gånger kan liten skrutt vakna o vara hungrig på en natt? Jag har börjat få svårt o somna om mellan, känner mig stressad av allt som händer runtomkring nu. Mycket i almanackan...

Nu ska jag hoppa upp o se till att den stora kommer på bussen

Jag kan visst aldrig vara nöjd. I morse vaknade jag innan mini och fick hjärtat i halsgropen direkt, VARFÖR hade hon inte vaknat än? Hon SKRÄMS ju om hon inte gör som vanligt :nailbiting:. Sovit 4h pass hela natten :up: (borde med andra ord vara väldigt glad och typ "utvilad").

Hur ser det ut kan jag använda Alie vera heat lotion nu utan att det påverkar liten?? Jag har haft en galet kass natt med ont i fogar, ligament, kramper i ljumsken och ont i nedre delen av ryggen. Kan jag smörja mig med det så nära bebis utan att den känner av det eller får jag försöka stå ut??

Hur ser det ut kan jag använda Alie vera heat lotion nu utan att det påverkar liten?? Jag har haft en galet kass natt med ont i fogar, ligament, kramper i ljumsken och ont i nedre delen av ryggen. Kan jag smörja mig med det så nära bebis utan att den känner av det eller får jag försöka stå ut??

Jag har använt sånt hela graviditeten. Enligt min läkare mår bäbis bättre om jag har mindre ont. Hon tyckte absolut jag kunde använda det.

Jag har använt sånt hela graviditeten. Enligt min läkare mår bäbis bättre om jag har mindre ont. Hon tyckte absolut jag kunde använda det.
Ååhh vad bra!! Jag har så sjukt ont så jag vet inte var jag ska ta vägen och det blir värre för varje natt som går. Jag kommer ju snart få sova stående om det fortsätter såhär.:arghh:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 254
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 160
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 591
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar