Vårföräldrar 2017 del 6

Äsch! Va synd hoppas de kommer igång snart igen!

Skönt att slippa åka in mitt i natten ändå ju. Hoppas det kommer igång ordentligt snart.

Min vikarierande BM såg ut som hon ville klappa mig på huvudet och säga "lille vän" när frågade om man kunde få hinnsvepning innan BF datumet... Tänkte fråga min BM i morgon om hon har en annan åsikt. Hon vet ju hur ont jag har det.

*kl*

Nu har vi varit inne och erkännt faderskapet. Det tog 5 min och var inga konstigheter alls. Handläggaren hade en elev med sig så inga dryga kommentarer. Har en känsla av att hon kunde varit en sånn annars.

Mötet gick så fort så sambon hann till och med ta en fika ihop med mig. :D

Sambon fick lite "dryga" kommentarer när vi skrev faderskap, som tex är du verkligen säker nu, har du väl skrivir på kan du inte backa.

Ähm varför skulle vi vara där om han inte vill va pappa?

Precis i början, kanske efter någon vecka hemma, hade jag precis duschat, stod naken i bakrummet när jag känner hur det droppar typ på fötterna. Börjar fundera på om jag inte torkat mig ordentligt, men jo jag var rätt torr, tittade i taket om det droppade därifrån men nä där var det torrt, som det ska vara. Till slut inser jag att det är brösten som läcker massor :laugh:
Precis så gjorde det för mej igår, både före och efter dusch:D

Sjuk junior och snuvig krumelur. Tur vädret är uselt så att vi kan vara inne. Man kan vara inne vid bra väder också men det är svårare att övertyga den uteälskande junioren om det.

Idag har jag varit högeffektiv (jämförelsevis) och lagt in Felicias kläder i hyllan. Därefter kompletterade jag förkylningen med migrän :banghead: och nu hostar jag grönt slem :yuck:

Både Bastian och Felicia har börjat hosta stackarna :(

Sambon fick lite "dryga" kommentarer när vi skrev faderskap, som tex är du verkligen säker nu, har du väl skrivir på kan du inte backa.

Ähm varför skulle vi vara där om han inte vill va pappa?

Hon vi träffade idag var noga med att säga att det var ett val. Typ om det var otänkbart att han var pappan skulle han inte skriva under. Jag var lite nervös innan för mitt humör har inte varit det bästa i veckan så minsta lilla kommentar hade fått mig vansinnig :angel:

*kl*

Tanken var att jag skulle ha en produktiv dag idag. Kom hem och skulle bara vila 5 min. Vaknade vid 13 :o ups! Meeen huvudvärken är hanterbar även utan Alvedon nu äntligen. Dock så har jag fått ytterligare ett gravidsymptom. Känns som fingertopparna domnat bort.

Kontroll hos bm. Ingen hinnsvepning för det får dem först göra vid 41+0 :meh: men allt såg fint ut. Har tom gått ner lite i vikt igen sen jag vägde mig för tre eller fyra kontroller sen:up:

Så bar att fortsätta stå ut ett tag till O_o

Kontroll hos bm. Ingen hinnsvepning för det får dem först göra vid 41+0 :meh: men allt såg fint ut. Har tom gått ner lite i vikt igen sen jag vägde mig för tre eller fyra kontroller sen:up:

Så bar att fortsätta stå ut ett tag till O_o

Märkligt att även en sånn sak skiljer mellan olika län!

Öppen 3 cm och kraftiga värkar som gör rejält ont. Hemma i väntan på plats på förlossningen som har fullt i hela Stockholm. Ska få komma in på vårt planerade sjukhus vid 17. Måste bara stå ut till dess.

Hejja hejja! Bara 40 min kvar!

@Beppo Hur går det?

Märkligt att även en sånn sak skiljer mellan olika län!
Eller hur. Men i detta fall tror jag det skiljer mellan bm och bm också. Pratade med min förra om det iom att jag gick över tid med första och hon sa att vi skulle göra en v39-40 beroende på hur mycket värkar jag har. Och brist på värkar kan jag def inte klaga på :arghh: Jäkla tant att byta jobb innan jag är färdig :mad::p

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 277
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 605
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka