Nej, inte som vi känner nu, men det kanske ändras
Åh, då är det ju evigheter tills vi får veta om det stämmer eller inte
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, inte som vi känner nu, men det kanske ändras
Åh, då är det ju evigheter tills vi får veta om det stämmer eller inte
Haha skulle vara för er skull då
Vad är det jag läser, har nån tränat på morgonen Själv kräktes jag i vasken imorse medan gröten kokade.
Senaste veckorna har fasen varit värst hittills. Fram till v 11 gick det ändå bra men nu känns det nästan värre för varje dag. Kräks, kan mest bara äta bröd, vill bara sova En kollega sa att om illamåendet kommer sent så är det en pojke så vi får väl se!
Mitt illamående började också öka förra veckan! Hade nästan inget alls innan men nu käkar jag Mariekex mest hela tiden för att hålla illamåendet i styr. Och ingen aptit på mat, hönökaka, pannkaka och sushi är typ det som känns lockande.
Men värst är nog kissandet! Jag kissar heeela tiden. Och är törstig. Så jag ser fram emot mitt BM-besök på fredag då de ska få kolla både socker och urinsticka!
Mitt illamående började också öka förra veckan! Hade nästan inget alls innan men nu käkar jag Mariekex mest hela tiden för att hålla illamåendet i styr. Och ingen aptit på mat, hönökaka, pannkaka och sushi är typ det som känns lockande.
Men värst är nog kissandet! Jag kissar heeela tiden. Och är törstig. Så jag ser fram emot mitt BM-besök på fredag då de ska få kolla både socker och urinsticka!
Jag försökte faktiskt köpa tekakor häromdagen!Har exakt lika! Fast det enda jag vill ha är thekakor och mjölk. Vi kanske väntar pojkar vi då
Är det inte magmunnsbesvär om du inte mår illa? Jag får lite uppstötningar ibland - not fun!Mitt illamående (som funnits sen v5-6) har känts under kontroll de senaste två veckorna, blir fortfarande illamående från och till varje dag men inte så pass att jag måste stanna upp och andas bort det längre
Gissa om jag blev förvånad precis när jag böjde mig ner och skulle ta något i nedersta kökslådan och min mage reagerade med att panikspy! Som tur var så kräktes jag bara lite.. Men alltså, wth! Tack för den liksom
Angående att illamåendet skulle börja sent för att man bär en pojke så vore jag mycket förvånad, jag är nämligen helt säker på att jag har en pojkbebis i magen. Fråga mig inte varför, det är bara känslan Har ju egentligen ingen aning eftersom vi inte ens fått se brysselkålen än.
Håller med dig @BubbelA, mjölk är fantastiskt! Det är en av få saker jag kan dricka utan att må illa.
Är det inte magmunnsbesvär om du inte mår illa? Jag får lite uppstötningar ibland - not fun!
Alltså.. Jag blir knäpp på mig själv.
Jag är normalt inte en person som är nojig över någonting i princip. Är ofta väldigt rationell och är det något som oroar mig så tar jag reda på fakta och info om saken så jag får kontroll över situationen. Sällan oroar jag mig i onödan heller eftersom jag oftast kör en "det blir som det blir"-inställning.
Så varför sitter jag då och googlar missfall och fram för allt ofostrig graviditet som en galning och är helt säker på att KUB imorgon kommer visa på tom livmoder och ingen bebis?
Jäkla knäppgök liksom....
Alltså.. Jag blir knäpp på mig själv.
Jag är normalt inte en person som är nojig över någonting i princip. Är ofta väldigt rationell och är det något som oroar mig så tar jag reda på fakta och info om saken så jag får kontroll över situationen. Sällan oroar jag mig i onödan heller eftersom jag oftast kör en "det blir som det blir"-inställning.
Så varför sitter jag då och googlar missfall och fram för allt ofostrig graviditet som en galning och är helt säker på att KUB imorgon kommer visa på tom livmoder och ingen bebis?
Sluta googla för bövelen!
Jag var lite nojig i början, & det blir bara värre av att googla, och för mig även att läsa om andras nojor i t ex denna tråden, så jag har helt enkelt låtit bli. Är inte alls orolig egentligen, men det är klart man blir påverkad av alla andra. Försök ge fasiken i datorn idag är alltså mitt tips.
Undviker jag att läsa om hur oroliga andra är osv så slipper jag oron också.
Jag gjorde PRECIS likadant. Dessutom fick jag för mig att knytts hjärta nog hade slutat slå precis efter KUB så att det skulle visa på något förkrympt dött foster på RUL (trots att jag känt sparkar). På RUL låg knytt fel så vi inte kunde se flöden på hjärtat. BM försäkrade om att det ABSOLUT INTE var något att oroa sig för då allt annat låg precis där det skulle utan att det var pga att det lilla pyret tryckte ner sig i bäckenet och buffade runt så att det omöjligt gick att zooma in på just dessa flöden. Och när jag lämnade BM var jag kolugn och mest glad för att få se knytt så snart igen. Någon dag senare började jag googla och hamnade (helt oväntat) på familjeliv där det naturligtvis var någon som varit med om detta och där barnet haft ett obotligt hjärtfel så att det dog i magen bara en kort tid därefter.Alltså.. Jag blir knäpp på mig själv.