Vårföräldrar 2016

Vad är det jag läser, har nån tränat på morgonenO_o Själv kräktes jag i vasken imorse medan gröten kokade.

Senaste veckorna har fasen varit värst hittills. Fram till v 11 gick det ändå bra men nu känns det nästan värre för varje dag. Kräks, kan mest bara äta bröd, vill bara sova :cry: En kollega sa att om illamåendet kommer sent så är det en pojke så vi får väl se!

Mitt illamående började också öka förra veckan! Hade nästan inget alls innan men nu käkar jag Mariekex mest hela tiden för att hålla illamåendet i styr. Och ingen aptit på mat, hönökaka, pannkaka och sushi är typ det som känns lockande.

Men värst är nog kissandet! Jag kissar heeela tiden. Och är törstig. Så jag ser fram emot mitt BM-besök på fredag då de ska få kolla både socker och urinsticka!

fick tyroxin utskrivet idag. gissar att jag inte kommer må så bra resten av veckan. skall inleda med 100 mg, normalt börjar man med 50 om jag fattare de rätt

Mitt illamående började också öka förra veckan! Hade nästan inget alls innan men nu käkar jag Mariekex mest hela tiden för att hålla illamåendet i styr. Och ingen aptit på mat, hönökaka, pannkaka och sushi är typ det som känns lockande.

Men värst är nog kissandet! Jag kissar heeela tiden. Och är törstig. Så jag ser fram emot mitt BM-besök på fredag då de ska få kolla både socker och urinsticka!

Har exakt lika! Fast det enda jag vill ha är thekakor och mjölk. Vi kanske väntar pojkar vi då :)

Mitt illamående (som funnits sen v5-6) har känts under kontroll de senaste två veckorna, blir fortfarande illamående från och till varje dag men inte så pass att jag måste stanna upp och andas bort det längre :p
Gissa om jag blev förvånad precis när jag böjde mig ner och skulle ta något i nedersta kökslådan och min mage reagerade med att panikspy! :eek: Som tur var så kräktes jag bara lite.. Men alltså, wth! Tack för den liksom :cautious:

Angående att illamåendet skulle börja sent för att man bär en pojke så vore jag mycket förvånad, jag är nämligen helt säker på att jag har en pojkbebis i magen. Fråga mig inte varför, det är bara känslan :D Har ju egentligen ingen aning eftersom vi inte ens fått se brysselkålen än.

Håller med dig @BubbelA, mjölk är fantastiskt! Det är en av få saker jag kan dricka utan att må illa.

Har exakt lika! Fast det enda jag vill ha är thekakor och mjölk. Vi kanske väntar pojkar vi då :)
Jag försökte faktiskt köpa tekakor häromdagen!
Men jag "vet" ju att det är en flicka!
Detta är dock andra tecknet på en pojke. Min mamma kommenterade att jag blivit "bred över ändan" precis som "hon var när hon väntade mig" men "då brukar det ju vara pojkar".
Jag sa att det var semesterkilon...

Mitt illamående (som funnits sen v5-6) har känts under kontroll de senaste två veckorna, blir fortfarande illamående från och till varje dag men inte så pass att jag måste stanna upp och andas bort det längre :p
Gissa om jag blev förvånad precis när jag böjde mig ner och skulle ta något i nedersta kökslådan och min mage reagerade med att panikspy! :eek: Som tur var så kräktes jag bara lite.. Men alltså, wth! Tack för den liksom :cautious:

Angående att illamåendet skulle börja sent för att man bär en pojke så vore jag mycket förvånad, jag är nämligen helt säker på att jag har en pojkbebis i magen. Fråga mig inte varför, det är bara känslan :D Har ju egentligen ingen aning eftersom vi inte ens fått se brysselkålen än.

Håller med dig @BubbelA, mjölk är fantastiskt! Det är en av få saker jag kan dricka utan att må illa.
Är det inte magmunnsbesvär om du inte mår illa? Jag får lite uppstötningar ibland - not fun!

Hur många "vilket kön tester/skrönor" har man inte läst dom senaste 16veckorna:cautious::D
Pendel, bikarbonatstest, kinesiska kalendern, tidigt illamående och mkt illamående och allt vad man kan hitta på att tolka som tecken på kön.
Enligt skrönorna så väntar jag en flicka så det är säkert en pojke:rofl:

Är det inte magmunnsbesvär om du inte mår illa? Jag får lite uppstötningar ibland - not fun!

Hm.. Kanske, det är första gången det faktiskt kommit upp något bara sådär, hastigt liksom :p
Illamåendet är ju där i bakgrunden ändå, men inte just precis när detta hände. Haha. Men du kanske har rätt! Tänkte inte ens på det. Får hoppas det låter bli att hända fler gånger!

Jag har haft kraftigt illamående från vecka 4 resp vecka 5 (mådde illa redan i vecka 4 men inga kräkningar om jag åt jämt). Illamåendet har hållt sig länge, och det är två pojkar jag har trots att alla skrönor och myter visade på att de skulle vara flickor ;) :laugh:

Denna gång har jag haft kräkningar redan från vecka 5 (mådde illa redan i vecka 3 men höll i schack ett litet tag med åksjukeband och mat). Hade även denna gång extremt graviditetsillamående men inte riktigt lika illa som med mina två äldsta. Imorn kanske vi får veta vem vi har i magen :love: Magkänslan säger tjej, och har så gjort sedan strax innan jag plussade.

Alltså.. Jag blir knäpp på mig själv.
Jag är normalt inte en person som är nojig över någonting i princip. Är ofta väldigt rationell och är det något som oroar mig så tar jag reda på fakta och info om saken så jag får kontroll över situationen. Sällan oroar jag mig i onödan heller eftersom jag oftast kör en "det blir som det blir"-inställning.

Så varför sitter jag då och googlar missfall och fram för allt ofostrig graviditet som en galning och är helt säker på att KUB imorgon kommer visa på tom livmoder och ingen bebis? :nailbiting:
Jäkla knäppgök liksom.... :cautious:

Jag är normalt inte en person som är nojig över någonting i princip. Är ofta väldigt rationell och är det något som oroar mig så tar jag reda på fakta och info om saken så jag får kontroll över situationen. Sällan oroar jag mig i onödan heller eftersom jag oftast kör en "det blir som det blir"-inställning.

Så varför sitter jag då och googlar missfall och fram för allt ofostrig graviditet som en galning och är helt säker på att KUB imorgon kommer visa på tom livmoder och ingen bebis? :nailbiting:

Sluta googla för bövelen!
Jag var lite nojig i början, & det blir bara värre av att googla, och för mig även att läsa om andras nojor i t ex denna tråden, så jag har helt enkelt låtit bli. Är inte alls orolig egentligen, men det är klart man blir påverkad av alla andra. Försök ge fasiken i datorn idag är alltså mitt tips. ;)

Undviker jag att läsa om hur oroliga andra är osv så slipper jag oron också. :)

Jag började tro att jag bara va skendräktig och inbillningsillamående mm innan kubtestet:p Min första kommentar på på ul va: -Jag har bara blivit fet:eek: Men då skrattade BM och vinklade apparaten och pling så kom knutet fram:heart

Sluta googla för bövelen!
Jag var lite nojig i början, & det blir bara värre av att googla, och för mig även att läsa om andras nojor i t ex denna tråden, så jag har helt enkelt låtit bli. Är inte alls orolig egentligen, men det är klart man blir påverkad av alla andra. Försök ge fasiken i datorn idag är alltså mitt tips. ;)

Undviker jag att läsa om hur oroliga andra är osv så slipper jag oron också. :)

Jag vet, jag borde hålla mig borta från google idag! Men min hjärna säger att om jag googlat tillräckligt mycket så blir det inte lika jobbigt imorgon om de säger att det är tomt där inne, då har jag liksom förberett mig, eller något. Haha.
Andras nojor brukar inte påverka mig faktiskt, vilket är skönt. Men då spårar tydligen mitt huvud iväg helt på egen hand ändå. :eek:
Tack för tips! Ska parkera mig i soffan med en serie istället. (Med mobilen låååångt borta :D)

Jag gjorde PRECIS likadant. Dessutom fick jag för mig att knytts hjärta nog hade slutat slå precis efter KUB så att det skulle visa på något förkrympt dött foster på RUL (trots att jag känt sparkar). På RUL låg knytt fel så vi inte kunde se flöden på hjärtat. BM försäkrade om att det ABSOLUT INTE var något att oroa sig för då allt annat låg precis där det skulle utan att det var pga att det lilla pyret tryckte ner sig i bäckenet och buffade runt så att det omöjligt gick att zooma in på just dessa flöden. Och när jag lämnade BM var jag kolugn och mest glad för att få se knytt så snart igen. Någon dag senare började jag googla och hamnade (helt oväntat:angel:) på familjeliv där det naturligtvis var någon som varit med om detta och där barnet haft ett obotligt hjärtfel så att det dog i magen bara en kort tid därefter. :banghead:

Min man undrade hur i h-vete jag, som i vanliga fall är logisk och rationell, kan var så obota korkad bara för att jag har en bebis i magen...:meh:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 963
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar