Vårföräldrar 2016

Jag gjorde PRECIS likadant. Dessutom fick jag för mig att knytts hjärta nog hade slutat slå precis efter KUB så att det skulle visa på något förkrympt dött foster på RUL (trots att jag känt sparkar). På RUL låg knytt fel så vi inte kunde se flöden på hjärtat. BM försäkrade om att det ABSOLUT INTE var något att oroa sig för då allt annat låg precis där det skulle utan att det var pga att det lilla pyret tryckte ner sig i bäckenet och buffade runt så att det omöjligt gick att zooma in på just dessa flöden. Och när jag lämnade BM var jag kolugn och mest glad för att få se knytt så snart igen. Någon dag senare började jag googla och hamnade (helt oväntat:angel:) på familjeliv där det naturligtvis var någon som varit med om detta och där barnet haft ett obotligt hjärtfel så att det dog i magen bara en kort tid därefter. :banghead:

Min man undrade hur i h-vete jag, som i vanliga fall är logisk och rationell, kan var så obota korkad bara för att jag har en bebis i magen...:meh:

Haha! JA! Varför blir man helt galet personlighetsförändrad bara sådär?! Jag försöker hålla tyst inför sambon så han slipper försöka lugna mig för sjuhundrade gången liksom :angel: Familjeliv är ungefär alla träffar man får på google också så fort man googlar något som inte är bra, totalt värdelöst! Alla där verkar ha varit med om värsta möjliga scenario alltid :cautious:

Jag ska försöka hålla huvudet kallt idag och jag menar, vad som än visas på skärmen imorgon så kan jag ju knappast påverka det ändå!
Men hur jäkla lätt är det att tänka så hela dagen dååå:eek::laugh:

Håller med om personlighetsförändringen. Jag är i vanliga fall en kolugn person som alltid tänker att "äsch det går över" :grin: Men nu är man ju galen! Minsta lilla och man tror att fostret har dött, kommer dö eller åtminstone föds med stora missbildningar. Måste verkligen sluta..

:)
Jag vet, jag borde hålla mig borta från google idag! Men min hjärna säger att om jag googlat tillräckligt mycket så blir det inte lika jobbigt imorgon om de säger att det är tomt där inne, då har jag liksom förberett mig, eller något. Haha.
Andras nojor brukar inte påverka mig faktiskt, vilket är skönt. Men då spårar tydligen mitt huvud iväg helt på egen hand ändå. :eek:
Tack för tips! Ska parkera mig i soffan med en serie istället. (Med mobilen låååångt borta :D)

Haha, jag förstår er. Fick ju också tankar ett tag om att graviditeten gått över pga att jag mådde så bra... :o

Men hoppas du kan slappna av lite mer efter imorgon i allafall! :)

Kan skriva under på att gå o nojja o tro att det värsta ska hända!
O så har det varit för mig från den dagen jag fick + tills jag varit på rul.
Nu är jag mycket lugnare, visst längtar jag tills jag känner rörelse i magen för att känna bebisarna varje dag men har slutat att vara så nojig. O jag har slutat säga "om allt går bra så är dom beräknade till mars"

Idag har jag varit o köpt MASSOR av mammakläder & babykläder. Min plånbok är glad över att jag handlar mycket begagnat. Första stället så köpte jag ca 20 plagg till mig själv, tröjor, byxor, linnen & ca 70 plagg till bebisarna. 500:- för allt.
Sen va jag hemma hos en kompis som "stoppat undan lite" i väntan tills jag blev gravid. Lite va INTE lite, det 4 st PROPPFULLA pappkassar med allt från stl 50-80, babynest, badbalja, babysitter.. O denna kompisen har bra smak så alla kläder så snygga :love:
Har även köpt 2 st babyskydd från en vän inkl adapter för 500:-. Egentligen en sak jag aldrig köpt begagnat men när en nära vän haft så vet man ju att dom inte är krockade.
Så nu behöver jag nog bara handla kläder om jag hittar något som jag verkligen vill ha :)

Idag har jag varit o köpt MASSOR av mammakläder & babykläder. Min plånbok är glad över att jag handlar mycket begagnat. Första stället så köpte jag ca 20 plagg till mig själv, tröjor, byxor, linnen & ca 70 plagg till bebisarna. 500:- för allt.
Jäklar vilket klipp! :up:

Kan skriva under på att gå o nojja o tro att det värsta ska hända!
O så har det varit för mig från den dagen jag fick + tills jag varit på rul.
Nu är jag mycket lugnare, visst längtar jag tills jag känner rörelse i magen för att känna bebisarna varje dag men har slutat att vara så nojig. O jag har slutat säga "om allt går bra så är dom beräknade till mars"

Sen va jag hemma hos en kompis som "stoppat undan lite" i väntan tills jag blev gravid. Lite va INTE lite, det 4 st PROPPFULLA pappkassar med allt från stl 50-80, babynest, badbalja, babysitter.. O denna kompisen har bra smak så alla kläder så snygga :love:
Har även köpt 2 st babyskydd från en vän inkl adapter för 500:-. Egentligen en sak jag aldrig köpt begagnat men när en nära vän haft så vet man ju att dom inte är krockade.
Så nu behöver jag nog bara handla kläder om jag hittar något som jag verkligen vill ha :)
Tänk på att babyskydd bara håller ca 5 år trots okrockade :) så du kollar upp tillverknisdatum.

Vi har endast babyskydd kvar att köpa, men tror att det blir ett Brio Primo , eftersom mellanbarnet växte ur sin stol så fort så lägger vi hellre pengarna på en annan stol till mellanbarnet så får minstingen ta hans Maxi Cosi Mobi stol när vikten ökat lite.

Sovormen beställdes redan när jag plussade i juli men sömmerskan är otroligt populär samt upptagen i sitt egna liv så den kom idag.
Sovorm är istället för babynest och växer med barnet då huvud och svans inte sitter svans.

b169022.jpg

Nu har jag äntligen berättat för chefen, så nu kan jag sluta dra in magen så fort jag står upp på jobbet. Skönt! De senaste dagarna har det varit lönlöst i vilket fall... Känns som om magen exploderat i storlek på en knapp vecka! Nu kan jag berätta för de andra (inte idag dock, nästan ensam kvar just nu).

• Gilla
Reactions: Ray
Alltså det här med namn lär jag och min make slåss om. I alla fall om det blir en pojke, flicknamn har vi en hel hög vi båda kan tänka oss. Jag har några pojknamn som jag gillar jättemycket som han säger blankt nej till. Han har ett enda förslag själv, och det är samma namn som en av våra katter, Henry. Man kan inte döpa ett barn efter en katt! Då tycker maken att vi döper om katten... Ja, vi lär få diskutera ett tag till. Plan B är att döpa ungen efter den man/kvinna som vinner nästa års Tour de Ski :D

Angående namn hoppas vi nästan på en flicka, för vi har inga gemensamma kandidater vad det gäller pojknamn.

Apropå att inte kunna döpa barnet efter en katt, så heter vår son samma sak som min förra häst... Har aldrig förväxlat dem eller ens tänkt på att det är samma namn, även om jag fortfarande pratar om hästen ibland!

Vi har endast babyskydd kvar att köpa, men tror att det blir ett Brio Primo , eftersom mellanbarnet växte ur sin stol så fort så lägger vi hellre pengarna på en annan stol till mellanbarnet så får minstingen ta hans Maxi Cosi Mobi stol när vikten ökat lite.

Sovormen beställdes redan när jag plussade i juli men sömmerskan är otroligt populär samt upptagen i sitt egna liv så den kom idag.
Sovorm är istället för babynest och växer med barnet då huvud och svans inte sitter svans.

b169022.jpg

Fin :) Sån kanske man ska beställa istället för ett babynest till.

Wow vad alla handlar:)
Jag tänkte nog köpa nåt par jeans snart. Kanske kommer en dag när mysbyxorna inte passar sig... Behöver tröjor som går ner över magen oxå. Grunnar på hur få jag överlever med? Hade två gravidlinnen sista veckorna som jag hade sambons gigantiska luvtröjor över.... Två t- shirts känns lite i minsta laget...
Bäbissaker köps inte förrän det är dags. Är lite för vidskeplig :angel:

Billiga? :confused:
Här hemma på babybutiken kostar det billigaste 2000:-
Dyrt tycker jag ;):angel:
.

Vi ska köpa via internet, samma sida där vi köpte vår Maxi Cosi Mobi. Eftersom detta är tredje barnet så vet vi precis vilken stol vi vill ha, vilket gör att vi köper där den är billigast. Runt tusenlappen kommer den kosta, utan bas då vi båda här hemma anser att de är rätt onödiga. Ingen av oss anser att det är knöligt att trä bilbältet runt stolen, så säkert sitter bebisen ändå :)

Fin :) Sån kanske man ska beställa istället för ett babynest till.

Tack :)
Vi har aldrig haft babynest men mellanbarnet fick liknande babynest på neonatalen så han kunde bara sova om han låg trångt. Jag har hittills fått långa barn, 54 resp 57 cm. Dessutom mellanbarnet vägde nästan 5,3 kg så ett babynest skulle han växt ur fort ändå. Men denna orm kan även mellanbarnet ha, just nu tycker han att den är roligt att dra runt på :p "Sömmerskan" tar 750kr + frakt för liknande exemplar så de kostar en slant.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 963
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar