Vårföräldrar 2016

Har inte gjort de? Diskuterade att jag hört att det är 5 år och hon envisades 7 år och att jag skulle släppa det? Tror jag lämnar tråden precis som @KattenKorven. Går inte att diskutera med gravida tjejer :)

Jag frågade efter din källa, och hänvisade själv mitt uttalande till NTF hemsida. Därför kan jag envisas med mitt påstående då jag har pålitlig källa att tillgå ;) Att ha babyaffär som källa är mer hörsägen än fakta då du inte vet vart deras påstående kommer ifrån.

Slutdiskuterat från min sida :)

Jag tolkar det som att de anser att 7 år är maxlängd men att de formulerar sig på olika sätt :)

Och jag konstaterar, lite glatt faktiskt, att jag inte har någon aning om vad ni diskuterar över huvud taget. Jag har ingen aning om vad babyskydd är, eller ens hur de ser ut. Och jag fick gå tillbaka en sida för att hitta vad det hette.

Jag lutar mig tillbaka och känner mig som en avspänd gravid kvinna. Och konstaterar att det är grymt skönt att ligga i slutet av listan. Jag kommer säkert ha samma funderingar som ni mars-föderskor har, men först om två månader. Och då har jag redan fått alla svaren här i tråden! Tusen tack - jag lutar mig bakåt och fortsätter fundera över saker ni redan lagt bakom er :) .

Just nu funderar jag mest på om det verkligen, fortfarande, finns en böna i min mage och om den växer som den ska (det känns ju fortfarande helt otroligt!), var man (om någon månad eller två?) kan hitta snygga gravidkläder och hur mycket man behöver, hur mycket och hur hårt jag törs träna samt om jag pallar att åka till USA över nyår, eller om jag kommer ha gravidkrämpor redan då. Och om jag kommer palla rida till jul som planerat (maken vill nog helst att jag slutar omedelbums efter förra veckans rejäla vurpa) och hur jag ska hålla mig kvar på hästryggen tills dess.

Och jag konstaterar, lite glatt faktiskt, att jag inte har någon aning om vad ni diskuterar över huvud taget. Jag har ingen aning om vad babyskydd är, eller ens hur de ser ut. Och jag fick gå tillbaka en sida för att hitta vad det hette.

Jag lutar mig tillbaka och känner mig som en avspänd gravid kvinna. Och konstaterar att det är grymt skönt att ligga i slutet av listan. Jag kommer säkert ha samma funderingar som ni mars-föderskor har, men först om två månader. Och då har jag redan fått alla svaren här i tråden! Tusen tack - jag lutar mig bakåt och fortsätter fundera över saker ni redan lagt bakom er :) .
.

Vet inte när du ska ha, men allt jag vet är att det löser sig. Jag är bara emot när någon skriver att man måste eller ska nånting för jag lever med inställningen att alla föräldrar vill sitt/sina barns bästa. Och att ens egna sunda förnuft räcker långt, även för förstföderskor :D

Som blivande 3-barns mamma varav jag fick första barnet 2004 så känner jag mig bara lugn och otroligt trygg i vad jag vill :p

:):)

Mys:love:
TUL, är det beroende på landsting man får göra det? Eller beror det på något annat? Jag ska bara in på ett vanligt RUL och sen får jag glatt vänta på att den ska ut:)

Nej, TUL görs för extra kontroller om någon avvikelse finns.

Jag har två komplicerade graviditeter bakom mig, varav 1 barn ansågs vara svårt sjuk vid födseln (falsk alarm, och han är idag fullt frisk) och det andre barnet var gigantisk vid födseln (ca 5,3 kg veckan innan BF). De vill kolla ifall även denna bebis blir gigantisk, samt planera inför det redan bestämda kejsarsnittet utifall bebisen ska ut tidigare än 1 vecka innan BF beroende på tyngden.

Vi har spontan-shoppat en barnvagn, sådär lite lagom ute i god tid. :D

Råkade hitta en i önskad modell på blocket väldigt nära oss som verkligen hade allt med; och som dessutom är i hur fint skick som helst. Bara däcken som överhuvudtaget ser något använda ut. Det där lär ändras när jag ska ha den sen tänker jag!

Valet föll på en Emmaljunga city Cross efter att jag sett den kallas både pansarvagn och bandvagn, helt i min smak och efter att ha provkört den i skogen hos föräldrarna är jag helnöjd! :up:
Liggdel, sittdel, vanligt "sittgrej", åkpåse, myggnät, regnskydd, skötväska...

Nej, TUL görs för extra kontroller om någon avvikelse finns.

Jag har två komplicerade graviditeter bakom mig, varav 1 barn ansågs vara svårt sjuk vid födseln (falsk alarm, och han är idag fullt frisk) och det andre barnet var gigantisk vid födseln (ca 5,3 kg veckan innan BF). De vill kolla ifall även denna bebis blir gigantisk, samt planera inför det redan bestämda kejsarsnittet utifall bebisen ska ut tidigare än 1 vecka innan BF beroende på tyngden.

5,3kg... Ja, då förstår jag att det blir lite extra koll på den som är på väg:up:

Vet inte när du ska ha, men allt jag vet är att det löser sig. Jag är bara emot när någon skriver att man måste eller ska nånting för jag lever med inställningen att alla föräldrar vill sitt/sina barns bästa. Och att ens egna sunda förnuft räcker långt, även för förstföderskor :D

Som blivande 3-barns mamma varav jag fick första barnet 2004 så känner jag mig bara lugn och otroligt trygg i vad jag vill :p

Ja, jag tänker att ut kommer det nog oavsett vad jag gör. Och maken lär se till att vi har det nödvändigaste - han som har shopping som hobby i familjen!
Men jag kanske ändrar mig och får panik om någon månad :-)

Idag kom mamma med leverans av kläder hon handlat.. + att min brors tjej har lagt undan som jag får på lördag..
Skulle nog kunna få fyra kräk-bebisar som kräver 4 ombyte per dag utan risk för att kläderna i stl 50 till 62 ska ta slut.. Har insett att jag nog måste skaffa en byrå till babyrummet då garderoben inte räcker till ;)
Har även sagt tack så mycket till hela familjen som fullkomligt slänger saker över mig & sagt att kläder har jag så det räcker nu. :)

Har också fått moderskapsintyg idag.. Känns lite overkligt ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 963
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar