Vårföräldrar 2016

Har kanske frågat detta innan men då får ni stå ut med frågan igen :)

Är det någon som kan tipsa om en bra babyvakt?
Är det värt att lägga lite extra pengar på en med kamera eller klarar man sig gott o väl med en med ljud?
Det jag tvunget måste ha är bra räckvidd, har många väggar i huset och det ska gå att se hur varmt det är i rummet. :)
Ska till Ullared i November o har förstått att där finns.. Vet nån vilka märke? :)

när har ni börjat använda mammabyxor? vecka 10 i morgon och arbetsbyxorna börjar kännas trånga (beror lite på vilken modell man lyckas få från klädhyllan, sjukhusarbetskläder) magen ser intr större ut.

dock är de ju detta med att byta om i ett allmän omklädngsrum, tre bekanta bara i min "skåprad"

när har ni börjat använda mammabyxor? vecka 10 i morgon och arbetsbyxorna börjar kännas trånga (beror lite på vilken modell man lyckas få från klädhyllan, sjukhusarbetskläder) magen ser intr större ut.

dock är de ju detta med att byta om i ett allmän omklädngsrum, tre bekanta bara i min "skåprad"

Börja använda i vecka 19. Men kunde inte knäppa mina vanliga byxor efter vecka 12 typ så hade nog varit skönt att börja använda redan då :)

V14 åkte första mammabyxorna på:up:

KUB avklarat och allt såg alldeles perfekt ut! :love:
Det var galet kul att få se den lille räkan hoppa runt där inne, coolt att man kunde se allting så tydligt ändå. Ryggrad och ben och små armar och händer och ett hjärta som slog för glatta livet, åh! :D Hon som gjorde ultraljudet var underbar och förklarade precis allt hon gjorde och vad hon tittade på osv, de hade en tvskärm precis framför där man låg så både jag och sambo såg allt tydligt! Himla fint.

Åkte ut till min bästa kompis arbetsplats och visade henne bilder från ultraljudet, hon hade ingen aning om att jag var gravid så jag chockade henne rätt rejält! :angel: Sen blev det vidare inom min lillebror och hans tjej. Gav honom två bilder ihoprullat och när han rullade upp så stod han bara och tittade och sa "men..men..:eek:" sen började han gråta! :love:

Nu ska vi till min mamma och käka om en stund och har köpt en liten liten nyföddingsmössa som jag lagt i ett paket ihop med två ultraljudsbilder som hon ska få. Ska bli kul att se hennes reaktion, min mamma är väl ungefär världens mest barnkära människa. :p

För övrigt så var sambons första kommentar, när vi kom ut från mottagningen "Så, kan du vara lugn och tro på att det bor någon där inne nu?!" :angel:
Jaa.. Det kan jag väl då :D

För honom var det självklart att allting skulle vara bra! haha.

Har kanske frågat detta innan men då får ni stå ut med frågan igen :)

Är det någon som kan tipsa om en bra babyvakt?
Är det värt att lägga lite extra pengar på en med kamera eller klarar man sig gott o väl med en med ljud?
Det jag tvunget måste ha är bra räckvidd, har många väggar i huset och det ska gå att se hur varmt det är i rummet. :)
Ska till Ullared i November o har förstått att där finns.. Vet nån vilka märke? :)
För vår del har det räckt gott med ljud. Har bara använt den för att höra när barnet vaknar och känner inte att det skulle tillfört så mkt med bild. Däremot viktigt med bra räckvidd för oss med, tjocka murar + skönt att kunna gå ut/in också. Kan inget om märken tyvärr. Kommer inte ens ihåg vilken vi har, men den skulle jag inte rekommendera eftersom micken pajade. Borde kolla om den finns som reservdel, för själva babyvakten var rätt dyr...

För vår del har det räckt gott med ljud. Har bara använt den för att höra när barnet vaknar och känner inte att det skulle tillfört så mkt med bild. Däremot viktigt med bra räckvidd för oss med, tjocka murar + skönt att kunna gå ut/in också. Kan inget om märken tyvärr. Kommer inte ens ihåg vilken vi har, men den skulle jag inte rekommendera eftersom micken pajade. Borde kolla om den finns som reservdel, för själva babyvakten var rätt dyr...

Okej. Ja jag undrar om det verkligen är värt för priserna hoppar ändå upp till 1500:- om man ska ha med bild.
Får kolla runt på lite tester o se om jag hittar nån :)

Min barnmorska har anmält mig till vattengympa :D fick börja tidigare pga tvillingar, annars så börjar man ofta mellan 30-35 o jag kommer vara i vecka 24 ;) Ska bli skönt att komma i vatten.

18 +4 och funderar på gravjeans. Funkar bra med byxor utan knapp typ leggings och joggisar. Men ett par jeans hemma och ett par i stallet grunnar jag på...

Och jag konstaterar, lite glatt faktiskt, att jag inte har någon aning om vad ni diskuterar över huvud taget. Jag har ingen aning om vad babyskydd är, eller ens hur de ser ut. Och jag fick gå tillbaka en sida för att hitta vad det hette.

Jag lutar mig tillbaka och känner mig som en avspänd gravid kvinna. Och konstaterar att det är grymt skönt att ligga i slutet av listan. Jag kommer säkert ha samma funderingar som ni mars-föderskor har, men först om två månader. Och då har jag redan fått alla svaren här i tråden! Tusen tack - jag lutar mig bakåt och fortsätter fundera över saker ni redan lagt bakom er :) .

Just nu funderar jag mest på om det verkligen, fortfarande, finns en böna i min mage och om den växer som den ska (det känns ju fortfarande helt otroligt!), var man (om någon månad eller två?) kan hitta snygga gravidkläder och hur mycket man behöver, hur mycket och hur hårt jag törs träna samt om jag pallar att åka till USA över nyår, eller om jag kommer ha gravidkrämpor redan då. Och om jag kommer palla rida till jul som planerat (maken vill nog helst att jag slutar omedelbums efter förra veckans rejäla vurpa) och hur jag ska hålla mig kvar på hästryggen tills dess.
Jag ska ha i mars men känner mig på samma nivå som dig...
Kan jag rida till jul? Pallar jag resa till jul och bo i stuga med utedass. ..? Kläder?

smörpismörbackar.
Och jag tänker för positivt. Klart att jag fixar resan i jul. Klart jag ska åka skidor (utför).

Aj fan, jag är ju gravid då med. Aja :angel::D

Jag har bokat skidsemester i v 3. Inser att jag inte kommer kasta mig utför de brantaste backarna men har tänkt att jag ska kunna åka med sonen i barnbacken och liknande smörpister. Naivt? Jag mår så otroligt bra just nu att jag förtränger att det finns tyngre månader att vänta längre fram. :crazy::D

Gaah, inväntar förhoppningvis samtal från läkaren på deltidssjukskrivning.

Är inte det minsta sugen men känner mig för bra för att vara hemma på heltid. Just nu så är inte mitt yrke som undersköterska det bästa då kroppen är tung med stor mage. Hade gärna önskat ett kontorsjobb idagsläget, för då skulle jag nog kunna jobba fram till kejsarsnittet :p

Annars myser jag lite för mig själv att bebisen mår bra och i mars blir jag 3 barns mamma och jag som i 8 år skulle ha 1 barn :laugh:

Ni som redan har barn, har ni katt och hur har det fungerat? Vi har två och jag är lite orolig för att den ena antingen ska lägga sig på ungen eller riva eller bita hen. Han ligger gärna i ansiktet på oss på nätterna och bits gör han ibland när han blir för uppspelt. Lite kattungebeteende fastän han är 2,5 år. Det har hänt en gång att han gick fram till en väns bebis som låg på golvet, slickade hon på huvet och sen nafsade på honom :crazy: Det blev inget märke och bebisen sa inget men ändå...Vi har ofta barn hemma hos oss och större barn verkar gå bättre, då går han undan om dom blir för på, men bebisar vill han gärna vara nära.

Ni som redan har barn, har ni katt och hur har det fungerat? Vi har två och jag är lite orolig för att den ena antingen ska lägga sig på ungen eller riva eller bita hen. Han ligger gärna i ansiktet på oss på nätterna och bits gör han ibland när han blir för uppspelt. Lite kattungebeteende fastän han är 2,5 år. Det har hänt en gång att han gick fram till en väns bebis som låg på golvet, slickade hon på huvet och sen nafsade på honom :crazy: Det blev inget märke och bebisen sa inget men ändå...Vi har ofta barn hemma hos oss och större barn verkar gå bättre, då går han undan om dom blir för på, men bebisar vill han gärna vara nära.
Mina katter går nog inte att jämföra med, men kan ju svara ändå bara för att.

Båda är väldigt skygga och försiktiga. Det är bara jag och sambon som passar och eventuellt såna de känner väl kan få klappa ibland.
De har knappt kommit i närheten av bebis, som är sex månader snart. Nu kan de komma upp i knät om jag håller bebis,och drar inte så fort han rör på sej :angel: men annars håller de sej undan/ifred, men sover gärna i vagn/babysiter/etc om det är tomt där.

Vi har en katt som också gärna ligger på ansiktet och är väldigt närgången, men det har gått jättebra med sonen. När han var nyfödd höll han sig undan, han tyckte att bebisen var ganska oberäknelig och kunde inte läsa av hans kroppsspråk. Det tog några veckor innan han började närma sig. Nu är sonen 6,5 månader gammal och katten kan ligga och sova i samma säng som honom, men han lägger sig aldrig på honom utan håller sig till fotdelen. Han kan dock klampa på sonen när han ammar men det är för att han vill vara nära mig. Katten vet att sonens händer kan vara väldigt jobbiga att gå nära, så oftast håller han sig på behörigt avstånd :).

Har samma funderingar som du! Vi har fyra katter varav två mer än gärna ligger på våra ansikten O_o Så funderar helt ärligt på att fixa nån slags tak (typ nåt nät eller så) till babyns säng när den är obevakad. Hmmm...

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 963
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar