Vårföräldrar 2016

Wow vad alla handlar:)
Jag tänkte nog köpa nåt par jeans snart. Kanske kommer en dag när mysbyxorna inte passar sig... Behöver tröjor som går ner över magen oxå. Grunnar på hur få jag överlever med? Hade två gravidlinnen sista veckorna som jag hade sambons gigantiska luvtröjor över.... Två t- shirts känns lite i minsta laget...
Bäbissaker köps inte förrän det är dags. Är lite för vidskeplig :angel:

När man börjar köpa är individuellt så man behöver inte stressa :)
Själv har vi det mesta redan då mellanbarnet fyller 2 år nu i december. Babyskydd kommer inte köpas förrän nästa år, det efter mellanbarnet blev för gammalt. Kläder fick jag köpa tidigt, och gravidkläder är allt jag kan ha numera pga min stora mage och viktökning :angel:

Angående mage så de (få) som vet om, de 'undrar vart detta ska sluta' och de som inte vet om ser mej nog mest som fortfarande nammamage kvar/tjock.

Sanningen är att det är gamla magen som är kvar plus att jag gått upp fem kilo redan. Bara 'tjock' alltså.
Bävar lite inför när alla vet och kommentarer som kommer komma från personer som kommer kommentera sånt... Jag är inte inte inte nöjd med varken vikt eller form och lite känslig för kommentarer att jag är stor och tjock. Även om det är sant :/
//Magnum with a bad Day :(

Angående mage så de (få) som vet om, de 'undrar vart detta ska sluta' och de som inte vet om ser mej nog mest som fortfarande nammamage kvar/tjock.

Sanningen är att det är gamla magen som är kvar plus att jag gått upp fem kilo redan. Bara 'tjock' alltså.
Bävar lite inför när alla vet och kommentarer som kommer komma från personer som kommer kommentera sånt... Jag är inte inte inte nöjd med varken vikt eller form och lite känslig för kommentarer att jag är stor och tjock. Även om det är sant :/

Men vad jobbigt :( Styrkekramar!

Men kan nästan förstå känslan, vantrivdes när jag var gravid med mellanbarnet pga den enorma viktökningen.Så nu kommer jag vägra vågen, räcker med att se i spegeln. För ja, jag vantrivs redan nu i vecka 19. Från M på kläder till XL då magen inte får plats annars, redan! Det är inte kul.

På deras sida står det rekommenderad maxlängd är ca 7 år. Vet inte om det syns på bilden? :)
Vad ens personliga åsikt är tycker jag spelar mindre roll i en sådant här ämne där det finns fakta att tillgå :)

b169037.png
Ok, då har de nog lite inkonsistent data på sin hemsida, för där jag läste står det 5-7 år:
http://www.ntf.se/konsument/default.asp?fragor_RecID=2632&katID=1

Men kan nästan förstå känslan, vantrivdes när jag var gravid med mellanbarnet pga den enorma viktökningen.Så nu kommer jag vägra vågen, räcker med att se i spegeln. För ja, jag vantrivs redan nu i vecka 19. Från M på kläder till XL då magen inte får plats annars, redan! Det är inte kul.
Tack snälla!
Nä det är inte kul :/
Inte heller bm tyckte vi behövde väga, jag kan ju inte låta bli här hemma dock..får nog sluta med det..

Vi ska köpa via internet, samma sida där vi köpte vår Maxi Cosi Mobi. Eftersom detta är tredje barnet så vet vi precis vilken stol vi vill ha, vilket gör att vi köper där den är billigast. Runt tusenlappen kommer den kosta, utan bas då vi båda här hemma anser att de är rätt onödiga. Ingen av oss anser att det är knöligt att trä bilbältet runt stolen, så säkert sitter bebisen ändå :)

Dom vi kommer köpa är från akta graco, har läste några tester och dom verkar vara bra. Fått bra betyg på typ allt utom att dom verkar vara lite större o klumpigare än andra märke. Inget som stör mig.
Har du haft babyskydd från dom? :)
Vi tänkte också köpa utan bas innan min kompis sa att hon sålde dessa. Här är bas till båda. :)

Styrkekram från mig med! Jag ser verkligen inte fram emot att bli lika stor som förra gången. Då gick jag upp nästan 33% och märkte verkligen av att kroppen inte var byggd för det. Tycker redan nu att jag känner ett tryck mot lungorna och att det är lite jobbigt att andas och det lär ju inte bli bättre :wtf:

Dom vi kommer köpa är från akta graco, har läste några tester och dom verkar vara bra. Fått bra betyg på typ allt utom att dom verkar vara lite större o klumpigare än andra märke. Inget som stör mig.
Har du haft babyskydd från dom? :)
Vi tänkte också köpa utan bas innan min kompis sa att hon sålde dessa. Här är bas till båda. :)
Vi har acta graco. Jättejättenöjd! Lite tung men så långt brukar man ju inte behöva bära ändå. Vi brukar ta varsin sida :p
Har med bas och är jätteglad för det, går dock att åka utan om man vill.

Styrkekram från mig med! Jag ser verkligen inte fram emot att bli lika stor som förra gången. Då gick jag upp nästan 33% och märkte verkligen av att kroppen inte var byggd för det. Tycker redan nu att jag känner ett tryck mot lungorna och att det är lite jobbigt att andas och det lär ju inte bli bättre :wtf:
Tack snälla!
Känner mej obekväm med min storlek och att jag ser så plufsig ut. Särskilt nu innan magen verkligen börjar syns!

Vi har acta graco. Jättejättenöjd! Lite tung men så långt brukar man ju inte behöva bära ändå. Vi brukar ta varsin sida :p
Har med bas och är jätteglad för det, går dock att åka utan om man vill.

:up: Toppen!
Ja dom kändes lite tunga men som du skrev så ska man väl slippa släpa så mycket på dom.
Att bara klicka i basen va ju väldigt smidigt faktiskt. :)

Och @Magnum
Jag vägrar spegel... Och våg...

Och har lite ågren över att jag rör mig så lite redan. Har många månader kvar innan det liksom känns ok att softa... Får ju ont om jag går för fort eller långt. Får ont om jag sitter för länge oxå iofs. Men känns som att det kommer bli tufft att.kämpa sig tillbaka till nån slags form och kondis.

Men ja va fan... Våga vägra vara perfekt! Och kommentarer... Ja, det är svårt att inte bry sig. Men min nya teknik är att bara skratta och hålla med. Och visualisera elaka saker om vederbörande. ...

På deras sida står det rekommenderad maxlängd är ca 7 år. Vet inte om det syns på bilden? :)
Vad ens personliga åsikt är tycker jag spelar mindre roll i en sådant här ämne där det finns fakta att tillgå :)

b169037.png
Jag har hört 5 år och det rekommenderar alla babyaffär också, tror de inte är pga att man ska köpa

Tack snälla!
Känner mej obekväm med min storlek och att jag ser så plufsig ut. Särskilt nu innan magen verkligen börjar syns!

Försök att tänka bort alla andra, du är fin som du är! Jag är också lite orolig att gå upp mycket i vikt och då två av mina vänner också är gravida jämför jag mig med dem, och båda två har knappt gått upp ett gram och är 4 v före mig :grin: Jag har gått upp 5 kg hittills och det lär bli många fler, men jag säger till mig själv varje dag att alla är olika och jag är fantastisk som håller på att tillverka en unge helt själv :D

• Gilla
Reactions: Ray

Vi födde ju barn typ samtidigt och jag gick upp 20kg då totalt, och har bara gått ned typ 5kg Max. Så jag ser ju redan halvt gravid ut redan innan denna grav. Så jag är också jävligt bitter på de.

Jag har hört 5 år och det rekommenderar alla babyaffär också, tror de inte är pga att man ska köpa

Men du kan omöjligt ha pratat med alla babyaffärer, och i ärlighetens namn kanske sådana som säljer nya skydd inte är dom mest neutrala i frågan. NTF har en rekommendation om 7 år, sedan är det upp till var förälder att besluta om. Tror att vi kan släppa den diskussionen nu.

Vi födde ju barn typ samtidigt och jag gick upp 20kg då totalt, och har bara gått ned typ 5kg Max. Så jag ser ju redan halvt gravid ut redan innan denna grav. Så jag är också jävligt bitter på de.
Jag gick inte heller ner allt, men jag har intalat mej nu att jag får ta tag i det nästa gång jag inte är gravid.:angel: För sen kommer det, har vi planerat, inte bli fler barn :p

Jag längtar tills det blir mage på riktigt!

Försök att tänka bort alla andra, du är fin som du är! Jag är också lite orolig att gå upp mycket i vikt och då två av mina vänner också är gravida jämför jag mig med dem, och båda två har knappt gått upp ett gram och är 4 v före mig :grin: Jag har gått upp 5 kg hittills och det lär bli många fler, men jag säger till mig själv varje dag att alla är olika och jag är fantastisk som håller på att tillverka en unge helt själv :D
Tack!
Och ja, alla är olika, men visst jämför man sej lite.. Alla vi är fantastiska hur som helst!

Och @Magnum
Jag vägrar spegel... Och våg...

Och har lite ågren över att jag rör mig så lite redan. Har många månader kvar innan det liksom känns ok att softa... Får ju ont om jag går för fort eller långt. Får ont om jag sitter för länge oxå iofs. Men känns som att det kommer bli tufft att.kämpa sig tillbaka till nån slags form och kondis.

Men ja va fan... Våga vägra vara perfekt! Och kommentarer... Ja, det är svårt att inte bry sig. Men min nya teknik är att bara skratta och hålla med. Och visualisera elaka saker om vederbörande. ...
Rör mej inte så mycket heller, jag mår så himla illa att det liksom inte är särskilt motiverande att göra något alls. Ut till hästen och rida går bra, men det är väl det. Jag är ju mammaledig och det är både och. Sist jobbade jag mer än heltid och det funkade bra, då hade jag något att lämna tankarna till hela tiden. Nu är det mer påtagligt och jag blir mer påverkad. Men det är skönt att kunna vila när det behövs!!

Men du kan omöjligt ha pratat med alla babyaffärer, och i ärlighetens namn kanske sådana som säljer nya skydd inte är dom mest neutrala i frågan. NTF har en rekommendation om 7 år, sedan är det upp till var förälder att besluta om. Tror att vi kan släppa den diskussionen nu.

Lugna dig.

Jag gick inte heller ner allt, men jag har intalat mej nu att jag får ta tag i det nästa gång jag inte är gravid.:angel: För sen kommer det, har vi planerat, inte bli fler barn :p

Jag längtar tills det blir mage på riktigt!

Tack!
Och ja, alla är olika, men visst jämför man sej lite.. Alla vi är fantastiska hur som helst!

Rör mej inte så mycket heller, jag mår så himla illa att det liksom inte är särskilt motiverande att göra något alls. Ut till hästen och rida går bra, men det är väl det. Jag är ju mammaledig och det är både och. Sist jobbade jag mer än heltid och det funkade bra, då hade jag något att lämna tankarna till hela tiden. Nu är det mer påtagligt och jag blir mer påverkad. Men det är skönt att kunna vila när det behövs!!
Typ så är det för mig med. Stallet och hästen fixar jag. Sen har jag ett ganska aktivt jobb- vilket gör att jag blir så trött att all tid hemma handlar om vila/sova eller måsten typ middag och tömma diskmaskinen...
Gnäller ibland till sambon att jag vill göra nåt roligt- men sen när det kommer till kritan vill jag helst sova i soffan....
På lördag ska jag jobba, köra hästen på Pay and Jump och sen gå på fest. Har inga kläder såklart och även om det säkert blir trevligt och ett avbräck i vardagen så känns det lite jobbigt. Blir ingen paus på soffan nånstans :crazy:

Vi håller för närvarande på och tittar på att eventuellt bygga nytt hus. Området ligger jättefint och det finns många unga barnfamiljer på området. I natt vaknade jag vid 4 med världens ångest över att min stackars 4-åring (snart 5) måste flytta från sina kompisar på gatan och att han i så fall får börja i ny skola när han börjar förskoleklass nästa höst och att han då inte har några kompisar från förskolan med sig. Grät tom en skvätt.

Så nu sitter jag och är ap-trött och har ångest över att jag är en elak mamma som planerar att flytta trots att vi egentligen bor väldigt bra och funderar på att ringa och avreservera tomten...

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 963
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar