Vårföräldrar 2016

Är det någon som känner ett litet tryck ner på urinblåsan när ni är kissnödiga?
Jag känner det jätteofta.. Visserligen halvsitter tvilling 1 lite grann med fötterna neråt så kanske är dom som "sparkar på"?
Det släpper alltid när jag kissat men kommer ganska fort igen.. Kan det helt enkelt va så att urinblåsan har mycket mindre plats redan?
Nej, inget tryck, men däremot många gånger otroligt dåligt tryck i strålen även om jag är supernödig.

Vet ni om att bakterier luktar ganska illa? Bläää alltså. Har ju klarat mig rätt bra från illamående men detta
Jag mår ju inte illa längre, men är otroligt känslig för lukter fortfarande. Har problem med klökningar när jag torkar sonens rumpa numer så jag förstår att din praktik innebär en hel del obehag!

Vågar knappt skriva det men *peppar, peppar* så mår jag väldigt bra just nu! Inget illamående, hyfsat stabilt humör (även om maken kanske inte håller med till 100% ;)), energi att ta tag i saker hemma, kan gå långpromenader, springa med shettis + son, fixa hästarna, småfixa hemma och får inte ont i fogarna så länge jag har bältet på! OK, lite tröttare än vanligt på kvällarna kanske, men inte så farligt längre. Och visst, jag vaknar hungrig och törstig på nätterna, men kan fortfarande somna om och vänta med att inta frukost till morgonen. Och så känner jag av lilla knytt mer och mer för varje dag som går.

Och nu har jag precis gått över på andra halvan av graviditeten! :bump:

Lycklig just nu! :love:

Efter en ganska pigg helg där lösdrift + hage blivit lockad, huset städat, hönsen fått storstädat så tar jag en soft morgon.
Har dock inte kunnat göra allt själv utan älskade mamma hjälpte mig :)

Iallafall, har kollat runt på gratis babysaker.
Har på 30 minuter lyckats få hem 4 olika babyboxar, 1 sked och 3 st MAM nappar :)
Vet inte vad som kommer i boxarna men dock ändå, väldigt roligt att få hem gratis testprylar :)

Behövde inte gå upp och kissa inatt, suget efter snabba kolhydrater har gått över och den värsta tröttheten har släppt. Naturligtvis är jag nu övertygad om att något är fel!

Jag slapp också nattliga toabesök o fick normal aptit ett tag.. Trodde också något va fel med det va lugnt :) så det är nog normaaalt ;)
Dock kom det tillbaka efter nån vecka igen..

Jag slapp också nattliga toabesök o fick normal aptit ett tag.. Trodde också något va fel med det va lugnt :) så det är nog normaaalt ;)
Dock kom det tillbaka efter nån vecka igen..

Heeeeelt normalt! ;) man borde passa på att njuta när man mår bra och är pigg, det lär ju förändras!

Heeeeelt normalt! ;) man borde passa på att njuta när man mår bra och är pigg, det lär ju förändras!

Ja man borde ju det.. Lättare sagt än gjort ;)
Igår skulle jag äta en macka med skagenröra (min favorit) Tog 2 tuggor o mådde sen så illa o fick ligga på toa.. Då ville jag bara må bra ;)

Ja man borde ju det.. Lättare sagt än gjort ;)
Igår skulle jag äta en macka med skagenröra (min favorit) Tog 2 tuggor o mådde sen så illa o fick ligga på toa.. Då ville jag bara må bra ;)

Fy, din stackare! Då passar jag på att vara tacksam för att jag orkade morgonträna på gymet OCH har kunnat dricka nästan en hel kopp kaffe. :D

Näe, hörni. Nu vill inte jag mer. Med gravidhormoner going wild och en även i vanliga fall känslig personlighet så är det uppenbarligen helt fel grej för mig att försöka hänga i diskussionsforum. :( Jag märker att jag reagerar mer och mer på inlägg med otrevlig ton och vill inte börja leka trådpolis så jag drar nu.

Vad synd. Jag önskar dig all lycka med bebisen, och hoppas att du kanske kan kika in längre fram om det känns bättre då :)

Fy, din stackare! Då passar jag på att vara tacksam för att jag orkade morgonträna på gymet OCH har kunnat dricka nästan en hel kopp kaffe. :D

MORGONTRÄNA?! :eek: Det hade varit mysigt! haha.
Men vet hur det känns, den där nojan, så fort något ändras eller känns bra igen så tror man att ungen fått för sig att gå upp i tomma intet eller så inbillade man sig från första början! Tog ett test senast igår... För att vi ska göra KUB i övermorgon och jag vill inte åka dit och så är det inget i magen :angel: Trög man är.

Förresten så gick det super i fredags med konsert och middag och att hålla sig borta från alkohol utan konstiga blickar! Vännerna köpte "stark medicin"-grejen rakt av. Det gulligaste var ju dock att den här vännen som vet, han skrev till sambon innan vi skulle träffas och frågade hur vi hade tänkt göra med att bortförklara att jag inte drack! Han hade tänkt på det och var nojig så han hade kommit på en egen plan, ungefär liknande våran :laugh: Så jäkla gulligt! Pluspoäng i potten för framtida gudfar där ja ;)

Behövde inte gå upp och kissa inatt, suget efter snabba kolhydrater har gått över och den värsta tröttheten har släppt. Naturligtvis är jag nu övertygad om att något är fel!
Ogilla att du är orolig men skönt att det andra släppt!
Det är nog bara in i en ny fas :) och det är ju positivt :)

Är det någon som känner ett litet tryck ner på urinblåsan när ni är kissnödiga?
Jag känner det jätteofta.. Visserligen halvsitter tvilling 1 lite grann med fötterna neråt så kanske är dom som "sparkar på"?
Det släpper alltid när jag kissat men kommer ganska fort igen.. Kan det helt enkelt va så att urinblåsan har mycket mindre plats redan?
Inte den här gången,än.

Men sist kände jag så från tidigt och ända till förlossningen. Därför kände jag heller inte när jag fick uvi. :/

MORGONTRÄNA?! :eek: Det hade varit mysigt! haha.
Men vet hur det känns, den där nojan, så fort något ändras eller känns bra igen så tror man att ungen fått för sig att gå upp i tomma intet eller så inbillade man sig från första början! Tog ett test senast igår... För att vi ska göra KUB i övermorgon och jag vill inte åka dit och så är det inget i magen :angel: Trög man är.

Förresten så gick det super i fredags med konsert och middag och att hålla sig borta från alkohol utan konstiga blickar! Vännerna köpte "stark medicin"-grejen rakt av. Det gulligaste var ju dock att den här vännen som vet, han skrev till sambon innan vi skulle träffas och frågade hur vi hade tänkt göra med att bortförklara att jag inte drack! Han hade tänkt på det och var nojig så han hade kommit på en egen plan, ungefär liknande våran :laugh: Så jäkla gulligt! Pluspoäng i potten för framtida gudfar där ja ;)

Haha! Ibland kan jag bara skratta åt hur man tänker o inbillar sig. ;)
Jag tänkte inför mitt andra UL att det nog va som jag inbillat mig, alltihopa! Trots att jag fått se 2 tickande hjärta 3 veckor innan.. :banghead::banghead:

Idag har jag varit hos barnmorskan igen och både jag och kiddot mår fortsatt bra. Fräckt att den växt typ 6 mm på en vecka!

Har tagit blodprover och sådär, så nu händer inget skoj innan december då det är dags för Rul.

Träna? O dessutom MORGONträna? PUH! Duktigt av dig! :bow: Jag går ner till postlådan & tillbaka sen ramlar typ min underkropp av överkroppen! :crazy::p

Vad är det jag läser, har nån tränat på morgonenO_o Själv kräktes jag i vasken imorse medan gröten kokade.

Senaste veckorna har fasen varit värst hittills. Fram till v 11 gick det ändå bra men nu känns det nästan värre för varje dag. Kräks, kan mest bara äta bröd, vill bara sova :cry: En kollega sa att om illamåendet kommer sent så är det en pojke så vi får väl se!

Vad är det jag läser, har nån tränat på morgonenO_o Själv kräktes jag i vasken imorse medan gröten kokade.

Senaste veckorna har fasen varit värst hittills. Fram till v 11 gick det ändå bra men nu känns det nästan värre för varje dag. Kräks, kan mest bara äta bröd, vill bara sova :cry: En kollega sa att om illamåendet kommer sent så är det en pojke så vi får väl se!

Ska ni ta reda på kön? :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 963
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar