Vårföräldrar 2016

Är det någon som känner ett litet tryck ner på urinblåsan när ni är kissnödiga?
Jag känner det jätteofta.. Visserligen halvsitter tvilling 1 lite grann med fötterna neråt så kanske är dom som "sparkar på"?
Det släpper alltid när jag kissat men kommer ganska fort igen.. Kan det helt enkelt va så att urinblåsan har mycket mindre plats redan?

Jag har också samma känsla. Har haft i några dagar och trodde först det var UVI men har inga andra symtom. Allt ska ju flyttas runt och ge plats åt livmodern så jag börjar acceptera att mycket känns konstigt just nu :)

Jag har också samma känsla. Har haft i några dagar och trodde först det var UVI men har inga andra symtom. Allt ska ju flyttas runt och ge plats åt livmodern så jag börjar acceptera att mycket känns konstigt just nu :)

Ja det är väl så :)
Känns som jag är höggravid om det tar en stund innan jag kommer till toalett.. Går lite vaggande o bredbent ;)
Ännu en gång: Hur kommer detta sluta? ;)

Annars, någon som vill byta? Gör min slutpraktik och från och med i morgon skall jag sitta och analysera avföring, mänsklig (testa för bakterier i avföringen

Det är hopplöst!
Nu har jag hundar som ska ha plats där bak, inte barnvagn, det får jag lösa på något annat sätt. Men både nya RAV 4:an, Kia sportage, Tiguan etc har väldigt små bagage med tanke på storleken på bilen... RAVen känns väl rymligast, förutom Kia sorento som verkar lovande!

Idag åker mina hundar i en Rav 4 så barnvagnen behöver få plats i baksätet. :idea:

Måste tipsa om Fiat Freemont som vi är sjukt nöjda med! Riktigt rymlig och blir enkelt 7-sitsig vid behov. Tycker den är snygg också :p

Ojdå!
Vad tråkigt!
Jag som är hårdhudad som personlighet har inte upplevt tonen i tråden som otrevlig.
Men mina graviditetshormoner gör att jag känner mig träffad och undrar om jag kanske ska hålla mig borta om jag drar ned stämningen i tråden :-(. Eftersom jag inte känner av den tänker jag att mina inlägg kanske är några av dem som avses. Inte meningen att vara otrevlig, jag är nog bara för rak och obetänksam. Känns tråkigt om jag bidragit till att skrämma bort någon eller några.
Inte jag heller, upplever alla här som ovanligt trevliga eller vad man säger :)

Jaha, så blev vi med ny bil (eller ja, den är bokad/beställd). Fick 4 000 kr att köpa tillbehör för på köpet så vi slog till på ett Britax babyskydd med bas bl.a.

Så eftersom vi nu blev med Britaxskydd så googlade jag lite Britaxvagnar och hittade en intressant vagn, Britax Affinity. Någon som provkört en sådan?

Jaha, så blev vi med ny bil (eller ja, den är bokad/beställd). Fick 4 000 kr att köpa tillbehör för på köpet så vi slog till på ett Britax babyskydd med bas bl.a.

Så eftersom vi nu blev med Britaxskydd så googlade jag lite Britaxvagnar och hittade en intressant vagn, Britax Affinity. Någon som provkört en sådan?
Vad för bil? :)

En Renault Capture

Renault-Captur-15.jpg

Sitter o kollar på inköpslistan till Ullared och kom på att jag inte har en aning om vad som behövs i täcke/filt/kudd-väg ..
Så om någon som haft barn/vet vad som behövs vill ge tips blir jag glad :)

Hade tänkt såhär:

Täcke, åkpåsar, kuddar till vagnen

Täcke, kuddar, filtar, sovpåsar till spjälsängen

Bäddset till både delar..

Missat något?

Nä nu är det någon som skojar med mig. Vaknade med halsont imorse, IGEN. Mitt på dagen kom febern så har legat på soffan hela dagen, IGEN. Nu har jag fått förkylningssymtom säkert 3 ggr på 3 veckor men det sitter bara i ett par dagar, sen blir jag pigg igen. Och det har alltid börjat på helgen. Jag hoppas det har gått över till imorrn så jag kan jobba...

Gick in i v 14 idag och nu hoppas jag att jag får må så där bra som apparna säger att man ska göra nu :mad:

Nä nu är det någon som skojar med mig. Vaknade med halsont imorse, IGEN. Mitt på dagen kom febern så har legat på soffan hela dagen, IGEN. Nu har jag fått förkylningssymtom säkert 3 ggr på 3 veckor men det sitter bara i ett par dagar, sen blir jag pigg igen. Och det har alltid börjat på helgen. Jag hoppas det har gått över till imorrn så jag kan jobba...

Gick in i v 14 idag och nu hoppas jag att jag får må så där bra som apparna säger att man ska göra nu :mad:

Jag kan trösta dig med att jag mådde fullständigt skit tills jag var i mitten av v 14, sen som i ett trollslag gick allt över utom halsbrännan! Så hoppet lever :)

Behövde inte gå upp och kissa inatt, suget efter snabba kolhydrater har gått över och den värsta tröttheten har släppt. Naturligtvis är jag nu övertygad om att något är fel!

Behövde inte gå upp och kissa inatt, suget efter snabba kolhydrater har gått över och den värsta tröttheten har släppt. Naturligtvis är jag nu övertygad om att något är fel!
Här tilltar illamåendet, jag får blodsockerfall, är jämt törstig och kissar stup i kvarten.
Och jag tror att ngt är fel pga det.
Går in i v 12 nu.

Med andra ord kan vi noja för vad som helst!

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 963
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30