Vårföräldrar 2016

Jag har också börjat småkika på vagnar och är förtjust i cresent duo trike vagnen. Kan fästa babyskyddet med adapter och både sitt och riktig liggdel (alltså ingen mjuklift). Är helt inne på trehjulig vagn. Kompisarna har både tre och fyrhjulig och föredrar sin trehjuling här på grusvägarna.

Intressant att de tycker att trehjulingen funkar bättre på grusväg, jag tycker precis tvärtom! Rätt meckigt när framhjulet fastnar i ett hål. Funkar hyfsat om man låser framhjulet, men då blir vagnen sämre att köra (för kort handtag för att ge bra hävstång för att lyfta fram). Nu är detta en lite enklare vagn (Phil & Teds) och det kan säkert finnas bättre trehjuliga. Vi har även en (antagligen jättegammal) Emmaljunga i pansarvagnsstil, den tycker jag funkar super på ojämn väg (även utan väg öht).

RUL idag och jag är såklart AP-nervös. Fattar inte hur jag ska kunna sitta i möte och koncentrera mig innan ultraljudet. Eller så är det just den distraktionen jag behöver! ;)
Lycka till idag!

Jag har också UL idag (em), tror att det är dags för organ-screening (är det det man gör på RUL?). Sen ca två veckor har jag känt små sparkar :love: (v15+6 idag). På förmiddagen ska jag till tandläkaren, ser inte fram emot det riktigt lika mycket... Vet inte riktigt när jag ska hinna jobba idag?

Men vad faaan. Har varit så sjukt nöjd över att jag äntligen mår bra och känner mig som mig själv, men idag blev det helt kaos. Fick yrsel och började svettas och må illa på jobbet och det hjälpte inte att ligga och vila en stund så jag fick ge upp och åka hem. Nu ligger jag hemma i soffan och känner mig febrig, har huvudvärk och är allmänt väck. Skulle ju kunna vara så att jag är sjuk på riktigt, men jag misstänker hormonerna. :mad: Väntar fortfarande på mitt graviditets-glow...

Men vad faaan. Har varit så sjukt nöjd över att jag äntligen mår bra och känner mig som mig själv, men idag blev det helt kaos. Fick yrsel och började svettas och må illa på jobbet och det hjälpte inte att ligga och vila en stund så jag fick ge upp och åka hem. Nu ligger jag hemma i soffan och känner mig febrig, har huvudvärk och är allmänt väck. Skulle ju kunna vara så att jag är sjuk på riktigt, men jag misstänker hormonerna. :mad: Väntar fortfarande på mitt graviditets-glow...

Jag tror jag åkte på nåt virus förra veckan när jag var dålig. Huvudvärk, illamående, magknip och ont i halsen. Kanske är nåt som går?

Kl
Nu vet det flesta på jobbet, magen är svår att dölja :D Blev så glad när en kollega sa att hon misstänkt det för att hon tyckte jag är vackrare än vanligt, så jag kanske har fått lite graviditetsglow ändå :bump:

Många har även tyckt att det kanske är två eftersom jag har så tydlig mage i v 13...

Lycka till idag!

Jag har också UL idag (em), tror att det är dags för organ-screening (är det det man gör på RUL?). Sen ca två veckor har jag känt små sparkar :love: (v15+6 idag). På förmiddagen ska jag till tandläkaren, ser inte fram emot det riktigt lika mycket... Vet inte riktigt när jag ska hinna jobba idag?
Härligt! Ja, på RUL är det organ-screening som görs.19+2 idag så nästan halvvägs! :banana:

Intressant att de tycker att trehjulingen funkar bättre på grusväg, jag tycker precis tvärtom! Rätt meckigt när framhjulet fastnar i ett hål. Funkar hyfsat om man låser framhjulet, men då blir vagnen sämre att köra (för kort handtag för att ge bra hävstång för att lyfta fram). Nu är detta en lite enklare vagn (Phil & Teds) och det kan säkert finnas bättre trehjuliga. Vi har även en (antagligen jättegammal) Emmaljunga i pansarvagnsstil, den tycker jag funkar super på ojämn väg (även utan väg öht).

Dom tycker att det är klart bättre och mer lättkört. Sen har vi inte superusla grusvägar iofs. Dom är nästan lika släta som asfaltvägar, så det spelar säkert in.
Ska bli intressant och åka och provköra ett gäng vagnar faktiskt!

Dom tycker att det är klart bättre och mer lättkört. Sen har vi inte superusla grusvägar iofs. Dom är nästan lika släta som asfaltvägar, så det spelar säkert in.
Ska bli intressant och åka och provköra ett gäng vagnar faktiskt!

OK, på bra grusvägar går det säkert bättre, våra är ganska skumpiga...

Läste förresten just att prinsessan Sofia väntar barn i april och att Victoria visst har BF i mars. Tänkte att de skulle passa in i vår tråd. Men de kanske redan hänger här förstås???

Haha, jag delar åtminstone namn med en av prinsessorna, räcker det? ;)

@KattenKorven Jag känner också en ilande smärta över blygdbenet från och till, i alla fall ett par gånger om dagen och det kommer oftast när jag går eller rör på mig. Ingen aning om det är foglossning, nerv eller bara vanlig hederlig smärta. Läkaren sa ingenting om det när jag var där men tänkte jag skulle fråga sjukgymnasten.

då var jag inskriven. var jobbig patient. vägra sockerbelastning utan konstatera att de får skicka med sockermätare hem. efter lite knorr gick de bra (jobbar själv inom labb på sjukhus så vet att de går) av samma orsak komner jag inte att ta några "extra" blodprover förutom de som ingår i kub före efter vecka 12. ex hiv/hepatit går via FEM av mina kollegor av totalt 14 st.

positiva var att mitt tsh värde låg på 5,26 så ÄNTLIGEN skrivs de medicin. kämpat i fyra år för att de skall ske

tid för ultraljud kommer på posten, men on jag vill får jag komma in om två veckor och lyssna efter hjärtljud. vet inte om jag orkar, ifall de skulle vara svårt att hitta

Tillbaka från RUL och det är en sådan härlig känsla att få se det lilla knytet böka runt i magen! :love:

Allt vi kunde mäta och se såg bra ut och bebis hade vuxit på pricken så mycket som hen skulle ha gjort från KUB och eftersom både dagens och KUB-mätningarna gav samma BF justerar jag sålunda ett par dagar.

Det vi inte kunde se var flöden från hjärtat (men vi såg att hjärtat pumpade på) och det var ingenting att oroa sig för enligt BM, bebis låg nämligen och tryckte med huvudet längst ner och var inte speciellt samarbetsvillig när just kärlflöden skulle kontrolleras utan bökade runt så det inte gick att se. Får därmed se bebis en gång till inom kort (26/10) då vi hoppas att bebis vill ligga med huvudet uppåt och inte flytta undan när vi ska titta. ;)

Fick också vet att moderkakan låg i framvägg vilket förklarar varför jag mest känner något på sidan och inte så starka buffar än. Någon vecka till trodde BM behövdes för att jag ska känna sparkarna genom moderkakan.

Mars
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 9:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 15:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 6:e maj, Akvileja, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 10:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet
BF maj, anonyma 31 år, första barnet

En härlig galopp på stubben idag. Glada både jag och kusen! Även om det stör att jag får ont om jag springer eller går fort är jag lycklig att jag kan rida!
Trött men positiv i soffläge nu med brasan igång. Älskar hösten! !

Tillbaka från RUL och det är en sådan härlig känsla att få se det lilla knytet böka runt i magen! :love:

Allt vi kunde mäta och se såg bra ut och bebis hade vuxit på pricken så mycket som hen skulle ha gjort från KUB och eftersom både dagens och KUB-mätningarna gav samma BF justerar jag sålunda ett par dagar.

Det vi inte kunde se var flöden från hjärtat (men vi såg att hjärtat pumpade på) och det var ingenting att oroa sig för enligt BM, bebis låg nämligen och tryckte med huvudet längst ner och var inte speciellt samarbetsvillig när just kärlflöden skulle kontrolleras utan bökade runt så det inte gick att se. Får därmed se bebis en gång till inom kort (26/10) då vi hoppas att bebis vill ligga med huvudet uppåt och inte flytta undan när vi ska titta. ;)

Fick också vet att moderkakan låg i framvägg vilket förklarar varför jag mest känner något på sidan och inte så starka buffar än. Någon vecka till trodde BM behövdes för att jag ska känna sparkarna genom moderkakan.

Mars
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 9:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 15:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 6:e maj, Akvileja, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 10:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet
BF maj, anonyma 31 år, första barnet
Wow vad många vi är!

Skall gråta en skvätt. Upptäckte just att man varken rekommenderar linnex eller tigerbalsam till gravida. Detta kommer bli sju långa månader

Ikväll ska vi först ut och äta och sen på konsert med två andra par som står oss båda nära. Det är bara sambons bästa vän (han är med ikväll) som vet att jag är gravid, och han vet förmodligen inte att jag vet att han vet, haha. Men jag är nojig över att de kommer undra eller kommentera att jag inte dricker. Jag är inte direkt den som kör en spontan nykter kväll i vanliga fall :p Har tänkt skylla på ryggproblem och att jag går på medicin som inte får blandas med alkohol, hoppas de köper det rakt av :angel:

Hur ser er helg ut, några planer? :)

Ikväll ska vi först ut och äta och sen på konsert med två andra par som står oss båda nära. Det är bara sambons bästa vän (han är med ikväll) som vet att jag är gravid, och han vet förmodligen inte att jag vet att han vet, haha. Men jag är nojig över att de kommer undra eller kommentera att jag inte dricker. Jag är inte direkt den som kör en spontan nykter kväll i vanliga fall :p Har tänkt skylla på ryggproblem och att jag går på medicin som inte får blandas med alkohol, hoppas de köper det rakt av :angel:

Hur ser er helg ut, några planer? :)

Medicin bör de väl kunna gå på :D Första tillfället jag träffade våra kompisar och det var alkohol inblandat var jag i vecka 8. Hade fixat alkoholfritt vin, hällt över i annan flaska och tänkte att det här går väl super. Kommer till våra vänner och blir bjuden på bubbel till fördrink (jag älskar bubbel ;)) som jag lite diskret får hälla ut på toaletten. Försöker även lura kompisarna att jag slutat röka bara så där "näää jag tyckte det var dags!". Senare på kvällen kunde inte min käre man hålla sig från att gå ut och röka och då säger en kompis till honom"Frugan är gravid va?" :D
I helgen är vi bjuden på middag hos vänner. Det är mest det vi gör i vår bekantskapskrets, äter :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 963
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 850
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?