Har sedan någon vecka känt en ilande smärta mitt på blygdbenet. Den kommer någon/några gånger om dagen. Kan det vara foglossning eller är det bara en nerv som spökar?
Det har jag också.. Ingen aning om vad det är.. Ska fråga läkaren imorgon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har sedan någon vecka känt en ilande smärta mitt på blygdbenet. Den kommer någon/några gånger om dagen. Kan det vara foglossning eller är det bara en nerv som spökar?
Jag har också börjat småkika på vagnar och är förtjust i cresent duo trike vagnen. Kan fästa babyskyddet med adapter och både sitt och riktig liggdel (alltså ingen mjuklift). Är helt inne på trehjulig vagn. Kompisarna har både tre och fyrhjulig och föredrar sin trehjuling här på grusvägarna.
Lycka till idag!RUL idag och jag är såklart AP-nervös. Fattar inte hur jag ska kunna sitta i möte och koncentrera mig innan ultraljudet. Eller så är det just den distraktionen jag behöver!
Men vad faaan. Har varit så sjukt nöjd över att jag äntligen mår bra och känner mig som mig själv, men idag blev det helt kaos. Fick yrsel och började svettas och må illa på jobbet och det hjälpte inte att ligga och vila en stund så jag fick ge upp och åka hem. Nu ligger jag hemma i soffan och känner mig febrig, har huvudvärk och är allmänt väck. Skulle ju kunna vara så att jag är sjuk på riktigt, men jag misstänker hormonerna. Väntar fortfarande på mitt graviditets-glow...
Härligt! Ja, på RUL är det organ-screening som görs.19+2 idag så nästan halvvägs!Lycka till idag!
Jag har också UL idag (em), tror att det är dags för organ-screening (är det det man gör på RUL?). Sen ca två veckor har jag känt små sparkar (v15+6 idag). På förmiddagen ska jag till tandläkaren, ser inte fram emot det riktigt lika mycket... Vet inte riktigt när jag ska hinna jobba idag?
Intressant att de tycker att trehjulingen funkar bättre på grusväg, jag tycker precis tvärtom! Rätt meckigt när framhjulet fastnar i ett hål. Funkar hyfsat om man låser framhjulet, men då blir vagnen sämre att köra (för kort handtag för att ge bra hävstång för att lyfta fram). Nu är detta en lite enklare vagn (Phil & Teds) och det kan säkert finnas bättre trehjuliga. Vi har även en (antagligen jättegammal) Emmaljunga i pansarvagnsstil, den tycker jag funkar super på ojämn väg (även utan väg öht).
Dom tycker att det är klart bättre och mer lättkört. Sen har vi inte superusla grusvägar iofs. Dom är nästan lika släta som asfaltvägar, så det spelar säkert in.
Ska bli intressant och åka och provköra ett gäng vagnar faktiskt!
Läste förresten just att prinsessan Sofia väntar barn i april och att Victoria visst har BF i mars. Tänkte att de skulle passa in i vår tråd. Men de kanske redan hänger här förstås???
Wow vad många vi är!Tillbaka från RUL och det är en sådan härlig känsla att få se det lilla knytet böka runt i magen!
Allt vi kunde mäta och se såg bra ut och bebis hade vuxit på pricken så mycket som hen skulle ha gjort från KUB och eftersom både dagens och KUB-mätningarna gav samma BF justerar jag sålunda ett par dagar.
Det vi inte kunde se var flöden från hjärtat (men vi såg att hjärtat pumpade på) och det var ingenting att oroa sig för enligt BM, bebis låg nämligen och tryckte med huvudet längst ner och var inte speciellt samarbetsvillig när just kärlflöden skulle kontrolleras utan bökade runt så det inte gick att se. Får därmed se bebis en gång till inom kort (26/10) då vi hoppas att bebis vill ligga med huvudet uppåt och inte flytta undan när vi ska titta.
Fick också vet att moderkakan låg i framvägg vilket förklarar varför jag mest känner något på sidan och inte så starka buffar än. Någon vecka till trodde BM behövdes för att jag ska känna sparkarna genom moderkakan.
Mars
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet
April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 9:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 15:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet
Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 6:e maj, Akvileja, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 10:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet
BF maj, anonyma 31 år, första barnet
Ja, och vi har varit hyfsat duktiga på att sprida ut oss jämnt över månaderna också!Wow vad många vi är!
Ikväll ska vi först ut och äta och sen på konsert med två andra par som står oss båda nära. Det är bara sambons bästa vän (han är med ikväll) som vet att jag är gravid, och han vet förmodligen inte att jag vet att han vet, haha. Men jag är nojig över att de kommer undra eller kommentera att jag inte dricker. Jag är inte direkt den som kör en spontan nykter kväll i vanliga fall Har tänkt skylla på ryggproblem och att jag går på medicin som inte får blandas med alkohol, hoppas de köper det rakt av
Hur ser er helg ut, några planer?