Vårföräldrar 2016

Nu antar jag att ni kollat runt en del redan, ni som pratar barnvagnar! Men ett tips är att googla bäst i test och barnvagn, de har testat det mesta och även babyskydd osv. Smidigt om man känner att det är lite av en djungel och vill få en översiktsbild :)

Har kollat lite på Brio Smile och Brio Happy, men har ingen aning om hur de är i verkligheten. Det får bli ett senare projekt!

Andra dagen på sjukskrivning och jag dör av rastlöshet.. Vad gör man egentligen? Vad kan man hitta på när man bara är hemma? Jag älskar att ligga i soffan och läsa eller något men det funkar ju inte varje dag hela dagarna! Ut och gå är tanken, för att få lite belastning på det onda ändå men det är jäkla höstvädret är rätt omotiverande att gå runt i :p

Nu antar jag att ni kollat runt en del redan, ni som pratar barnvagnar! Men ett tips är att googla bäst i test och barnvagn, de har testat det mesta och även babyskydd osv. Smidigt om man känner att det är lite av en djungel och vill få en översiktsbild :)

Har kollat lite på Brio Smile och Brio Happy, men har ingen aning om hur de är i verkligheten. Det får bli ett senare projekt!

Andra dagen på sjukskrivning och jag dör av rastlöshet.. Vad gör man egentligen? Vad kan man hitta på när man bara är hemma? Jag älskar att ligga i soffan och läsa eller något men det funkar ju inte varje dag hela dagarna! Ut och gå är tanken, för att få lite belastning på det onda ändå men det är jäkla höstvädret är rätt omotiverande att gå runt i :p
Vi har som har britax go next tycker brio smile o happy känns väldigt mkt lågprisalternativ. Så vill man ha en skaplig budgetvariant, provkör inte de dyrare, man kommer aldrig vilja köpa den där billigare varianten. :o

Haha jaha ni tillhör en sån släkt :p

Nej, räkna med stort i allt även kläder. Vår minsting började på 56 i kläder på BB, och var snabbt uppe på i str 62. Hellre vika upp i början och kanske köpa smått sen än att ha köpt massa smått som inte kan användas. Bara ett tips :up:
Och våran som var stor, 52 cm och 4,1 kg kunde inte ha 56 ens uppvikta. Hade 50 i två månader. Så jag skulle defintivt köpa en hel 50.

Sjukskriven, 6 veckor i stöten.
Är evigt tacksam för alla extra försäkringar jag tecknat och nu kommer utnyttja! Gör att jag får istället för ca 10-13 tusen i lönebortfall varje månad nu får ca 2-5 tusen mindre "bara".
Dock blev jag duktigt irriterad på försäkringskassan vid första samtalet.. Har aldrig trott på folk som sagt att dom är värdelösa att ha med o göra. Men jag kan nu intyga att det är dom.

Och våran som var stor, 52 cm och 4,1 kg kunde inte ha 56 ens uppvikta. Hade 50 i två månader. Så jag skulle defintivt köpa en hel 50.

Vi har olika åsikter om vad som är stor bebis, för eran tycker jag inte alls var stor. Jag räknar stort över 4,5, extremt stort är över 5 kg :)

Min äldsta vägde 3.880 gram, 54 cm lång och även han fick börja på 56. Tror att mycket även rör sig om hur vikten sitter. Min minste var 57 cm och vägde 5.270 gram och neonatalen tryckte på honom en tshirt i str 52 då det var det enda de hade, det blev liksom en kort topp :o

Vi har olika åsikter om vad som är stor bebis, för eran tycker jag inte alls var stor. Jag räknar stort över 4,5, extremt stort är över 5 kg :)

Min äldsta vägde 3.880 gram, 54 cm lång och även han fick börja på 56. Tror att mycket även rör sig om hur vikten sitter. Min minste var 57 cm och vägde 5.270 gram och neonatalen tryckte på honom en tshirt i str 52 då det var det enda de hade, det blev liksom en kort topp :o
Stor räknar jag endel över medel, vilken våran är. Medelvikt för tjejer är väl 3,5 nåt sånt, så 0,6 över är endel :).

Stor räknar jag endel över medel, vilken våran är. Medelvikt för tjejer är väl 3,5 nåt sånt, så 0,6 över är endel :).

Ja givetvis är det en del. Men det klart att om man anser att det är stort barn redan vid runt 4 kg så kan absolut mindre storlekar passa :)
Men det beror också på när barnet är fött, för enligt min förlossningsjournal så ökar barnen i vikt även när de är överburna.

Är inte Brio Go/Go Next och Britax Go/Go Next i stort sett exakt samma vagn? Britax äger ju Brio som jag förstår det och alla deras nya vagnar ser precis likadana ut. Jag har valt bort Brio Go-vagnarna p.g.a. bredden och Britax Go är iaf precis lika stor...

Är inte Brio Go/Go Next och Britax Go/Go Next i stort sett exakt samma vagn? Britax äger ju Brio som jag förstår det och alla deras nya vagnar ser precis likadana ut. Jag har valt bort Brio Go-vagnarna p.g.a. bredden och Britax Go är iaf precis lika stor...

Citerar mig själv här. Hittade det här inlägget som förklarar läget: http://www.barnvagnsblogg.com/britaxbrio-2015/

Brio Go/Go Next-vagnarna heter alltså Britax från och med årets modeller och de är för övrigt samma vagn förutom ändrad maxvikt och lite nya snajdiga färger. (Varför grävde jag i det här? Oklart. Kombination av uttråkad och börjat läsa på om vagnar.)

Jo det är samma. Britax har köpt Brio.

Jag hade valt Smile före Go Next om det var de vagnarna jag skulle välja mellan. Detta pga att Go Next har minihjul fram, och att sittdelen sitter väldigt lågt. Om Smile då är billigare var det ju bara bra :)

kan väl lägga till att go next saknar väl även plant liggläge.

En i min mammagrupp har Smile och en har Go next så det har jämförts en del. Tror båda tycker att de valde fel i efterhand :D

Brio Smile är en trevlig vagn. Den är väldigt lättkörd, lätt att hantera när den ska i/ur bilen, suverän om man befinner sig i stadsmiljö eftersom den är så pass nätt, helt okej dämpning så den funkar fint på grusvägar, bra med utrymme i hårdliften och sittdelen är bra den med.

Givetvis finns det dyrare (kanske även billigare) vagnar som är ännu trevligare och som har en massa finurliga funktioner (vissa är ju som schweiziska arméknivar på hjul) men vill man ha en prisvärd, lättkörd och allmänt trevlig vagn så är Brio Smile ett schysst val.

Jag passar på att göra ytterligare "reklam" för gravidyoga och pilates. :bow::bump: Speciellt om man som mig lider av någon kronisk smärta (+ nervsmärtor) i ex ryggen (ryggen är bruten för den som inte vet sedan tidigare).

Fick mitt avlastningsbälte eller gördel, provjoggade idag och det kändes så mycket bättre, tjohoo!

Bjuder på en bild, i morgon går jag in i vecka 20.
12167193_10153126248001641_625017142_n_zpskb0fl6aq.jpg

@Imogen
Ah kanske får testa handtaget lite till då, fast Brio/britax go next hoppar vi nog iaf :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 850
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar