Jag har också kollat vagn och är i princip endast säker på att jag absolut inte vill ha en Emmaljunga denna gången. Hade en förra gången och det är en stabil vagn med härligt gung som bebis ligger bra i, men de är så tunga och otympliga. Blir lite pansarvagn av dem. Nu hade min vagn 4 fasta hjul så det kan hända att det känns lite mer lättkört med snurr-hjul fram.
Har förälskat mig i en vagn jag absolut inte trodde jag ens skulle titta åt innan vi började provköra, nämligen en Stokke Trailz. Superhärlig kör-känsla och gillar att bebis är högt upp och nära. Nackdelen är att den tar en del utrymme i bagaget. Maken gillade Kronan Duo/S men jag är inte lika övertygad, tycker varukorgen ser väldigt liten ut (och att vagnen ser trist ut men så hade jag redan spanat in Stokken när Kronan kom fram).
Tycker nästan det är fördel er som ska ha tvillingvagn - för många val är inte bra!
Jag har också börjat småkika på vagnar och är förtjust i cresent duo trike vagnen. Kan fästa babyskyddet med adapter och både sitt och riktig liggdel (alltså ingen mjuklift). Är helt inne på trehjulig vagn. Kompisarna har både tre och fyrhjulig och föredrar sin trehjuling här på grusvägarna.