Vårföräldrar 2016

Har ni någon app ni använder? Vilken är bäst? Kollade lite snabbt bara, men hittade inte riktigt någon som såg intressant ut.

Jag använder en som heter Ovia Pregnancy. Den är enkel och bra, dock på engelska. Uppdaterar flera gånger om dagen om man går in på den, t.ex. nu håller svansen på att försvinna, nu håller öronen på att utvecklas o.s.v. Kul när man tycker det går sakta, de andra uppdateras ju bara en gång i veckan :D Finns flera flikar men jag använder bara "startsidan". Den visar enkelt nedräkning, hur stor pyret är just nu och lite mysigt är att den visar hur stor handen är nu mot 9 månader.

Jag använder en som heter Ovia Pregnancy. Den är enkel och bra, dock på engelska. Uppdaterar flera gånger om dagen om man går in på den, t.ex. nu håller svansen på att försvinna, nu håller öronen på att utvecklas o.s.v. Kul när man tycker det går sakta, de andra uppdateras ju bara en gång i veckan :D Finns flera flikar men jag använder bara "startsidan". Den visar enkelt nedräkning, hur stor pyret är just nu och lite mysigt är att den visar hur stor handen är nu mot 9 månader.

Den låter ju jätterolig!

Är det nån av er andra som är trötta?
Jag har varit rätt så trött hela denna veckan, gått o lagt mig kl 9 på kvällen (går upp runt 6 på morgonen) när jag kommit hem från jobbet så har jag bara lallat runt o inte fått något vettigt gjort.
Men nu ikväll så slog det mot mig, har knappt kunnat stå ut utan att bli yr o känt att det varit jobbigt att stå upp.. Ögonen går knappt att hålla öppna..
Enligt folk på FL är det helt normalt... men hur tusan kan man bli så trött?

Jag har varit rätt så trött hela denna veckan, gått o lagt mig kl 9 på kvällen (går upp runt 6 på morgonen) när jag kommit hem från jobbet så har jag bara lallat runt o inte fått något vettigt gjort.
Men nu ikväll så slog det mot mig, har knappt kunnat stå ut utan att bli yr o känt att det varit jobbigt att stå upp.. Ögonen går knappt att hålla öppna..

Det är normalt. Jag sov mig igenom en månad eller två i början.
Det mesta sånt släpper efter första trimestern, men sen kommer massa annat istället ;)

Sömn är det som kännetecknad mina graviditeter, även denna gång. Jag sover till 9, vilar sen middag samt lägger mig runt 21-22. Är sjukskriven pga illamående som ökar om jag blir för trött. Men som läkaren sa "sov då" när jag sa att det var jobbigt att styra livet efter illamåendet.

Jag är löjligt trött! Ögonen hålls inte öppna ibland. Men bara jag sätter igång och gör något hela tiden så är jag inte så trött. Ibland blir det riktiga trötthetsattacker.

Dock är jag yr och lite svag.

Jahapp, så länge gick det att hålla det dolt på jobbet. Ville inte berätta än eftersom det är så tidigt, bara i 6+2 idag (tiden går så seeeegt tills v.12 är över).
Fick i uppgift att gå med en patient på MR. Frågade den ansvarige på bildavdelningen hur det påverkar en graviditet. Tydligen är magneten i sig inte farlig (troligen) men ljudet som blir (högt klonkande ljud) kan skada hörseln på fostret. Så det var bara att gå och säga "kan inte för att...". Så nu vet min närmaste chef och några andra kollegor också. Får se hur snabbt det sprids, har bett dem vara tysta dock.

Det är ingen app, men jag måste ändå rekommendera den när ni pratar om utveckling och sådant ...

The Bump: How big is baby var en av veckans höjdpunkter när jag var gravid. Ba' för att det är väldigt viktigt att veta hur stor bebis är i förhållande till frukt :D
Den var ju rolig! Men nu sitter jag och kan inte sluta fundera på om ett plommon verkligen är större än en lime??? ;) och hur sjutton det kan vara en lime med naglar och hår där inne utan att riktigt märkas...

Jag hade ett par veckor där det aldrig kändes som om jag var riktigt vaken. Alltså att jag var inte bara sömnig, utan min vakenhetsgrad var definitivt sänkt. Men den här veckan (v 10) så är jag i alla fall vaken när jag är vaken även om jag fortfarande sover mycket mer än vanligt.

Ska jobba natten idag, somna vid 20.30 igår och har nästan precis vaknat.. Förutom ett par toa besök.
Undra hur jag ska hålla mig vaken hela natten ;)

Jag tackar min lyckliga stjärna för att jag har semester för tillfället. Går och lägger mig vid 10 på kvällarna och vaknar inte innan 8. På det måste jag sova middag också. Får jag inte sova mår jag jättedåligt, men är trots all sömn aldrig speciellt pigg.

Jag hade ett par veckor där det aldrig kändes som om jag var riktigt vaken. Alltså att jag var inte bara sömnig, utan min vakenhetsgrad var definitivt sänkt. Men den här veckan (v 10) så är jag i alla fall vaken när jag är vaken även om jag fortfarande sover mycket mer än vanligt.

Man ska aldrig ropa hej… Jobbade några timmar natten till igår och sedan var jag helt utslagen. Kunde inte resa mig ur soffan, kunde knappt äta och gled in och ur sömnen hela tiden. Orkade inte ens ta ut hundarna så de kunde kissa, det fick sambon sköta. Ska ringa läkaren på måndag och fråga om jag kan vara sjukskriven någon vecka. För när jag blir såhär trött så vågar jag inte riktigt sätta mig i bilen och det är nog stor risk att jag somnar på jobbet vilket är mindre bra om jag ska övervaka någon som har epilepsi...

Nu har kliniken öppnat och jag fick ringa med de goda nyheterna. Jag får ÄNTLIGEN sluta med progesteronvagitorierna och är jätteglad över det. De är verkligen äckliga. In med två pluppar, och resten av dagen har man typ sexton liter helosan i trosorna. Typ. Verkligen jättefräscht.

Nu kanske man vågar sig på att ha sex igen! Det är en månad sen senast, eftersom jag haft så ont under hela stimuleringen och efter äggplocket.
Ganska kul att den enda månaden på två år som vi inte hade sex så blev jag gravid:up: Slå det om ni kan!

Hej hej. Skriver in mig här nu :)

Mars
BF 8:e mars, fia-lisa, 2:a barnet
BF 8:e mars, hemlig, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 15 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet
BF 17:e mars, em-pirre, 30 år, 1:a barnet
BF 25:e mars, cuervo, 24 år, 1:a barnet

April

Maj[/QUOTE]

Hur är det med bastubad och lakrits? Är på semester i bastuns och den söta lakritsens förlovade land och har bastat varje kväll i en veckas tid. Visserligen inte speciellt länge eller hett jämfört med "normal-badet" eftersom jag blir illamående lätt.

Och lakrits, visst får man äta lite iaf? Har en påse som frestar så i skåpet! :d

Nu har kliniken öppnat och jag fick ringa med de goda nyheterna. Jag får ÄNTLIGEN sluta med progesteronvagitorierna och är jätteglad över det. De är verkligen äckliga. In med två pluppar, och resten av dagen har man typ sexton liter helosan i trosorna. Typ. Verkligen jättefräscht.

Nu kanske man vågar sig på att ha sex igen! Det är en månad sen senast, eftersom jag haft så ont under hela stimuleringen och efter äggplocket.
Ganska kul att den enda månaden på två år som vi inte hade sex så blev jag gravid:up: Slå det om ni kan!
Ödets ironi :cool:
(Eller så är faktiskt kyrkan inne på rätt spår med jungfrufödsel och det där :D)

Hur är det med bastubad och lakrits? Är på semester i bastuns och den söta lakritsens förlovade land och har bastat varje kväll i en veckas tid. Visserligen inte speciellt länge eller hett jämfört med "normal-badet" eftersom jag blir illamående lätt.

Och lakrits, visst får man äta lite iaf? Har en påse som frestar så i skåpet! :d
Om jag fattat rätt så höjer lakrits blodtrycket, och ska därför intas i ganska små mängdrer. Så jag hade ätit på!

Saltlakrits är väl bland den vanligaste produkten gravida blir tokiga i? :p ät du. Jag hade inte bekymrat mig men då är mina sug lite speciella, det är sällan de håller i sig särskilt länge och nu har jag inget extremt sug efter sånt man äter. Min stora last idag är plast, gummi, varm bil och allt som luktar.. Speciellt. Doften av det då, jag brukar inte tugga på bildäck. Blir i drömmarnas land när jag kommer in i garaget och känner doften av vinterdäck. Dotterns gummistövlar går jag visst också och sniffar på :D häromdagen insåg jag att om man pumpar med cykelpump i munnen får man smaka på den ljuvliga doften också, men det får vara en liten parentes för det är bara stört ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 963
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar