Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har googlat en del (för det är ju så rekommenderat ) och vissa har sett ett hjärta picka redan i v.6 med UL. Det är en chansning, ser jag inget kommer jag inte stressa över det (hoppas jag. Eller så bokar jag tid för privat vul istället då).
Av det jag läst så ja. Återstår att se. Är som sagt rätt inställd på att vi inte kommer se så mycket men vill göra ett försök. Men det beror också helt på vem jag jobbar med. Vill liksom inte sprida gravidrykten såhär tidigt på jobbet om jag kan undvika det. Kommer vara svårt nog ändå att förklara om jag ska ta nåt djur på röntgen, då kommer det ju bli ett "eh, nej...." och då kommer folk förstå.Har det verkligen varit ett vanligt ul då?
Det låter som en missuppfattning.
Typ så få symtom att jag funderar på om jag inbillat mig allt . Visserligen tog jag ju min sista hcg-sticka häromkvällen med väldigt positivt resultat och mensen är två veckor sen.Hur är det för er, vad har ni för symtom?
Typ så få symtom att jag funderar på om jag inbillat mig allt . Visserligen tog jag ju min sista hcg-sticka häromkvällen med väldigt positivt resultat och mensen är två veckor sen.
Första veckan hade jag molvärk, som mensvärk. Men nu...brösten är knappt ömma (har vuxit lite, men kan fortfarande ha mina vanliga bh:ar). Knapp molvärk, den kommer svagt nån enstaka gång bara.
Punkt. That's it.
Bör jag oroa mig eller njuta?
Min mamma har haft två lätta graviditeter med min bror och mig.
Det här känns helt overkligt fortfarande, var inte direkt planerat men ingen överraskning heller. Har inte berättat för mer än 3 pers inkl sambon så om någon jag känner läser här så ber jag att ni håller detta för er själva. Kommer göra kub-test första veckan i augusti och ser det okej ut så blir det väl officiellt då. Om inget har gått galet innan dess vill säga.
Februari
BF 14:e februari, Milosari 34 år 1:a barnet
Mars
BF 8:e mars, fia-lisa, 2:a barnet
BF 8:e mars, hemlig, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
April
Maj
@hemlig Det är jättevanligt att man inte har en massa tidiga symptom! Själv har jag knappt haft några alls, särskilt inte i början. Då var det i princip bara brösten som ömmade och ligamenten som drog vid hastiga rörelser. Ett par veckor senare kom en enorm hunger. I övrigt inget annat. Och typ så har det fortsatt! Jag känner mig knappt gravid nu heller även om fysiken överbevisar mig (stor mage + sparkar är svårt att bortse från).
Vill minnas att en kopp klassas som OK vad gäller kaffe? Har druckit allt mellan 0-2 under mina graviditeter och åtminstone första barnet föddes "normalt". Det andra har inte levererats änDricker ni kaffe eller te i vanliga fall o hur gör ni isåfall nu när ni är gravida?
Jag dricker ca 5-10 koppar kaffe om dagen, o ibland te.
Har helt slutat med kaffet (luktar på sambons bara) o tänkte inte drick te heller men fick sånt sug efter det ikväll så gjorde en kopp..
Nu har jag lite dåligt samvete för att jag drack den koppen.. Vet att det är okej med en viss mängd men tänker lite att är det farligt så man måste begränsa då borde man avstå..
Hur tänker ni?
Här säger man att man helt tryggt kan dricka tre koppar om dagen.Vill minnas att en kopp klassas som OK vad gäller kaffe? Har druckit allt mellan 0-2 under mina graviditeter och åtminstone första barnet föddes "normalt". Det andra har inte levererats än
ja det är ju väldigt olika så det känns inte som om det är så hårt.Här säger man att man helt tryggt kan dricka tre koppar om dagen.
ja det är ju väldigt olika så det känns inte som om det är så hårt.
Nu ser jag att livsmedelsverket säger samma sak. 3 koppar (1,5dl/st) kaffe eller sex koppar te (2dl/st).ja det är ju väldigt olika så det känns inte som om det är så hårt.
Dricker ni kaffe eller te i vanliga fall o hur gör ni isåfall nu när ni är gravida?
Jag dricker ca 5-10 koppar kaffe om dagen, o ibland te.
Har helt slutat med kaffet (luktar på sambons bara) o tänkte inte drick te heller men fick sånt sug efter det ikväll så gjorde en kopp..
Nu har jag lite dåligt samvete för att jag drack den koppen.. Vet att det är okej med en viss mängd men tänker lite att är det farligt så man måste begränsa då borde man avstå..
Hur tänker ni?