Vårföräldrar 2016

Idag tog jag mitt sista CB med veckoindikator. Nervös eftersom jag bara fick 2-3 i onsdags (när jag hade hoppats på 3+). Fick dock mitt efterlängtade 3+ idag så nu har jag lovat mig själv att inte ta fler tester utan försöka njuta av det faktum att jag är gravid!

Har googlat en del (för det är ju så rekommenderat :p) och vissa har sett ett hjärta picka redan i v.6 med UL. Det är en chansning, ser jag inget kommer jag inte stressa över det (hoppas jag. Eller så bokar jag tid för privat vul istället då).

Har det verkligen varit ett vanligt ul då?

Det låter som en missuppfattning.

Har det verkligen varit ett vanligt ul då?

Det låter som en missuppfattning.
Av det jag läst så ja. Återstår att se. Är som sagt rätt inställd på att vi inte kommer se så mycket men vill göra ett försök. Men det beror också helt på vem jag jobbar med. Vill liksom inte sprida gravidrykten såhär tidigt på jobbet om jag kan undvika det. Kommer vara svårt nog ändå att förklara om jag ska ta nåt djur på röntgen, då kommer det ju bli ett "eh, nej...." och då kommer folk förstå.

Hur är det för er, vad har ni för symtom?
Typ så få symtom att jag funderar på om jag inbillat mig allt :o. Visserligen tog jag ju min sista hcg-sticka häromkvällen med väldigt positivt resultat och mensen är två veckor sen.
Första veckan hade jag molvärk, som mensvärk. Men nu...brösten är knappt ömma (har vuxit lite, men kan fortfarande ha mina vanliga bh:ar). Knapp molvärk, den kommer svagt nån enstaka gång bara.
Punkt. That's it.
Bör jag oroa mig eller njuta?
Min mamma har haft två lätta graviditeter med min bror och mig.

Typ så få symtom att jag funderar på om jag inbillat mig allt :o. Visserligen tog jag ju min sista hcg-sticka häromkvällen med väldigt positivt resultat och mensen är två veckor sen.
Första veckan hade jag molvärk, som mensvärk. Men nu...brösten är knappt ömma (har vuxit lite, men kan fortfarande ha mina vanliga bh:ar). Knapp molvärk, den kommer svagt nån enstaka gång bara.
Punkt. That's it.
Bör jag oroa mig eller njuta?
Min mamma har haft två lätta graviditeter med min bror och mig.

Njut!

Min bm sa när vi skulle räkna ut hur långt gången jag var denna gången att dom flesta symtom dyker upp efter vecka 6.
Och det har nog stämt rätt så bra.
I början är det brösten som känns annorlunda och ingen mens, men först några veckor senare som resten kommer som illamående och trötthet.
Jag testade mig ju inte förens i vecka 7 denna gången eftersom det var först då symtomen pekade på graviditet. Innan dess var allt diffust.

Det här känns helt overkligt fortfarande, var inte direkt planerat men ingen överraskning heller. Har inte berättat för mer än 3 pers inkl sambon så om någon jag känner läser här så ber jag att ni håller detta för er själva. Kommer göra kub-test första veckan i augusti och ser det okej ut så blir det väl officiellt då. Om inget har gått galet innan dess vill säga.

Februari

BF 14:e februari, Milosari 34 år 1:a barnet

Mars

BF 8:e mars, fia-lisa, 2:a barnet
BF 8:e mars, hemlig, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet

April

Maj

Du är även välkommen in i vintertråden, med blivande föräldrar i dec-februari http://www.bukefalos.com/threads/vinterforaldrar-2015-2016.1306440/

@hemlig Det är jättevanligt att man inte har en massa tidiga symptom! Själv har jag knappt haft några alls, särskilt inte i början. Då var det i princip bara brösten som ömmade och ligamenten som drog vid hastiga rörelser. Ett par veckor senare kom en enorm hunger. I övrigt inget annat. Och typ så har det fortsatt! Jag känner mig knappt gravid nu heller även om fysiken överbevisar mig (stor mage + sparkar är svårt att bortse från).

@hemlig Det är jättevanligt att man inte har en massa tidiga symptom! Själv har jag knappt haft några alls, särskilt inte i början. Då var det i princip bara brösten som ömmade och ligamenten som drog vid hastiga rörelser. Ett par veckor senare kom en enorm hunger. I övrigt inget annat. Och typ så har det fortsatt! Jag känner mig knappt gravid nu heller även om fysiken överbevisar mig (stor mage + sparkar är svårt att bortse från).

Hade jag inte mått illa så som jag gjorde så hade jag kunnat gå till vecka 19-20 innan jag fattat att jag var gravid, då magen började komma. Innan dess kunde mitt mående bero på helt andra saker.
Och jag trodde ju jag var sjuk innan jag testade mig så det hade kunna bli så :p
Jag kände ju inget från bebisen innan dess heller.

Och nu mår jag riktigt bra med (vecka 24), som du säger stor mage och sparkar bara :)
Foglossningen har jag tydligen bara när jag jobbar, så på helgerna verkar jag slippa undan. Ett tecken på att ta det lugnare på jobbet antar jag men jag har inte så lång tid kvar så jag kämpar på!

Sambon och jag har diskuterat det här med att göra ett test till. Fick ju starka streck första gången inte riktigt som kontroll men nästan.
Vi kom iallafall överens med att inte ta fler test eftersom jag kommer få ett tidigt VUL/UL..

Så gick jag in här, o såg att @fia-lisa hade testat så direkt när sambon körde till jobb så sprang jag på toa..
Såg ut som jag bara kissa vatten så va nog inte så koncentrerat men dock ändå ett streck som va starkare än kontroll kom upp direkt när urinen kom upp på stickan! :D Gud va lugnt det känns just nu!

Dricker ni kaffe eller te i vanliga fall o hur gör ni isåfall nu när ni är gravida?

Jag dricker ca 5-10 koppar kaffe om dagen, o ibland te.
Har helt slutat med kaffet (luktar på sambons bara) o tänkte inte drick te heller men fick sånt sug efter det ikväll så gjorde en kopp..
Nu har jag lite dåligt samvete för att jag drack den koppen.. Vet att det är okej med en viss mängd men tänker lite att är det farligt så man måste begränsa då borde man avstå..

Hur tänker ni?

Jag dricker många koppar kaffe om dagen i vanliga fall men skippar det nu. Gör te varje morgon och dricker kanske en halv kopp, sedan är det nog. Skulle dock inte ha dåligt samvete om jag drack upp hela koppen heller.

Tycker varken om kaffe eller te. Däremot coca cola. Men dricker inte det nu. Innehåller visserligen mindre koffein än kaffe/te men känner att det är onödigt.

Dricker ni kaffe eller te i vanliga fall o hur gör ni isåfall nu när ni är gravida?

Har helt slutat med kaffet (luktar på sambons bara) o tänkte inte drick te heller men fick sånt sug efter det ikväll så gjorde en kopp..
Nu har jag lite dåligt samvete för att jag drack den koppen.. Vet att det är okej med en viss mängd men tänker lite att är det farligt så man måste begränsa då borde man avstå..

Hur tänker ni?
Vill minnas att en kopp klassas som OK vad gäller kaffe? Har druckit allt mellan 0-2 under mina graviditeter och åtminstone första barnet föddes "normalt". Det andra har inte levererats än :p

Vill minnas att en kopp klassas som OK vad gäller kaffe? Har druckit allt mellan 0-2 under mina graviditeter och åtminstone första barnet föddes "normalt". Det andra har inte levererats än :p
Här säger man att man helt tryggt kan dricka tre koppar om dagen.

ja det är ju väldigt olika så det känns inte som om det är så hårt.

Det är samma rekomendation i Sverige, tre (små) koppar/300mg koffein.

Jag drack inget kaffe alls fram till ca v20 pga avsmak för kaffe, sedan v20 har jag druckit 1-2 koppar kaffe per dag.

Men va fan. Jag skriver väl in mig då, trots att jag tänkt vänta tills ultraljudet 31.7. Men vem orkar vänta, liksom...

Mars
BF 8:e mars, fia-lisa, 2:a barnet
BF 8:e mars, hemlig, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 17:e mars, em-pirre, 30 år, 1:a barnet

April

Maje

Ganska intressant, egentligen. Nästan genast efter positivt test började tydliga symtom. De tidigare symtomen kan lika gärna berott på mina progesteronvagitorier eller östrogenplåster.

Men nu ömmar brösten som bara den, jag är yr, dödstrött, har molvärk nu som då. Det sticker till nånstans i underlivet ganska ofta.

Vagitorierna ska jag tydligen fortsätta med ett tag framöver. Ska ringa kliniken på måndag och se vad de säger, men Gun i min stad tyckte att jag ska fortsätta med båda hormonerna fram till första UL.
Detta ogillas, eftersom vagitorierna är långt ifrån mysiga...:yuck::yuck: Det är... geggigt!

Hur tänker ni?

Jag klarar mig inte utan mitt morgonkaffe. Har lite avsmak för det och får inte i mig mer än halva koppen, men att helt vara utan finns inte på kartan… När jag jobbar natt blir det sammanlagt 3 koppar det dygnet.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 958
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar