Vårföräldrar 2016

Vilka symtom har ni kännt än så länge? Är i grav. Vecka 4+3 ungefär. Och har kännt de senaste dagarna som "mensvärk" till och från. känner även av när det stramar i ligamenten, att det drar i ljumskarna vid vissa rörelser, tex om jag nyser eller sträcker på mig. Idag har jag även ont i huvudet.

Alla har ju olika symtom, men vill gärna höra vilka symtom ni har? :)

När jag var 19 år blev jag gravid ( gjorde en abort) men då hade jag inte alls samma symtom. Då hade jag istället illamående varje morgon fram till kl 12. Jag var även då sjukt trött och hade humörsvängningar. Den gången kände jag inte alls av någon värk.

Första veckan, veckan då jag skulle haft mens om jag inte var gravid, hade jag rätt rejäl mensvärk. Var tom tvungen att ta alvedon ett par gånger.
Sen dess har det lugnat sig.
Har mensvärk/växtvärk nån gång ibland (efter sex är det lite mer). Brösten är lite ömma, men inte farligt.
Illamåendet började igår :p Inte hela tiden, tack och lov, men mest dagtid och framförallt om jag är hungrig.
Har kissat oftare än förut också.

7+0 idag.

Vilka symtom har ni kännt än så länge? Är i grav. Vecka 4+3 ungefär. Och har kännt de senaste dagarna som "mensvärk" till och från. känner även av när det stramar i ligamenten, att det drar i ljumskarna vid vissa rörelser, tex om jag nyser eller sträcker på mig. Idag har jag även ont i huvudet.

När jag var 19 år blev jag gravid ( gjorde en abort) men då hade jag inte alls samma symtom. Då hade jag istället illamående varje morgon fram till kl 12. Jag var även då sjukt trött och hade humörsvängningar. Den gången kände jag inte alls av någon värk.

Jag testa plussa vecka 4+1 o hade då mensvärk till o från i en vecka ungefär, va säker på att jag skulle börja blöda.
Det stack o slet och vid nysning o hastiga rörelser vilket det fortfarande gör.

Nu är jag trött dygnet runt (6+6 idag)
Har jobbat natt i 2 veckor o gått o lagt mig 5 på morgonen gått upp 14 o ändå varit trött heeela natten på jobbet..
Får till o från en släng av kraftig mensvärk då o då under dagarna, men stannar ett par sekunder o sen försvinner igen..
Illamående har jag inte känt mycket av, ibland sköljer det över mig men försvinner lika snabbt igen..

Jag har mått lite små-illa från strax innan BIM och i tillägg varit extrem-trött. Sedan ett tag tillbaka är bröstvårtorna ömma och humöret är inte det vänaste. Ibland drar och sticker det i underlivs-regionen. Är i tillägg svullen och ser vissa kvällar hög-gravid ut. Vecka 6+6 idag.

Jag är på så satans dåligt humör för tillfället. Irritationen kryper under skinnet och det i kombination med trotsig 4-åring gör att jag funderar på om det här verkligen var en så bra idé. Tänk om jag inte kommer orka med två barn? Just nu känns det knappt som jag klarar av ett.

Kommer inte ihåg att jag var så här irriterad och sur förra gången. Trött och illamående absolut, men inte på dåligt humör. Dessutom har jag för mig att jag kände mig gravid från början när jag väntade sonen. Nu känner jag mig bara svullen och sur.:banghead:

Jag är på så satans dåligt humör för tillfället. Irritationen kryper under skinnet och det i kombination med trotsig 4-åring gör att jag funderar på om det här verkligen var en så bra idé. Tänk om jag inte kommer orka med två barn? Just nu känns det knappt som jag klarar av ett.

Kommer inte ihåg att jag var så här irriterad och sur förra gången. Trött och illamående absolut, men inte på dåligt humör. Dessutom har jag för mig att jag kände mig gravid från början när jag väntade sonen. Nu känner jag mig bara svullen och sur.:banghead:
Jag var riktigt grinig första graviditeten. Jämförelsevis har jag varit ett lamm nu. Lite grinig ibland men jag känner mig i alla fall som vanligt. Det var jättehemskt och jag hade oturen att det varade hela jäkla graviditeten och lite till.

Jag har i ett annat ärende pratat med en kurator med specialutbildning på barn och föräldrar med andra förutsättningar om just det där med dåligt humör och han så att det är viktigt att hela tiden berätta att man är på dåligt humör men att det inte är barnets fel att man är sur. En 4-åring borde förstå det ganska bra och med lite flyt kanske man får lite mindre att hantera så att säga ;) Förstår att det är riktigt pest med "trotsålder" och surskallighet. Kan bara tänka mig. Hoppas du finner verktyg för att hantera det.

Senast ändrad:
Jag mår lite mer illa nu. Det kommer i perioder. Igår visste jag inte vart jag skulle ta vägen i affären. Helt slut, orkade inte stå, ville bara sova. Det gick om bara jag satte igång med att stapla ved då vi kom hem.

Ibland krampar det i livmodern, brösten är ömma (inte så ont i bröstvårtorna längre). Humöret är ganska stabilt, men jag ser tydligen arg ut :D

Svärföräldrarna är påväg hit för att fixa med veden, och de kommer att övernatta. DET känner jag att jag inte alls har nån lust med.

Igår kväll hade jag grymt ont i vänster sida av ryggen. Det verkligen kom som hugg av smärta. Var tvungen att ta Alvedon. Har haft njursten förut och det påminde faktiskt om det. Det var dessutom värre när jag satt eller låg ner mot om jag stod.
Idag verkar det borta så jag hoppas det var en liten sten och inget med livmodern.

Inatt fick jag sån jäkla mensvärk så jag trodde jag skulle svimma, till o från i ca 1 timme sen försvann det.
Blir också illamående så fort jag blir hungrig o inte äter direkt. Nån som känner igen det?

Inatt fick jag sån jäkla mensvärk så jag trodde jag skulle svimma, till o från i ca 1 timme sen försvann det.
Blir också illamående så fort jag blir hungrig o inte äter direkt. Nån som känner igen det?

Sån värk hade jag de första veckorna. Det var framför allt på nätterna, kunde vakna av det och kändes precis som stark mensvärk (eller värkar om man så vill ;) ). Det gick över i typ vecka 8 om jag minns rätt.

Jag hade så både när det slutade i missfall och när det resulterade i vår son så jag har konstaterat att det är något som jag har helt enkelt. Barnmorskan sa att det var normalt och jag hade en i övrigt helt normal graviditet nästan helt utan andra krämpor.

Precis så! Svårt att äta då jag inte har matlust, maten bara växer i munnen. Är förstoppad och svullen och det känns som om jag blir ännu mer illamående av att äta. Kramperna får jag främst på kvällen.

Nu jädrar! Jag tar språnget in här direkt!

Mars
BF 8:e mars, fia-lisa, 2:a barnet
BF 8:e mars, hemlig, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 15 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet
BF 17:e mars, em-pirre, 30 år, 1:a barnet
BF 25:e mars, cuervo, 24 år, 1:a barnet
BF 30:e mars, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet

April

Maj

Sitter på tåget, åker baklänges (finns inga platser lediga i närheten, detta är min bokade plats). Mår grymt illa. Mitt illamående kommer inte morgnar, det kommer när jag varit igång några timmar.
Imorgon ska jag köpa seaband och prova.

Nu jädrar! Jag tar språnget in här direkt!

Mars
BF 8:e mars, fia-lisa, 2:a barnet
BF 8:e mars, hemlig, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 15 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet
BF 17:e mars, em-pirre, 30 år, 1:a barnet
BF 25:e mars, cuervo, 24 år, 1:a barnet
BF 30:e mars, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet

April

Maj

Wow, så mycket marsbebisar :D :banana:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 963
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar