Vårföräldrar 2016

Sitter på tåget, åker baklänges (finns inga platser lediga i närheten, detta är min bokade plats). Mår grymt illa. Mitt illamående kommer inte morgnar, det kommer när jag varit igång några timmar.
Imorgon ska jag köpa seaband och prova.
Har du frågat någon om du kan byta? Med gravidförklaringen lär du kunna göra något åt det :)

Har du frågat någon om du kan byta? Med gravidförklaringen lär du kunna göra något åt det :)
Nä, jag är för feg för sånt :p
Lite vatten och ett äpple senare och en himla massa tryckande på punkten där seaband ska trycka (Google is your friend) så känns det bättre. Bara nån kvart kvar på resan nu dessutom.

Nä, jag är för feg för sånt :p
Lite vatten och ett äpple senare och en himla massa tryckande på punkten där seaband ska trycka (Google is your friend) så känns det bättre. Bara nån kvart kvar på resan nu dessutom.

Skönt att det börjat släppa. Att äta något (gärna sött) brukar lindra.

Om det händer igen, be om annan plats. Det är många som blir illamående på tåg så frågan om att få byta är fullt normal, gravid som icke-gravid :)

Är halsbränna något som kännetecknar graviditet? Har aldrig haft det förr men nu har jag haft det hela natten.. sjukt obehagligt.

Mars
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 8:e mars, hemlig, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 15 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet
BF 17:e mars, em-pirre, 30 år, 1:a barnet
BF 25:e mars, cuervo, 24 år, 1:a barnet
BF 30:e mars, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet

April

Maj

Här kom det ohemula mängder blod idag. Tar bort mig från listan. Lycka till alla ni andra!

Mars
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 8:e mars, hemlig, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 15 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet
BF 17:e mars, em-pirre, 30 år, 1:a barnet
BF 25:e mars, cuervo, 24 år, 1:a barnet

April

Maj

Idag gjorde jag nåt jag lovat mig själv att inte göra förrän allra tidigast efter v.12 (är i v. 7+3 idag).
Jag köpte en liten body med blå, grå och vita hundben på. Begagnad på Myrorna. Kunde liksom inte låta bli. Hela 25 kr :D Måtte jag nu få använda den som planerat i början av nästa år.

Idag gjorde jag nåt jag lovat mig själv att inte göra förrän allra tidigast efter v.12 (är i v. 7+3 idag).
Jag köpte en liten body med blå, grå och vita hundben på. Begagnad på Myrorna. Kunde liksom inte låta bli. Hela 25 kr :D Måtte jag nu få använda den som planerat i början av nästa år.

Åh jag vill också handla :)
Prata med BM o hon som bokat in mig visste inte att dom inte gjorde UL på inskrivningen utan det får bokas då så blir ett par veckor efter. Så kommer nog göra ett privat innan jag o sambon ska till DK på minisemester, för där ska ju finnas gott om fina babybutiker :love:

Har fått tid för inskrivning och provtagning, dels för KUB, dels för den vanliga kollen av järndepåer och även för koll av sköldkörteln eftersom den krånglade efter förra förlossningen. På måndag ska jag boka tid för UL också. Skönt att få lite datum att se fram emot!

Annars mår jag skit just nu. Känner mig som om jag kom hem kl 5 på morgonen efter en rackardunder-fest och bara fått sova i ett par timmar. I själva verket är vila och sova det enda jag gör för tillfället. Hästarna går på bete och får vila just nu, orkar bara upp för att titta till dem. Sonen får nöja sig med att spela spel eller titta på film med mamma. Mannen får dessvärre endast serva... Aptråkigt sällskap för tillfället.

Har fått tid för inskrivning och provtagning, dels för KUB, dels för den vanliga kollen av järndepåer och även för koll av sköldkörteln eftersom den krånglade efter förra förlossningen. På måndag ska jag boka tid för UL också. Skönt att få lite datum att se fram emot!

Annars mår jag skit just nu. Känner mig som om jag kom hem kl 5 på morgonen efter en rackardunder-fest och bara fått sova i ett par timmar. I själva verket är vila och sova det enda jag gör för tillfället. Hästarna går på bete och får vila just nu, orkar bara upp för att titta till dem. Sonen får nöja sig med att spela spel eller titta på film med mamma. Mannen får dessvärre endast serva... Aptråkigt sällskap för tillfället.

Usch! Så va jag hela tiden för 2 veckor sen o fram till för någon dag sen, jätte jobbigt o känna sig orkeslös tyckte jag.

Var bor du nånstans? Ålder?
Tänkte på det med KUB, vill nog gärna göra med vet inte om man får det gratis i Skåne när man är 24?

Åh, jag hoppas så det släpper för mig snart också. Det dåliga humöret blir ju inte bättre av ständig trötthet och illamående.

Jag tillhör Jönköpings län och här fick jag välja på tidigt UL eller KUB-test. Nu är jag ju 37 år så jag hade väl blivit erbjuden KUB-test i hela Sverige antar jag, men jag blev erbjuden det även vid förra graviditeten och då var jag ju under 35. Sa de inget när du fick tid för inskrivning @robl ?

Åh, jag hoppas så det släpper för mig snart också. Det dåliga humöret blir ju inte bättre av ständig trötthet och illamående.

Jag tillhör Jönköpings län och här fick jag välja på tidigt UL eller KUB-test. Nu är jag ju 37 år så jag hade väl blivit erbjuden KUB-test i hela Sverige antar jag, men jag blev erbjuden det även vid förra graviditeten och då var jag ju under 35. Sa de inget när du fick tid för inskrivning @robl ?

Får fråga vid inskrivningen, är på torsdag :)

@Equilina typiskt, får boka privat då..

Öh. Just det ja. Inskrivning? Borde kanske ringa... jag tänker att jag ringer nästa måndag, har ju ul kommande fredag och vill liksom kolla det först... mitt blod har ju kollats en miljon gånger under sommaren, så det är inte direkt nån panik.

Alltså det här med smärtan ovanför min skinka. Precis där rygg börjar och rumpa slutar. Det kan väl för fan inte vara foglossning?! I vecka 7! Verkar bli värre av ansträngning.

Öh. Just det ja. Inskrivning? Borde kanske ringa... jag tänker att jag ringer nästa måndag, har ju ul kommande fredag och vill liksom kolla det först... mitt blod har ju kollats en miljon gånger under sommaren, så det är inte direkt nån panik.

Åh vad spännande med UL!

Panik med inskrivning är det ju inte än på ett tag, men eftersom det fortsatt är semestertider så ville jag ringa lite i förväg så att det fanns lite möjlighet att välja på tid och dag.

Åh vad spännande med UL!

Panik med inskrivning är det ju inte än på ett tag, men eftersom det fortsatt är semestertider så ville jag ringa lite i förväg så att det fanns lite möjlighet att välja på tid och dag.
Ja eller vul är det ju. Ja det blir skönt med tidig koll. Det är sant. Jag borde kanske boka, men vill inte tvingas avboka om nåt är fel..

Alltså det här med smärtan ovanför min skinka. Precis där rygg börjar och rumpa slutar. Det kan väl för fan inte vara foglossning?! I vecka 7! Verkar bli värre av ansträngning.
Kan det bero på din överstimulering? Tänker om det är mer även av hormonet som gör att bäckenet blir mer rörligt?

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 963
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar