Vårföräldrar 2016 del 3

En sak till som jag reagerar på är att folk tror verkligen magen ska bli hur stooor som helst när man väntar 2..
Idag på ett kalas så va det flera som inte träffat mig från nu som gravid som trodde jag skulle va typ dubbelt så stor.. Jag bara -Men hur skulle det gå till lixom? Då skulle magen brytas på mitten..
Åh nej, jag va PYTTEliten för att va en tvillinggraviditet..

Jag bryr mig absolut inte om storleken på magen men tycker att folk borde fatta, man blir ju inte obegränsad stor.. ;)

O va fin mage du har @BubbelA :love::love:

Visst är det roligt? Har fått höra allt från "ja det syns ju VERKLIGEN att det är två!" Till "så liten och smidig tvillingmage!" O_o

Visst är det roligt? Har fått höra allt från "ja det syns ju VERKLIGEN att det är två!" Till "så liten och smidig tvillingmage!" O_o

Ja det är det!
Och att man kan bära på olika sett när det är 2 med, man behöver inte bli gigantisk just för dom är 2, lika bra som man kan bli gigantisk med 1.. Det har folk svårt att förstå ibland ;)

En fråga om ngt helt annat..
Fick höra idag att barn som är lugna i magen brukar va riktiga vilddjur utanför magen, är det så eller ännu en skröna?
Blev ju livrädd när jag hörde det :crazy::crazy: våra är super lugna!

Ja det är det!
Och att man kan bära på olika sett när det är 2 med, man behöver inte bli gigantisk just för dom är 2, lika bra som man kan bli gigantisk med 1.. Det har folk svårt att förstå ibland ;)

Fick höra idag att barn som är lugna i magen brukar va riktiga vilddjur utanför magen, är det så eller ännu en skröna?

Tack ska du ha :)

Jag har hört tvärtom! Alla jag känner tycker sig känna igen "energin" på ungen utanför magen som den var inuti. Min är också ganska lugn så jag tror stenhårt på att det blir en filbunke utanför också :D

image_56a5196f2a6b22376438c1dd.jpg

Försöker mig också på att lägga in en bild som kanske inte är så anonym som man kan önska, men skitsamma! Vecka 25 för mig men denna bild togs för två dagar sedan och jag tycker ngt exploderat senaste dagarna. Går så sjukt sjukt bra att rida just nu dock, magen är normal igen och av ngn anledning har denna graviditet tillfälligt bokat det ryggont jag dragits med i typ 10 år. Tyvärr har jag ist börjat känna foglossningar i ljumskarna, men just nu biter jag ihop och hoppas att det är övergående.

Har knappt berättat för ngn alls och ingen har sagt ngt, men jag är nog i gränslandet att folk bara tror jag lagt på mig några extrakilon än så länge. Den som säger ngt åker på en propp, har en hel svada sparad i munnen åt första stackaren som försöker...

Ja det är det!

Stämmer på min iaf ;)

Stämmer in på första barnet och jag ber till gud att det ska stämma med bebis i magen med :D

Första var jättelugn i magen och sjövild utanför :meh:
Bebis i magen är sjövild nu så jag hoppas att teorin stämmer :D:p

image_56a5196f2a6b22376438c1dd.jpg

Försöker mig också på att lägga in en bild som kanske inte är så anonym som man kan önska, men skitsamma! Vecka 25 för mig men denna bild togs för två dagar sedan och jag tycker ngt exploderat senaste dagarna. Går så sjukt sjukt bra att rida just nu dock, magen är normal igen och av ngn anledning har denna graviditet tillfälligt bokat det ryggont jag dragits med i typ 10 år. Tyvärr har jag ist börjat känna foglossningar i ljumskarna, men just nu biter jag ihop och hoppas att det är övergående.

Har knappt berättat för ngn alls och ingen har sagt ngt, men jag är nog i gränslandet att folk bara tror jag lagt på mig några extrakilon än så länge. Den som säger ngt åker på en propp, har en hel svada sparad i munnen åt första stackaren som försöker...
Jag börjar förstå att jag ser supergravid ut... Det var nog jag i typ v 14...
Om foglossningarna håller sig borta borde dunkänna dig smidig i sadeln länge till!
Min mage slår i framvalvet om jag lutar lite framåt... Den är typ superstrutig och väldigt långt ner. Ligger typ i mitt knä när jag sitter på toa:meh:

Jag har hört tvärtom! Alla jag känner tycker sig känna igen "energin" på ungen utanför magen som den var inuti. Min är också ganska lugn så jag tror stenhårt på att det blir en filbunke utanför också :D

Åh.. Kiddot är en blandning. Det kan gå rätt många timmar mellan småbuffar och sådär men vissa tider på dygnet så är det världens jävla disco en stund. :D Ett par gånger de senaste två dagarna har ongen lyckats få till sjuka ninjamoves och sparkat så pass hårt att jag hoppat till och inte hunnit hindra mig från att säga aj! ..med oerhört road sambo som resultat :rofl: blåsan är dessutom obligatorisk boxboll tydligen, oerhört generöst av ongen att se efter mina kissvanor!

Men hur det blir på utsidan vetitusan alltså, jag hoppas på att mannens gener kickar in och överglänser mina lite där. Jag var ett yrväder utan dess like och sambon var världens mest medgörliga barn, så det får gärna trilla in lite extra stillsamhet på ongens aktivitetskonto från sambon:angel:

VECKA 35 IDAG!!!! Vår sista milstolpe! :banana::banana::banana:
Det är så jäkla skönt! Skulle dom vilja komma nu så är dom i princip helt "klara" och det brukar krävas väldigt lite extra vård. Dock fortsätter jag att ta det väääldigt lugnt o hoppas att dom ligger inne 3 veckor till :D:D

Har tvättat alla textilier i sovrummet, barnrummet är sanerat & i veckan kommer mamma o gör ett ryck i stallet & lösdriften så där är tipptopp! Sen är det bara att vääänta :)

Grattis @robl !
Jag skulle till bm idag men det var ingen där. Fick köra hem igen och är kungligt irriterad. Inte så mycket som en lapp på dörren och två mil ionödan...

VECKA 35 IDAG!!!! Vår sista milstolpe! :banana::banana::banana:
Det är så jäkla skönt! Skulle dom vilja komma nu så är dom i princip helt "klara" och det brukar krävas väldigt lite extra vård. Dock fortsätter jag att ta det väääldigt lugnt o hoppas att dom ligger inne 3 veckor till :D:D

Har tvättat alla textilier i sovrummet, barnrummet är sanerat & i veckan kommer mamma o gör ett ryck i stallet & lösdriften så där är tipptopp! Sen är det bara att vääänta :)

Fasen va härligt!!! Tror alla här inne känner pirret att 40v av olika grad av oro, noja och glädje snart har gått och vi har våra klimpar hos oss på ett eller annat vis:heart

Fasen va härligt!!! Tror alla här inne känner pirret att 40v av olika grad av oro, noja och glädje snart har gått och vi har våra klimpar hos oss på ett eller annat vis:heart

Tror det också! :heart Har sagt det en miljon gånger och säger det igen, så sjukt fort tiden gått ändå!
Även för dom som är sist i listan är det inte speciellt långt kvar nu!

Har förresten fått reda på massa nyheter och det blir babyboom bland kompisarna i år.. 5 kompisar som ska ha, allihopa ligger runt juli-augusti-september :) Är inte avundsjuk på att dom kommer gå höggravida i sommarvärme :wtf: Däremot väldigt glad att vi kommer ha bebisar i någorlunda samma tid :D

Tror det också! :heart Har sagt det en miljon gånger och säger det igen, så sjukt fort tiden gått ändå!

Har förresten fått reda på massa nyheter och det blir babyboom bland kompisarna i år.. 5 kompisar som ska ha, allihopa ligger runt juli-augusti-september :) Är inte avundsjuk på att dom kommer gå höggravida i sommarvärme :wtf: Däremot väldigt glad att vi kommer ha bebisar i någorlunda samma tid :D
Här är det också boom..
Vi ska ha i juli-augusti, så även sambos lillasyster. Sambos plastbror ska ha 1-2 före och en av mina bästa vänner likaså.
Sambons ena lillebror har precis fått :rofl:

Visst har det gått löjligt fort!! Jag kan knappt fatta det:)
2 par i vår umgängeskrets ska också ha barn. 1 är beräknad veckan före och 1 i juni. Skönt att man liksom inte blir helt ensam med en liten:) (visserligen är det 3:e för 1av paren)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
793
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 567
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 499

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat