Vårföräldrar 2016 del 3

Igår var vi på lägenhetsvisning! Hittade en 3a som vi kände att vi i alla fall ville kolla på. Jag var inte helt övertygad men sambon kände att han absolut kunde tänka sig den och sålde dessutom in ett par vettiga argument så vi sa ja. Nu står vi som 4a i kön och får förmodligen veta imorgon om vi får den eller inte, nervöst!!

Får vi den så är det inflytt 1 april.. Alltså en dryg månad innan BF, kommer nog vara jättesugen på att flytta då :cautious:

En månad är bättre än dagen innan bf :p
Men det gick det också :D
Du får bära alla lätta prylar och fixa fram mat till dom som bär. Vi bjöd på korv med bröd. Lätt att bara ta fram en kastrull och sen serverar det sig nästan självt :)
Finns ju massa sån enkel mat att fixa mitt i stöket.

Det känns helt sjukt att det börjar närma sig för en del av er! Hur känns det för dig @robl?

Ja! Kan inte förstår att jag går runt och är höggravid, det är ju långt dit tänkte jag för ett par veckor sen :angel:
Kan knappt säga hur det känns, jag har en känsla av skräck & förväntan på samma gång. I kroppen känns det tungt fast ändå helt okej och hanterbart.
Vet inte hur ni andra som fått barn innan har känt men jag tycker mig känna på kroppen att det inte är långt kvar :)

Sambon la i sängen igår när jag gick o la mig och utbrast "j*vlar vad gravid du är" när jag tog av tröjan ;) sen la han o kände på magen i säkert 10 minuter, lite imponerad nästan! Haha

Har för mig att nån fråga ang startboxar. Har fått hem rätt många och varit nöjd med alla. Idag hämta sambon ut sin från Apotek Hjärtat. Det är nog den bästa boxen jag fått.

Detta fick vi:
*ACO mini care mousse wash
*Bomullspinnar
*Liten förpackning bepanthen
*Hjärta att hänga på vagnen
*Napp från Tommie Tippie
*Windi pysventil
*2 olika förpackningar våtservetter
*2 förpackningar med plåster till barn
*Massor av engångs prover mot allt från såriga bröstvårtor till tandsprickning.
*Stort häfte med BRA rabatter som gäller i 6 månader framåt.
*Guide med information om allt med bebisar, skorv, amnin, bada mm..

Inte illa o få gratis :)

Alltså, när vagnen kom kändes 10v kvar som inget. Shit va det gått fort!!
0132F02D-9061-4FFE-BBCC-C0749E23AB09_zpslg7mtfxd.jpg

http://i651.photobucket.com/albums/...D-9061-4FFE-BBCC-C0749E23AB09_zpslg7mtfxd.jpg

Happ, nu löste sig mina funderingar kring om jag verkligen skulle gå på föräldraledighet en månad innan BF liksom av sig själv. Min arbetsgivare har hanterat en del olika frågor på ett sånt fullständigt idiotiskt sätt den senaste tiden, så jag vill bara därifrån. Jag hade tänkt vara schysst och jobba fram till vecka 38 eller så, men det kan de ju glömma nu. :rage: Ansökte om föräldraledigt fr.o.m. början av april i någon sorts moln av gravid-ilska.

Man kan ju tycka att människor som blir chefer borde gå någon sorts utbildning i hur man bygger goda relationer med de anställda, men det har nog mina chefer missat. Är fortfarande arg. :mad: Tur att det är helg nu. *tröstäter en semla*

En månad är bättre än dagen innan bf :p
Men det gick det också :D
Du får bära alla lätta prylar och fixa fram mat till dom som bär. Vi bjöd på korv med bröd. Lätt att bara ta fram en kastrull och sen serverar det sig nästan självt :)
Finns ju massa sån enkel mat att fixa mitt i stöket.

Haha, en månad innan låter definitivt bättre än dagen innan bf!
Äsch ja, jag är inte speciellt orolig över det. Vi har så mycket vänner och familj kring oss som kommer hjälpa till så för min del blir det nog väldigt lite bärande i så fall! Kan tänka mig att hämta pizza och servera öl när bärandet är avklarat ;)

• Gilla
Reactions: Ray
Jag har ju lite förutsatt att allt blir likadant som med tidigare barn... Bäbisar är lätta att ta med till stallet och har jag hela dagen på mig så hinner jag rida när sambon jobbar och storasyster är i skolan. Sen slår det mig att fritids inte finns för föräldralediga. Jag har både morgontid och klockan ett tid att passa. Sist tyckte jag det var jobbigt att passa tid till BVC....
Storasyster vill att nåt ska hända hela tiden och kommer tycka det är aptråkigt med trött mamma som vill sova när bäbis sover... Jag kommer tycka det är jobbigt att dra med lekkompisar hem varje dag.
Just nu är hela min värld fokuserad på att kunna sova.... Sover man inte blir allt så jobbigt. Och nu är det kissnödig, tätt i näsan och leta nässpray, kissnödig falsklarm så lika bra att göra nr 2 vilket tar en kvart eftersom det går tröööööögt, törstig, törstig igen, kudden trilla på golvet, hunden tar täcket, dottern tar kudden, kissnödig eftersom jag druckit så mycket, och sen ringer väckarklockan och det är ny dag.
Underbart!

Ja, för dig blir det ju lite annorlunda eftersom ni redan har ett barn. Det tänket är ju svårt för mig att föreställa mig. Ni kanske har familj och vänner som kan underhålla storasyster ibland när du behöver sova? Det går säkert att ordna, men jag förstår oron. Måste man ta hem lekkompisar menar du? :eek: Jag tänkte undvika sånt så mycket det bara går när ongen blir stor nog :angel:

Det suger att din sömn blir så lidande, man blir galet påverkad om man inte får sova ordentligt. Men du jobbar heltid fortfarande va? Har du möjlighet att ändra på det? För sömnens skull tänker jag. Kissnödigheten går ju inte att göra så mycket åt, min onge är expert på att sparkas på blåsan och det är fan vansinnigt störigt! Men är du hemma utan de där andra "störningsmomenten" (hund, väckarklockan, kuddtjyven) så kanske du kan få i dig några extra timmar sömn ändå och då blir allt annat så himla mycket lättare.

Ja, för dig blir det ju lite annorlunda eftersom ni redan har ett barn. Det tänket är ju svårt för mig att föreställa mig. Ni kanske har familj och vänner som kan underhålla storasyster ibland när du behöver sova? Det går säkert att ordna, men jag förstår oron. Måste man ta hem lekkompisar menar du? :eek: Jag tänkte undvika sånt så mycket det bara går när ongen blir stor nog :angel:

Det suger att din sömn blir så lidande, man blir galet påverkad om man inte får sova ordentligt. Men du jobbar heltid fortfarande va? Har du möjlighet att ändra på det? För sömnens skull tänker jag. Kissnödigheten går ju inte att göra så mycket åt, min onge är expert på att sparkas på blåsan och det är fan vansinnigt störigt! Men är du hemma utan de där andra "störningsmomenten" (hund, väckarklockan, kuddtjyven) så kanske du kan få i dig några extra timmar sömn ändå och då blir allt annat så himla mycket lättare.
Appropå undvika lekkompisar... Det är ganska skönt när de har hemma kompisar även om det kan bli lite stim och stoj för helt plötsligt underhåller de sig själva och man får tid att göra saker för sig själv!

Ja! Kan inte förstår att jag går runt och är höggravid, det är ju långt dit tänkte jag för ett par veckor sen :angel:
Kan knappt säga hur det känns, jag har en känsla av skräck & förväntan på samma gång. I kroppen känns det tungt fast ändå helt okej och hanterbart.
Vet inte hur ni andra som fått barn innan har känt men jag tycker mig känna på kroppen att det inte är långt kvar :)

Sambon la i sängen igår när jag gick o la mig och utbrast "j*vlar vad gravid du är" när jag tog av tröjan ;) sen la han o kände på magen i säkert 10 minuter, lite imponerad nästan! Haha

Min man sa samma sak i veckan. Då upplyste jag honom om att jag ska växa i sådär tre månader till... :nailbiting:

Lekkompisar är väldigt inne när man är 6 år... Jag försöker hålla det till två gånger i veckan och hoppas hon får följa med någon annan hem en gång iallafall...
Större barn behöver kompisar - det är bara acceptera tror jag. Och som fia-lisa påpekade så är det ju ofta underlättande (förutom städandet efteråt....)

Ja sömnbrist is a bitch!! Och sparkarna på blåsan ska jag hämnas när ungen är i tonåren... Helt plötsligt känns det som man ska kissa på sig och så är det typ tre droppar man får ut :devil:
Jag jobbar heltid och lite ob timmar så jag har två förmiddagar då jag kan vila i soffan...Annars hade det nog inte funkat. Men man blir trött ändå och familjen blir tyvärr lidande :down:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
793
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 979
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat