Happ, nu var vecka 25-besöket hos barnmorskan avklarat. Viktuppgång 4,5 kg vilket hon kommenterade med "Ja, man går ju oftast upp mest under första halvan av graviditeten." Blev lite stressad av den kommentaren, måste jag erkänna.
Järnvärdet var tydligen anmärkningsvärt bra, trots att jag är vego, så jag slipper äta järntabletter. Yay!
...och SF-måttet låg preciiis på gränsen för vad som är "normalt" på den övre kurvan. Ingen i varken min eller makens släkt har fått bebisar på under 4 kg så jag är inte förvånad, men barnmorskan ville skicka mig på glukosbelastning. Ska göra en ändå för PCO-studien, så det är ju lugnt. Förhoppningsvis har jag inte helt galet blodsocker.
Pust. Det är lite mentalt ansträngande att bli mätt och vägd och undersökt sådär..
Kul att det gick bra ändå!
Jag ska på mitt v.25 besök nästa vecka i v.26 (25+4). Tror min BM går på de fulla veckorna när hon räknar. Enligt badrumsvågen har jag gått upp ca 7,5 kg sedan innan graviditeten och nog 5 kg sedan inskrivningen. Har för mig vi var i typ samma storlek. Ska bli "spännande" att se vad hon säger. Jag nojar mest över vikten i kg, är ju lång och kraftig och tangerar snart tresiffrorsstrecket. Känns sådär faktiskt!
Hur mkt går man ned av själva förlossningen och de närmaste dagarna efter? Om man inte är jättefull i vätska utan ganska "normal"?