Vårföräldrar 2016 del 3

Aha, många i tvillinggruppen på fb skriver att deras bm inte mäter alls för det inte är "lönt" med två..
Kom på nu att igår så sa min bm igår att man kan ändå ha koll på det så det inte skenar eller stannar av.
Oj, ja du har rätt stort mått ;)

Ja, jag har fått lära mig att själva måttet är ointressant så länge det inte är för högt eller lågt. En bekant till mig ökade aldrig i SF-mått vilket gjorde MVC oroliga, och efter ett TUL så visade sig att bebis slutat växa runt vecka 29/30 och föddes i vecka 35 med en vikt på drygt 1,5 kg. Idag mår pojken jättebra :heart

Mitt däremot med mellanpojken låg stadigt på högsta kurvan fram till vecka 35, där det bara skenade iväg totalt. Det hade gjort 6 cm hopp på 2 veckor så MVC blev oroliga och vi fick ett akut TUL som visade en bebis på ca 4,5 kg. Och bebis slutvikt blev nästan 5,3 kg veckan före BF.

Så det finns anledningar till varför man bör mäta SF-mått, sen är jag inte insatt i tvillingar men i gengäld har ni flertal TUL som är mer pålitligt enligt mig. Man ser att bebis/bebisar mår förhoppningsvis för det behöver inte betyda något fel bara för att SF-mått stannar eller skenar. Mitt äldsta barn låg på samma mått väldigt länge, och han vägde ca 3,9 kg.

Var på TUL igår och allt såg tipptopp ut. Perfekt Ctg-kurva, pigg unge (no shit Sherlock). Växer som den ska med en uppskattad vikt på nära 2 kg nu. Flödet i navelsträngen var också bra :).

V.33
12576156_10153287845316641_666866714_n_zpsr8zuaees.jpg

Har kalla fötter idag.
Vad har jag gett mig in på?
Eller vi- vi som familj... vad har vi hamnat i?
Det kommer en BÄBIS !!! Asså...
Hur ska... tusen och åter tusen saker bli? Hela livet kommer bli upp och ner och hur landar man?
Tänk om jag ångrar mig??

Har kalla fötter idag.
Hur ska... tusen och åter tusen saker bli? Hela livet kommer bli upp och ner och hur landar man?
Tänk om jag ångrar mig??

I feel you guuurl... :nailbiting:
Jag vaknade med den känslan igår, precis den där "vadfan håller vi på med?!" Och "tänk om vi ångrar oss, tänk om JAG ångrar mig?!"

Det gav lite panik sådär men sen var vi på föräldraträff igårkväll och sambon var så himla fin och mysig och stabil att allt det där släppte. Jag är helt säker på att HAN klarar det. Det ger mig lite mindre panik, ongen kommer i alla fall ha en kompetent förälder! :love:

Jag tror också stenhårt på att inte måla upp massa fasta bilder av "så här kommer det bli" eller "så här ska det vara". Jag tror man målar in sig i ett hörn och det blir helt plötsligt väldigt lätt att misslyckas och att allt man målat upp framför sig raserar. Jag kör på mantrat "det löser sig" :D upprepas hur många gånger som nu behövs för stunden.

Igår var vi på lägenhetsvisning! Hittade en 3a som vi kände att vi i alla fall ville kolla på. Jag var inte helt övertygad men sambon kände att han absolut kunde tänka sig den och sålde dessutom in ett par vettiga argument så vi sa ja. Nu står vi som 4a i kön och får förmodligen veta imorgon om vi får den eller inte, nervöst!!

Får vi den så är det inflytt 1 april.. Alltså en dryg månad innan BF, kommer nog vara jättesugen på att flytta då :cautious:

Har kalla fötter idag.
Tänk om jag ångrar mig??

Det där är typ jag varje kväll. :D Som tur är så har min man inställningen "Äh, allt ordnar sig. Det kommer gå jättebra." vad jag än nojar om, så han låter mig inte spinna iväg alltför mycket. ;)

• Gilla
Reactions: Ray
I feel you guuurl... :nailbiting:
Jag vaknade med den känslan igår, precis den där "vadfan håller vi på med?!" Och "tänk om vi ångrar oss, tänk om JAG ångrar mig?!"

Det gav lite panik sådär men sen var vi på föräldraträff igårkväll och sambon var så himla fin och mysig och stabil att allt det där släppte. Jag är helt säker på att HAN klarar det. Det ger mig lite mindre panik, ongen kommer i alla fall ha en kompetent förälder! :love:

Jag tror också stenhårt på att inte måla upp massa fasta bilder av "så här kommer det bli" eller "så här ska det vara". Jag tror man målar in sig i ett hörn och det blir helt plötsligt väldigt lätt att misslyckas och att allt man målat upp framför sig raserar. Jag kör på mantrat "det löser sig" :D upprepas hur många gånger som nu behövs för stunden.
Jag har ju lite förutsatt att allt blir likadant som med tidigare barn... Bäbisar är lätta att ta med till stallet och har jag hela dagen på mig så hinner jag rida när sambon jobbar och storasyster är i skolan. Sen slår det mig att fritids inte finns för föräldralediga. Jag har både morgontid och klockan ett tid att passa. Sist tyckte jag det var jobbigt att passa tid till BVC....
Storasyster vill att nåt ska hända hela tiden och kommer tycka det är aptråkigt med trött mamma som vill sova när bäbis sover... Jag kommer tycka det är jobbigt att dra med lekkompisar hem varje dag.
Just nu är hela min värld fokuserad på att kunna sova.... Sover man inte blir allt så jobbigt. Och nu är det kissnödig, tätt i näsan och leta nässpray, kissnödig falsklarm så lika bra att göra nr 2 vilket tar en kvart eftersom det går tröööööögt, törstig, törstig igen, kudden trilla på golvet, hunden tar täcket, dottern tar kudden, kissnödig eftersom jag druckit så mycket, och sen ringer väckarklockan och det är ny dag.
Underbart!

Har kalla fötter idag.
Tänk om jag ångrar mig??
Har du varit inne i min hjärna? Har haft precis samma tankar - vad har vi gett oss in på, allt funkar ju nu!?! Hur kommer det bli? Hur ska vi orka? HJÄLP!

• Gilla
Reactions: Ray
Får vi den så är det inflytt 1 april.. Alltså en dryg månad innan BF, kommer nog vara jättesugen på att flytta då :cautious:

Vi hade inflytt 1/12 och kejsarsnittet var planerat till 11/12 :angel: Iofs bar jag ingenting, utan sambons underbara släkt gjorde allt som jag inte orkade :heart

Grannen (som är tokbarnkär) sa nåt rätt bra.
-Livet vänds totalt upp och ner och samtidigt känns det som om det aldrig varit på något annat vis.

:)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
793
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 979
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat