Vårföräldrar 2016 del 3

SBRQQd.jpg

Vad fina ni är allihopa! Bjussar på en bild på tvillingmagen, imorgon går vi in i v 26 :love:

Va fin :) :love:

Soffpaus och kaffe efter jobbet och ridningen för storasyster! Tänk att orka hela dagar utan Soffpaus - känns avlägset. ..
Sen är det 40 års middag ikväll...
Min kompis som oxå väntar barn nr två fick veta att hennes tvillingbror ska bli farfar...

Toabesöken är utökade till 1 gång/ timme hela nätterna, det tillsammans med smärta o domningar i händer & armar resulterar i typ 20 minuter sömn i timmen..
Ägna 2 timmar åt att borsta o kela med hästarna på förmiddagen och nu går jag runt som ett kolli här... Jag vill göra så mycket men orkar inget!

Längtar såå till det är dags för dom små att komma ut! Även om det är "lugnt" o skönt att ha dom på insidan också ;)

Toabesöken är utökade till 1 gång/ timme hela nätterna, det tillsammans med smärta o domningar i händer & armar resulterar i typ 20 minuter sömn i timmen..
Ägna 2 timmar åt att borsta o kela med hästarna på förmiddagen och nu går jag runt som ett kolli här... Jag vill göra så mycket men orkar inget!

Längtar såå till det är dags för dom små att komma ut! Även om det är "lugnt" o skönt att ha dom på insidan också ;)
Tortyr att gå på toa så ofta.
Tur att det går över... Förra gången blev jag inte kissnödig alls på flera veckor efteråt. Var helt förvånad över hur mycket som kom när jag väl gick...Efter att ha skvättat som en hanhund i flera veckor haha

Tortyr att gå på toa så ofta.
Tur att det går över... Förra gången blev jag inte kissnödig alls på flera veckor efteråt. Var helt förvånad över hur mycket som kom när jag väl gick...Efter att ha skvättat som en hanhund i flera veckor haha

Haha!
Kan tänka mig att man blir förvånad, skvätter mest också ;)

• Gilla
Reactions: Ray

Det finns en fördel med att ha bebisen liggande i tvärläge alltså, blir aldrig tryck på blåsan och inte sparkad i revbenen heller;)

Men va jobbigt för dej med händerna.. Usch!

Det finns en fördel med att ha bebisen liggande i tvärläge alltså, blir aldrig tryck på blåsan och inte sparkad i revbenen heller;)

Men va jobbigt för dej med händerna.. Usch!

Mina ligger på tväre med trycker ändå ;)

Aa, just nu känns det som om jag bara sluppit det så hade jag kunnat va gravid hela livet ;)

Mina ligger på tväre med trycker ändå ;)

Aa, just nu känns det som om jag bara sluppit det så hade jag kunnat va gravid hela livet ;)

Ja men det är ju en fantastisk grej att gå igenom! Trots att jag spytt i 17v, inte får plats med mat längre och inte kan andas genom näsan så tycker jag det är skitmysigt:D

Till listan av vad som är tråkigt att höra som gravid är "oj-jag trodde det var dags snart? Två månader, ja det är ju mycket kvar då..."
Gärna med en utforskande blick på magen som liksom undrar hur den ska se ut som färdigbakad...

Ja det är länge kvar. Ja den kommer bli massor större. Men jag vill hellre höra peppande kommentarer om att det går fort ...

Till listan av vad som är tråkigt att höra som gravid är "oj-jag trodde det var dags snart? Två månader, ja det är ju mycket kvar då..."
Gärna med en utforskande blick på magen som liksom undrar hur den ska se ut som färdigbakad...

Ja det är länge kvar. Ja den kommer bli massor större. Men jag vill hellre höra peppande kommentarer om att det går fort ...

Folk är så fruktansvärt tråkiga.. En kompis till mej sa redan i v20 att -Oj!!! Du kommer bli gigantisk!!! Tack... (Lite komiskt att Sf måttet inte ens fanns med på kurvan v26?)
Samma människa "gick minsann bara upp 10kg" Kanske inte så konstigt när bebisen vägde 2600g och 46cm lång när hon till och med gått 1,5v över tiden.
Jag har börjat stänga öronen:meh:

Folk är så fruktansvärt tråkiga.. En kompis till mej sa redan i v20 att -Oj!!! Du kommer bli gigantisk!!! Tack... (Lite komiskt att Sf måttet inte ens fanns med på kurvan v26?)
Samma människa "gick minsann bara upp 10kg" Kanske inte så konstigt när bebisen vägde 2600g och 46cm lång när hon till och med gått 1,5v över tiden.
Jo gigantisk gillar man oxå att höra.

Finns fantastiska människor som inte kommenterar sånt alls utan bara frågar hur länge det är kvar och frågar hur det känns. Blir lika glad varje gång jag pratar med sånna!

Jo gigantisk gillar man oxå att höra.

Finns fantastiska människor som inte kommenterar sånt alls utan bara frågar hur länge det är kvar och frågar hur det känns. Blir lika glad varje gång jag pratar med sånna!
Tack gode Gud för dom!! Det väger upp "Hej tjockis" kommentarerna. Nästan.
Jag fick snäsa ifrån ännu en gång på min idiotiska kollega på jobbet i veckan igen. Jag va "så hiskeligt gravid" mm. Mitt enda svar på den kommentaren va att på mej är det ju inte ett permanent tillstånd som på vissa andra.

Tack gode Gud för dom!! Det väger upp "Hej tjockis" kommentarerna. Nästan.
Jag fick snäsa ifrån ännu en gång på min idiotiska kollega på jobbet i veckan igen. Jag va "så hiskeligt gravid" mm. Mitt enda svar på den kommentaren va att på mej är det ju inte ett permanent tillstånd som på vissa andra.
Jag hade en hej tjockis förra veckan och släppte ur mig hej fläskis. Det var tydligen ett slag under bältet????
Ge dig inte in i leken om du inte tål den:devil:

Jag blir nästan mer stressad av att folk inte verkar se på mig att jag är gravid. Jag tycker att min mage är ganska klockren, stor gravidmage, men det tycker tydligen inte omgivningen. I fredags kom en kollega som jag inte arbetar jättenära men som ändå ser mig dagligen och utbrast "Grattis! Jag hörde precis att du ska ha barn?" och var glad men lite frågande. Och jag stod där med min klotrunda kula som nu är så stor att alla tröjor sitter upphasade halvvägs upp mot brösten och bara: ":confused:Jaaa, jooo, det ska jag...? :confused:"

Alltså, såå tjock var jag inte innan (trodde inte jag iaf :o). Det är ju jättepinsamt om jag glidit runt på jobbet och varit stolt över min fina gravidmage och så tror folk bara att jag har blivit fetare. :banghead:

En sak till som jag reagerar på är att folk tror verkligen magen ska bli hur stooor som helst när man väntar 2..
Idag på ett kalas så va det flera som inte träffat mig från nu som gravid som trodde jag skulle va typ dubbelt så stor.. Jag bara -Men hur skulle det gå till lixom? Då skulle magen brytas på mitten..
Åh nej, jag va PYTTEliten för att va en tvillinggraviditet..

Jag bryr mig absolut inte om storleken på magen men tycker att folk borde fatta, man blir ju inte obegränsad stor.. ;)

O va fin mage du har @BubbelA :love::love:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
793
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 567
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 499

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat