Vårföräldrar 2016 del 3

Jag är ensam i kretsen med att vänta barn, men på jobbet är vi fyra chefer som försvinner inom en månad. :D Jag får i maj, de andra tre beräknade samma vecka i juni.

Och grattis @robl! Jag växlar mellan att vara orolig att de ska komma alldeles för tidigt och fasa för att gå tiden ut med den här tyngden....

Jag är ensam i kretsen med att vänta barn, men på jobbet är vi fyra chefer som försvinner inom en månad. :D Jag får i maj, de andra tre beräknade samma vecka i juni.

Och grattis @robl! Jag växlar mellan att vara orolig att de ska komma alldeles för tidigt och fasa för att gå tiden ut med den här tyngden....

Oj! 4 chefer också, det är lagom roligt för företaget ;)

Tack!
Ja, att dom ska komma för tidigt har varit min fasa sen vecka 22 typ, nu hoppas jag att dom stannar inne till helst på dagen om 3 veckor o inte längre! haha
Att gå 40 fulla med 2 bebisar :eek: nej tack!

Oj! 4 chefer också, det är lagom roligt för företaget ;)

Tack!
Ja, att dom ska komma för tidigt har varit min fasa sen vecka 22 typ, nu hoppas jag att dom stannar inne till helst på dagen om 3 veckor o inte längre! haha
Att gå 40 fulla med 2 bebisar :eek: nej tack!

Jättekul för vår vd, men hon bara skrattade. Inte mycket att göra åt och vi kommer ju tillbaka!

Jag hoppas verkligen att jag slipper gå 40 fulla, men jag tror man får göra det i Uppsala....

Jättekul för vår vd, men hon bara skrattade. Inte mycket att göra åt och vi kommer ju tillbaka!

Jag hoppas verkligen att jag slipper gå 40 fulla, men jag tror man får göra det i Uppsala....

Ja det är ju så! :)

Aah, det får man göra här med.. Till o med över 40 fulla om allt är bra.. :crazy:

VECKA 35 IDAG!!!! Vår sista milstolpe! :banana::banana::banana:
Det är så jäkla skönt! Skulle dom vilja komma nu så är dom i princip helt "klara" och det brukar krävas väldigt lite extra vård. Dock fortsätter jag att ta det väääldigt lugnt o hoppas att dom ligger inne 3 veckor till :D:D

Har tvättat alla textilier i sovrummet, barnrummet är sanerat & i veckan kommer mamma o gör ett ryck i stallet & lösdriften så där är tipptopp! Sen är det bara att vääänta :)
Jag kan inte fatta att det redan är vecka 35 och samtidigt känns det oändligt långt kvar till mars. :)

Lite overkligt att det inom ett par månader bor en ny liten person här hos oss! Så sjukt nyfiken på att få veta vem som bökar runt i magen.

Igår tog jag sista tabletten för blodtrycket/förebyggande för havandeskapsförgiftning - håll tummarna för att blodtrycket inte tänker fortsätta stiga! Ska gå på kontroll minst 2 ggr/vecka graviditeten ut och tanken är att jag ska jobba hemifrån resterande tid. Min chef verkar dock inte förstå fullt ut utan vill passa på att planera in en massa möten "innan jag går hem". Idag frågade han om jag kunde tänka mig en tripp till London och Newcastle innan jag går gem för föräldraledighet - känns inte som om det passar in i "ta det väldigt lugnt annars sjukskrivning". O_o

Igår tog jag sista tabletten för blodtrycket/förebyggande för havandeskapsförgiftning - håll tummarna för att blodtrycket inte tänker fortsätta stiga! Ska gå på kontroll minst 2 ggr/vecka graviditeten ut och tanken är att jag ska jobba hemifrån resterande tid. Min chef verkar dock inte förstå fullt ut utan vill passa på att planera in en massa möten "innan jag går hem". Idag frågade han om jag kunde tänka mig en tripp till London och Newcastle innan jag går gem för föräldraledighet - känns inte som om det passar in i "ta det väldigt lugnt annars sjukskrivning". O_o

Smidigt.. Men får man ens flyga så nära bf? Tror många bolag har gräns på 7månaders graviditet.

Smidigt.. Men får man ens flyga så nära bf? Tror många bolag har gräns på 7månaders graviditet.

Nja lite olika gränser, men de flesta tillåter att man flyger iaf t.o.m. vecka 34-36 vid singelgraviditet ( vissa kräver intyg, Ryan Air bl.a.). Det flesta bolag är mer frikostiga än vad man kanske kan tro när det kommer till att flyga som preggo.

Här finns info bland olika bolag:
http://www.fritidsresor.se/att-resa-med-oss/flyginformation/gravid/

/ Hon som flög till Malta nyss :D

Nja lite olika gränser, men de flesta tillåter att man flyger iaf t.o.m. vecka 34-36 vid singelgraviditet ( vissa kräver intyg, Ryan Air bl.a.). Det flesta bolag är mer frikostiga än vad man kanske kan tro när det kommer till att flyga som preggo.

Ok! Är rätt dåligt insatt då vi flyger var 5:e år ungefär:D Det enda jag vet är att en kompis blev nekad att flyga i v 32 eller 33 för att det va för nära. (Flygstol med nåt bolag)

Ok! Är rätt dåligt insatt då vi flyger var 5:e år ungefär:D Det enda jag vet är att en kompis blev nekad att flyga i v 32 eller 33 för att det va för nära. (Flygstol med nåt bolag)

Jag flög med Ryan air nu och dom kräver att man har läkarintyg från vecka 28, man rekommenderar väl oavsett att man har med ett intyg från sin barnmorska om man ska ut och flyga sent i graviditeten oavsett vad bolaget kräver eller inte.

Jag flög med Ryan air nu och dom kräver att man har läkarintyg från vecka 28, man rekommenderar väl oavsett att man har med ett intyg från sin barnmorska om man ska ut och flyga sent i graviditeten oavsett vad bolaget kräver eller inte.

Aha! Det är så det funkar:up: Vet att kompisen hade haft lite risk för att föda tidigt så det kanske va därför. (Sen slutade det med att hon gick 10dagar över)

SAS är nog generösast, vid singel-graviditet är det ok att flyga fram till 4 veckor innan BF, därefter med läkarintyg i 2 veckor. Annars tror jag 28 veckor och läkarintyg på det är det vanligaste, iaf på reguljärflygen.

Jag är dock osäker på om jag fått läkarintyg nu när blodtrycket är på vift och jag har så mycket sammandragningar.

Ja, det känns lite tradigt att hela tiden behöva hänvisa till att jag ska ta det lugnt. Särskilt när jag egentligen skulle vilja vars med på allt eftersom det är en så otroligt spännande period i företaget...

Jag börjar förstå att jag ser supergravid ut... Det var nog jag i typ v 14...
Om foglossningarna håller sig borta borde dunkänna dig smidig i sadeln länge till!
Min mage slår i framvalvet om jag lutar lite framåt... Den är typ superstrutig och väldigt långt ner. Ligger typ i mitt knä när jag sitter på toa:meh:
Kan du fortfarande rida iaf? Visst hade du slutet av januari som mål, kommer/kan du fortsätta? Jag är nog där du var för några veckor sedan med stor ångest att behöva sluta!

SAS är nog generösast, vid singel-graviditet är det ok att flyga fram till 4 veckor innan BF, därefter med läkarintyg i 2 veckor. Annars tror jag 28 veckor och läkarintyg på det är det vanligaste, iaf på reguljärflygen.

Jag är dock osäker på om jag fått läkarintyg nu när blodtrycket är på vift och jag har så mycket sammandragningar.

Troligtvis inte :D

Jag har fått för mig att försäkringen inte täcker "nödlandningar" pga födslokrämpor efter typ v 28 (varierar kanske med försäkringsbolag). Men flyger man kort så kanske man kan knipa även om den sätter igång?

Jag har fått för mig att försäkringen inte täcker "nödlandningar" pga födslokrämpor efter typ v 28 (varierar kanske med försäkringsbolag). Men flyger man kort så kanske man kan knipa även om den sätter igång?

Ja det är viktigt att se över sin försäkring. Men det beror på vilken försäkring man har. Det du nämner gäller oftast om man bara har vanlig hemförsäkring :).

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 577
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka