Vårföräldrar 2016 del 3

5v kvar att jobba:D Går 1mån före bf. Tack och hej! Ses hösten 2017:banana:

Men ge dig va avundsjuk jag blir! :D Skulle också gärna gå hem tidigare än 2 v före bf men jag gjorde tyvärr av med all sparad semester till bröllopsresan förra året och jag vill inte slösa för många fp-dagar innan ungen kommit. Bara knega på fastän jag är less på mitt jobb :down:

Hörrni! Vad nära det börjar bli för en hel del av oss :nailbiting:
Det känns plötsligt som att tiden ändå gått rätt fort här! Imorgon går jag in i vecka 27 och då är det liksom 13 veckor till full tid. 13 VECKOR! Det är ju ingenting! Det tog man sig ju igenom på ett ögonblick där i början :eek:

Jag måste säga att det känns rätt skönt att ni är några stycken som ligger före mig i tid så att jag kan förbereda mig genom er när min förlossning väl startar sen. Då har ni ju redan gosat bebis i flera veckor :D

Hörrni! Vad nära det börjar bli för en hel del av oss :nailbiting:
Det känns plötsligt som att tiden ändå gått rätt fort här! Imorgon går jag in i vecka 27 och då är det liksom 13 veckor till full tid. 13 VECKOR! Det är ju ingenting! Det tog man sig ju igenom på ett ögonblick där i början :eek:

Jag måste säga att det känns rätt skönt att ni är några stycken som ligger före mig i tid så att jag kan förbereda mig genom er när min förlossning väl startar sen. Då har ni ju redan gosat bebis i flera veckor :D
En del är så sjukt långt gångna att man knappt tror det är möjligt! Av ngn anledning tycker jag nog att det är jäääättelänge med mina egna 14 veckor. För mig verkar det aldrig snabba på liksom!

Ni som går hem innan, tar man ut föräldrapenning då eller hur fungerar det?

En del är så sjukt långt gångna att man knappt tror det är möjligt! Av ngn anledning tycker jag nog att det är jäääättelänge med mina egna 14 veckor. För mig verkar det aldrig snabba på liksom!

Ni som går hem innan, tar man ut föräldrapenning då eller hur fungerar det?

Jag tar inte ut nån fp för dom veckorna. Har 1,5vsemester och sen en buffert som jag och sambon sparat upp till att kunna gå hem tidigare:)

Men ge dig va avundsjuk jag blir! :D Skulle också gärna gå hem tidigare än 2 v före bf men jag gjorde tyvärr av med all sparad semester till bröllopsresan förra året och jag vill inte slösa för många fp-dagar innan ungen kommit. Bara knega på fastän jag är less på mitt jobb :down:

:D
Ska bli otroligt skönt!! Är helt färdig med att åka till kontoret redan nu. Men om veckorna går lika fort som efter jul till nu så kommer det bara rassla till så är det klart:up:

• Gilla
Reactions: Ray
Jag har ju tänkt gå hem i mars. Men börjar mer och mer känna för att göra det tidigare... Det är slitigt...
Samtidigt så är det vettigt att ha något annat att bry sig på. Hade nog blivit rastlös av att gå hemma.
Igår hade jag riktig Ågren innan jag tog mig iväg till jobbet. Sammandragningar och supertrött. Men sen var det riktigt roligt!! Älskar folket, hästarna... Jag tycker ju det är så kul. Ska skola in vikarie nu i februari och tänker väl släppa en bit i taget och gå ner lite i tid.
Idag ska jag ringa bm och fråga vad fan de håller på med.

Jag har ju tänkt gå hem i mars. Men börjar mer och mer känna för att göra det tidigare... Det är slitigt...
Samtidigt så är det vettigt att ha något annat att bry sig på. Hade nog blivit rastlös av att gå hemma.
Igår hade jag riktig Ågren innan jag tog mig iväg till jobbet. Sammandragningar och supertrött. Men sen var det riktigt roligt!! Älskar folket, hästarna... Jag tycker ju det är så kul. Ska skola in vikarie nu i februari och tänker väl släppa en bit i taget och gå ner lite i tid.
Idag ska jag ringa bm och fråga vad fan de håller på med.

På dom bara!!

Ja det är viktigt att se över sin försäkring. Men det beror på vilken försäkring man har. Det du nämner gäller oftast om man bara har vanlig hemförsäkring :).

Finns det alltså försäkringar som kan täcka för vård efter vecka 28 på resa?:bump:
Jag är i vecka 33, BF 16mars, följer denna tråd slaviskt är så härligt läsa om dem funderingar man själv har under resans gång genom graviditeten.

Men tillbaka till ämnet, funderar på en sista minuten när jag insåg att det är flera bolag man faktiskt får flyga med fortfarande. En pool, sandstrand och all inclusive behövs i mitt liv just nu...:D

BM besök idag, första sedan inskrivningen. Allt såg bra ut men jag ska börja äta järntabletter i förebyggande syfte då min järndepå låg under 60 (43). Min Hb hade dock gått upp från 112 till 114. Det får vi nog tacka blodpuddingen för! SF på 24, vilket var ett bra mått (tydligen). Vikten sa hon inte ett knyst om, trots att den ökat med typ 7 kg sedan inskrivningen och nu tangerar tresiffrigt.

Men jag är lite förvirrad över ett basprogrammet och mina besök. I dag måste det ha varit v 25 besöket, jag verkar matchas mot fullgångna veckor och inte "i veckor". Nästa besök, enligt basprogrammet, bokades in 3/3. Det är alltså om 5 veckor och då borde jag vara i v. 31. Dagen efter slår det över till v. 32. Är det verkligen efter basprogrammet? Jag trodde det var tre v till nästa besök och därefter varannan vecka. Nu såg ju allt bra ut, och jag vill ju inte springa til BM mer än jag behöver. Men jag blev väldigt förvånad att det var så långt som över fem veckor till nästa besök. Känns som mkt händer på dessa veckor. Hur ofta går ni andra till BM?

BM besök idag, första sedan inskrivningen. Allt såg bra ut men jag ska börja äta järntabletter i förebyggande syfte då min järndepå låg under 60 (43). Min Hb hade dock gått upp från 112 till 114. Det får vi nog tacka blodpuddingen för! SF på 24, vilket var ett bra mått (tydligen). Vikten sa hon inte ett knyst om, trots att den ökat med typ 7 kg sedan inskrivningen och nu tangerar tresiffrigt.

Men jag är lite förvirrad över ett basprogrammet och mina besök. I dag måste det ha varit v 25 besöket, jag verkar matchas mot fullgångna veckor och inte "i veckor". Nästa besök, enligt basprogrammet, bokades in 3/3. Det är alltså om 5 veckor och då borde jag vara i v. 31. Dagen efter slår det över till v. 32. Är det verkligen efter basprogrammet? Jag trodde det var tre v till nästa besök och därefter varannan vecka. Nu såg ju allt bra ut, och jag vill ju inte springa til BM mer än jag behöver. Men jag blev väldigt förvånad att det var så långt som över fem veckor till nästa besök. Känns som mkt händer på dessa veckor. Hur ofta går ni andra till BM?

Mitt förra besök va i v 25 (24+3) och nästa blir v 29 (28+3) så min BM följer "programmet" precis. Konstigt att det är hela 5 veckor mellan dina besök? :confused:

Inskrivning ca v 8-13 därefter kub, rul etc, sen bm besök efter rul, v 20-21 ungefär. Sen var fjärde vecka till nån gång efter v 30. Därefter varannan vecka till sista månaden, då kan det bli varje eller varannan beroende på värden etc antar jag. Jag kommer dock inte vilja gå varannan vecka, skulle gärna gå mer sällan. :)

Haha, imorgon får jag återigen lön som jag inte ska ha. Så nu inväntar jag besked på hur många semesterdagar som kan kvitteras mot lönen. Har 37 sparade semesterdagar, som jag iofs tänkt ta till att förlänga min föräldrapenning med men vi får väl pussla dagar istället. Sambon har ju trots allt 90 dagar som ska plockas ut i år :angel:

I mitt landsting är besöket efter inskrivning i v25, därefter v29, v32, v35, v37 och v39 enligt basprogrammet. Min BM har bokat besöken i fullgångna veckor (dvs. 25+ etc) Dock var min BM noga med att poängtera att om jag ville ha tätare besök så var det bara att boka in. För egen del avslutar jag denna graviditeten med att gå två gånger i veckan istället... Nytt besök idag.

I mitt landsting är besöket efter inskrivning i v25, därefter v29, v32, v35, v37 och v39 enligt basprogrammet. Min BM har bokat besöken i fullgångna veckor (dvs. 25+ etc) Dock var min BM noga med att poängtera att om jag ville ha tätare besök så var det bara att boka in. För egen del avslutar jag denna graviditeten med att gå två gånger i veckan istället... Nytt besök idag.

Tror basprogrammet i teorin ser likadant ut i alla landsting (men är inte säker). Så ser det iaf ut hos mig också. I teorin.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 581
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka