Jag har fått preliminär vecka, men inget spikat datum.
Här har vi att vi får datum drygt månaden innan planerat snitt, är det liknande för er tro?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har fått preliminär vecka, men inget spikat datum.
Fick förresten veta att jag hade brist på d-vitamin igår hos BM. Inget mer sas om det mer än att jag ska äta banan, ägg och fet fisk och att det är viktigt att jag fortsätter äta mina gravid-vitaminer. När jag nu googlar hemma ser jag att ett av de vanligaste symtomen på d-vitaminbrist är extrem trötthet, matthet och dåligt humör. Mindre kul att läsa att bristvara gravida kan leda till autism hos barnet då d-vitamin är viktigt vid utvecklingen av hjärnan. Lägger till en d-vitamin tablett till övriga och hoppas att jag blir piggare och gladare.
Men herregud vad många brister man kan ha! Ända gången man vet nåt är som gravid. Jag får sluta slarva med vitaminerna och hoppas det räcker med all fil jag äter....Fick förresten veta att jag hade brist på d-vitamin igår hos BM. Inget mer sas om det mer än att jag ska äta banan, ägg och fet fisk och att det är viktigt att jag fortsätter äta mina gravid-vitaminer. När jag nu googlar hemma ser jag att ett av de vanligaste symtomen på d-vitaminbrist är extrem trötthet, matthet och dåligt humör. Mindre kul att läsa att bristvara gravida kan leda till autism hos barnet då d-vitamin är viktigt vid utvecklingen av hjärnan. Lägger till en d-vitamin tablett till övriga och hoppas att jag blir piggare och gladare.
Läste samma och tänkte samma tanke. Har aldrig sett någon som varit höggravid och inte sett de minsta gravid ut, alla är ju olika men lite mage lär man få? Eller känna krystvärkar. Knäppt!Började morgonen med att läsa om flicka som födde 3kg bäbis när hon gick på toa och inte visste något.
Tänker ju direkt att hur i helvetet kan man inte märka att magen inte bara är en degklump? Men ok- vi är alla olika och det känns lite orättvist att vissa har så okomplicerade förlossningar...
Eller hur? Har sett några.låååånga smala tjejer som haft oförskämt lite mage men mage har det varit...Läste samma och tänkte samma tanke. Har aldrig sett någon som varit höggravid och inte sett de minsta gravid ut, alla är ju olika men lite mage lär man få? Eller känna krystvärkar. Knäppt!
Eller hur? Har sett några.låååånga smala tjejer som haft oförskämt lite mage men mage har det varit...
Känner att det behövs lite magbilder i nya tråden! Här är min kalaskula nu i vecka 25:
Här har vi att vi får datum drygt månaden innan planerat snitt, är det liknande för er tro?
Började morgonen med att läsa om flicka som födde 3kg bäbis när hon gick på toa och inte visste något.
Tänker ju direkt att hur i helvetet kan man inte märka att magen inte bara är en degklump? Men ok- vi är alla olika och det känns lite orättvist att vissa har så okomplicerade förlossningar...
Jag är också helt förundrad över att folk kan gå en gel graviditet utan att kroppen hintar något om vad som är på gång. När jag fött sonen träffade jag en kvinna som precis fött sitt tredje barn. Hon hade inte vetat att hon var gravid utan hade kämpat med vikten under vad som i efterhand visade dig vara graviditeten. Hade tom varit hos dietist på sjukhuset. Dagen hon födde hade hon fått "ryggskott" på sönernas ishockeycup, när de kom hem fick hon så ont att hon inte kom upp från golvet så de fick ringa ambulans. Mannen kom i bil efteråt och fattade att det var något annat på g när hon rullades in på förlossningen. 10 min efter att de kom in föddes dottern med fötterna först. Troligtvis hade hon legat utefter ryggraden varför kvinnan inte känt några sparkar eller fått hård, rund mage.Började morgonen med att läsa om flicka som födde 3kg bäbis när hon gick på toa och inte visste något.
Vi har ju både vagga och spjälsäng sedan förra gången. Tänker dock inte ta fram förrän om en månad tidigast. Känns onödigt att ta fram redan nu och skulle ändå vilja bädda fräscht när det närmar sig.Just nu inleds del 1 i fixa-sovrummet-inför-bebis här hemma
Sambons lillebror är här och borrar upp tv och en liten hylla på väggen mitt emot sängen så tvn:s förra plats kan få tas upp av en byrå till kiddot istället. Tanken är att det blir en tripp till Ikea om en vecka si så där för byrå- och spjälsängs-köp. Så kan vi stryka två saker på listan i alla fall!
Men alltså, det känns ju konstigt att bygga ihop och sätta upp spjälsängen redan, ska den bara stå där i 3 månader sen liksom Har ni fixat med säng och bäddat och sådär redan?
Herregud... För hela familjen liksom.Jag är också helt förundrad över att folk kan gå en gel graviditet utan att kroppen hintar något om vad som är på gång. När jag fött sonen träffade jag en kvinna som precis fött sitt tredje barn. Hon hade inte vetat att hon var gravid utan hade kämpat med vikten under vad som i efterhand visade dig vara graviditeten. Hade tom varit hos dietist på sjukhuset. Dagen hon födde hade hon fått "ryggskott" på sönernas ishockeycup, när de kom hem fick hon så ont att hon inte kom upp från golvet så de fick ringa ambulans. Mannen kom i bil efteråt och fattade att det var något annat på g när hon rullades in på förlossningen. 10 min efter att de kom in föddes dottern med fötterna först. Troligtvis hade hon legat utefter ryggraden varför kvinnan inte känt några sparkar eller fått hård, rund mage.
Måste vara chockartat att bli förälder på sådant sätt, men samtidigt, vilken komplikationsfri graviditet!
Ja, hennes söner hade varit av åsikten "jättesöt men ska vi inte lämna henne till någon så att våran familj kan åka hem nu". De var 6 och 8 år...Herregud... För hela familjen liksom.
@sicx vi har sängen i förrådet och tänker väl ta in den snart mest för att få plats i förrådet. Men bädda gör jag inte förrän jag är hemma från BB ... Är lite vidskeplig med förberedelserna.
Tycker fortfarande det är länge kvar- tänker börja fundera på sånt i mars när det är en månad kvar:-)