Vårföräldrar 2016 del 2

Har inte ens tänkt på det. BM har inte nämnt det och jag kan inte minnas sist jag fick influensa. Jag är inte anti vaccin men känner inte heller att det är något jag är sugen på att göra "bara för att". Är det alltså vanligt att gravida vaccinerar sig för influensa? Jag vet att man tillhör en riskgrupp iom graviditet men hur stor är egentligen risken och hur stor är risken att det skulle hända något med kiddot om man blir sjuk?
Jag har aldrig hört om nån gravid vaccinerat sig som är frisk fö.

Hur tänker ni ang att vaccinera er?
Har läst att det rekommenderas från halva graviditeten.. Ska höra med min BM på fredag va hon säger :)

Jag har fått höra att man rekommenderar vaccination efter rutinultraljudet. Jag kommer definitivt vaccinera mig. Har haft influensa två gånger senaste fem åren och senaste gången hamnade jag på akuten medvetslös av vätskebrist efter att ha haft 40 graders feber i en vecka och kräkts i flera dagar. Trodde på riktigt att jag höll på att dö. Ingen höjdare. :(

Hur tänker ni ang att vaccinera er?
Har läst att det rekommenderas från halva graviditeten.. Ska höra med min BM på fredag va hon säger :)

Jag kommer vaccinera mej efter RULet (om 2v), jag har haft influensa ett par ggr och är gärna utan det. Har precis varit äckligt förkyld och det är jobbigt nog, känner absolut inte att jag behöver influensa också.

Och jag har tvärtom aldrig hört om en kvinna som är gravid under influensasäsong som låter bli att vaccinera sig. Så olika det kan vara.
Måste bero på rekoendationerna där man bor?
Ja sant. Bm nämnde bara att jag som gravid fick vaccinera mig gratis men sa inget mer än så. förra graviditeten var jag betydligt friskare än vanligt o hittils i denna även hittils, så känner verkligen inte anledning.

Jag har fått höra att man rekommenderar vaccination efter rutinultraljudet. Jag kommer definitivt vaccinera mig. Har haft influensa två gånger senaste fem åren och senaste gången hamnade jag på akuten medvetslös av vätskebrist efter att ha haft 40 graders feber i en vecka och kräkts i flera dagar. Trodde på riktigt att jag höll på att dö. Ingen höjdare. :(
Oj. Ja har man dåligt immunförsvar så förstår jag. Jag har haft feber en gång under så lång tid jag minns. Och det var 38 grader. Är aldrig förkyld eller nåt så har bra immunförsvar.

Men man kanske inte alltid tänker på bara sig själv? Det finns kanske andra med nedsatt immunförsvar ens närhet...

Fast jag är aldrig sjuk så då kan jag inte smitta? går i princip inte utanför huset heller förutom stallet så nej det är ingen som drabbas av mig så du kan vara lugn :). Och alla som inte är vaccinerade kan man ju drabbas av också. Jag har inte upplevt sämre immunförsvar öht under dom tre gångerna jag varit gravid.

Man kan väll vara smittbärare fastän man är vaccinerad?

Absolut, därför måste man tänka sig för ifall man omger sig runt personer med dåligt immunförsvar. Jag kommenterade bara där det var en fråga , då man kan smitta även om man verkar frisk. Finns så många olika sätt att sprida smitta på.

Åh! Nu har jag vågat titta in på Bonprix. Tack för tipset @KattenKorven !! De verkar ju ha grymt mycket snygga grejer!

Ni som handlat därifrån, funkar det smidigt att beställa, byta och få pengarna tillbaka? Alltid lite vanskligt att beställa oprovat.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat