Vårföräldrar 2016 del 2

Är det någon mer där det kliar i fingrarna att kolla bebiskläder? Vi har ungefär 1 flyttlåda per storlek från 56 så jag vet att vi har massor med kläder då jag hittills fått långa bebisar, 54 resp 57 cm.Räknar med att få en lång bebis igen, annars får det kanske köpas mindre storlekar då.

Men suget att tvätta upp det vi har och pilla på :p Men det får bli i februari, då bebis inte beräknas komma förrän i mars.

Jag har blivit strängeligen förbjuden av släkten att ens tänka tanken att köpa något i de mindre storlekarna. Både jag och maken har en hel drös med syskon och alla verkar ha förråden fulla med bebiskläder i alla tänkbara storlekar som de nu vill ösa över oss. Så jag har helt lagt ner det och väntar bara på att klädkartongerna ska börja anlända nån gång i början av nästa år. :D

Är det någon mer där det kliar i fingrarna att kolla bebiskläder? Vi har ungefär 1 flyttlåda per storlek från 56 så jag vet att vi har massor med kläder då jag hittills fått långa bebisar, 54 resp 57 cm.Räknar med att få en lång bebis igen, annars får det kanske köpas mindre storlekar då.

Men suget att tvätta upp det vi har och pilla på :p Men det får bli i februari, då bebis inte beräknas komma förrän i mars.

Hehe ja då :D Eftersom det blir vårt första har vi inget sedan innan, men vi får väl ärva en del tänker jag. Jag har dock köpt lite eget redan, både nytt och begagnat. Det är ju såå kuul :bump:

Nej, jag känner absolut inget sug alls vilket är konstigt. Förra gravidititeten boade och fixade jag jättetidigt. Var i Ullared förra veckan och gick in på bebis-avdelningen men kände inte att det fanns något jag ville köpa nu. Vi har förvisso redan mer än en kartong med kläder i storlek 50/56 (och sedan ännu mer kläder för varje storlek) och de flesta andra bebisgrejerna finns redan i hemmet. Tänker förstås att det är kul att ha lite nya och egna grejer till bebis också, men det får vänta tills jag vet vem som är därinne.

Går in i v 23 idag och jag vet inte vad det är med mig. Jag känner mig inte gravid. Känns som om jag går runt och hittar på allt trots att jag sett bebis på UL tre gånger, magen växer och jag känner bebis böka runt därinne. Vet inte om det beror på att jag har moderkakan i framvägg och att bökandet och sparkandet således känns mycket mildare och mer sällan än när jag var gravid med sonen. Eller om jag inte hann bearbeta missfallet i våras tillräckligt innan jag blev gravid igen. Då, efter missfallet, var det enda jag kunde tänka på att jag skulle bli gravid igen.

Både när jag väntade sonen och de få veckor jag var gravid i våras kände jag mig mycket mer gravid och tänkte på och pratade med fostret väldigt ofta. Kände att det var jag +1 hela tiden. Den här gången har jag jättesvårt att känna så och jag "glömmer bort" att jag har någon i magen då och då.

Därmed inte sagt att jag inte är glad över graviditeten, det är ett mycket efterlängtat foster/barn som efter väldigt lång tids försökande äntligen fastnade, men jag går liksom hela tiden runt och väntar på att det ska kännas på riktigt.

Jag har fått Massor av kläder av vänner o familj. Har tvättat upp allt eftersom det legat i flyttkartonger o lukta lite innestängt. Det som jag fått i stl 44, 50 & 56 har jag lagt i en tvättkorg nu o det väntar på att vikas o läggas in i garderoben :) är ju inte direkt fel att va ute i god tid.. Jag är livrädd för att få bebisar i januari o inte ha just kläderna färdigt, det tar verkligen lång tid o tvätta, hänga på tork, sortera, vika ;)
Har så mycket så jag behöver inte köpa något nytt men har redan köpt lite som jag fastnat lite extra för, o ska till ullared om 1 månad så lär köpa lite där :)

Går in i v 23 idag och jag vet inte vad det är med mig. Jag känner mig inte gravid. Känns som om jag går runt och hittar på allt trots att jag sett bebis på UL tre gånger, magen växer och jag känner bebis böka runt därinne. Vet inte om det beror på att jag har moderkakan i framvägg och att bökandet och sparkandet således känns mycket mildare och mer sällan än när jag var gravid med sonen. Eller om jag inte hann bearbeta missfallet i våras tillräckligt innan jag blev gravid igen. Då, efter missfallet, var det enda jag kunde tänka på att jag skulle bli gravid igen.

Både när jag väntade sonen och de få veckor jag var gravid i våras kände jag mig mycket mer gravid och tänkte på och pratade med fostret väldigt ofta. Kände att det var jag +1 hela tiden. Den här gången har jag jättesvårt att känna så och jag "glömmer bort" att jag har någon i magen då och då.

Därmed inte sagt att jag inte är glad över graviditeten, det är ett mycket efterlängtat foster/barn som efter väldigt lång tids försökande äntligen fastnade, men jag går liksom hela tiden runt och väntar på att det ska kännas på riktigt.

Jag har också haft den känslan att jag nästan ljög för folk när vi börja berätta det o fram till vecka 19 typ.. Vet inte varför för hade också fått tjuvkika 3 gånger.. Nu är jag så stor o fått ont överallt så jag känner mig verkligen gravid!
Det kommer kanske längre fram, o som du skrev så har du tidigare graviditeter att jämföra med. :)

Hörrni, inte kan det vara farligt på nåt vis att äta en koffeintablett på 100 mg om dagen? Rekommenderat är väl inte mer än 300 mg om dagen? Känns löjligt att ringa BM för att fråga. Har ju huvudvärk och det enda som hjälper är cola, men känns dumt att få i sig så mycket socker när det säkert bara är koffeinet som behövs. Kaffe dricker jag inte.

uppdaterar listan då vi var på kub idag. Risken blev 1:20 000 så de känns ju bra, samma risk som förra gången :)

Mars
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 27 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 9:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 15:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 5:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 11:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 12:e maj, Piluttan, 35 år, 1:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet
BF maj, anonyma 31 år, första barnet

Känner likadant- det som blev missfall- då var jag glad och jättegravid och liksom sååå redo. Sen var det fokus på att lyckas igen och då vågar man inte riktigt gå upp i det. Tänker att vi väntar till KUB så man vet att där är något. Sen väntar man på RUL för att se att allt är ok.
Och nu vill är jag glad över att leva som vanligt och njuter av att inte behöva känna mig så gravid... Har ingen lust på bäbissaker. Trodde det skulle komma nu när jag vet att det är en lillasyster. Men jag tycker mest att det är så otroligt länge kvar. Fem månader- det är ett halvår liksom.
I och med missfallet har jag ju varit gravid sen i maj på nåt vis. Jag borde föda precis efter jul. Det borde vara upploppet nu! Istället så har den första trimestern varat i sex månader och jag är inte ens halvvägs...

Jag har sovit som en kratta! Ont överallt o en sambo som tar upp halva sängen :eek::confused::angel:;)
Han fodra hästarna i morse så jag slapp gå upp och när han lämnat sängen kunde jag Äntligen lägga mig tvärsöver med täcke o kuddar som stöd överallt! Somna om och vakna halv 11 :D Det va ju underbart! Nu har jag pluggat färdigt matten för idag så ska bara njuuuta av resten av dagen :banana:

Jag har sovit som en kratta! Ont överallt o en sambo som tar upp halva sängen :eek::confused::angel:;)
Han fodra hästarna i morse så jag slapp gå upp och när han lämnat sängen kunde jag Äntligen lägga mig tvärsöver med täcke o kuddar som stöd överallt! Somna om och vakna halv 11 :D Det va ju underbart! Nu har jag pluggat färdigt matten för idag så ska bara njuuuta av resten av dagen :banana:

Sicken en som tar upp hälften av sängen! Han borde ju veta bättre! :meh:
Ni får ta ett snack om det där! Max 1/3 av sängen är ju hans, nu när ni är två på er sida! Bäst han vänjer sig - det lär ju inte bli mer plats de kommande 8 åren (om ni inte är stenhårda mot att sova i sängen, inte ens vid mardrömmar!).

Sicken en som tar upp hälften av sängen! Han borde ju veta bättre! :meh:
Ni får ta ett snack om det där! Max 1/3 av sängen är ju hans, nu när ni är två på er sida! Bäst han vänjer sig - det lär ju inte bli mer plats de kommande 8 åren (om ni inte är stenhårda mot att sova i sängen, inte ens vid mardrömmar!).

Faktiskt så försökte jag med att en stor del av sängen är min ;) faktiskt 3/4 :angel::angel: han köpte det inte alls :confused:

Och att de redan nu är så låg halt tyder väl på att de varit dött en tid? Med tanke på att jag var i vecka 10+3
Ja högst troligt. Mitt MA upptäcktes ju 7+0 och hade väl stannat av en vecka tidigare. Jag hade 42000 i hgc. Du fick ju en blödning redan tidigare?

Var hos läkare igen i fredags eftersom BM hörde av sig efter mitt mejl och tyckte jag skulle träffa deras läkare direkt.
Han sjukskrev mig 100% till den 15e och skickade remiss till ortoped och tyckte jag skulle prova akupunkturen de har på min MVC!
Han tyckte jag skulle till ortoped eftersom jag har så pass ont så pass tidigt i graviditeten att han tyckte att det likväl inte behövde ha med själva graviditeten att göra. Så, sjukgymnast på onsdag först i alla fall, får se vad hon säger och sen tar jag det därifrån!

Har haft en sjukt lugn helg så jag känner mig himla bra i kroppen faktiskt, man blir inte direkt överansträngd av att ligga på soffan och kolla ikapp Grey's Anatomy i två dagar :D Skönt! Tänkte gått ut och gått en längre runda idag men vädret lockar inte ett dugg så jag tänkte att rundan till mataffären och inköp av veckans varor får vara motion för dagen istället. Hoppas på sol imorgon så man kan lämna lägenheten lite! :)

Såg att några av er pratat om köpsug och sådär! Jag känner mig fortfarande så himla konstig, jag vet liksom att jag är gravid och jag har sett kiddot och att hen lever men ändå känns det så märkligt när folk säger grattis och att det ska bli så kul. Jag fattar inte riktigt att vi faktiskt ska ha barn om ett halvår, jag fattar knappt att jag är gravid. Jag har ju mina krämpor men jag kopplar nog inte ihop det riktigt ändå, haha. Antar att det blir mer "på riktigt" när man ser mer att jag är gravid och när jag börjar känna av kiddot. Än så länge känns det bara märkligt att planera inköp och att man ska titta på vagn osv. Nä, det får vänta :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka