Vårföräldrar 2016 del 2

Jag gick in i v 16 idag och kan inte dölja magen hur mycket jag än försöker, men barn kanske inte tittar så noga?

Jag får hoppas på det. "Barn" är väl iofs kanske fel att säga, de är tekniskt sett tonåringar...men de är så upptagna av sina egna tonårsproblem och funderingar så de missar förhoppningsvis att fröken har blivit lite konstigt småtjock. ;)

Jag får hoppas på det. "Barn" är väl iofs kanske fel att säga, de är tekniskt sett tonåringar...men de är så upptagna av sina egna tonårsproblem och funderingar så de missar förhoppningsvis att fröken har blivit lite konstigt småtjock. ;)

Jag är i v18 och kan definitivt inte dölja det:D Fram till v16 kunde jag möjligtvis slinka undan som lönnfet:laugh: Men inte nu..
det löser sej säkert med barnen/tonåringarna du jobbar med:up:

tyvärr var de helt tomt. hon gissade att kroppen absorberat upp fostret i ett tidigare skede för skulle de skett de senaste dagarna skulle de funnits rester kvar. vad vet jag, bara blött hela dsgen

känns i alla fall skönt att få de bekräftat, och nu vet jag att jag kan bli gravid. så nu får jag banta 10 kg och få fason på sköldkörteln

• Gilla
Reactions: Ray

Mina egna såg inte att jag var gravid förens vi berättade i vecka 19 för dom :p

känns i alla fall skönt att få de bekräftat, och nu vet jag att jag kan bli gravid. så nu får jag banta 10 kg och få fason på sköldkörteln
Kram o lycka till!
Nu var ju mitt MF tidigare än ditt, men jag blev gravid på andra cykeln efteråt. Håller tummarna för dig!
Kram!

tyvärr var de helt tomt. hon gissade att kroppen absorberat upp fostret i ett tidigare skede för skulle de skett de senaste dagarna skulle de funnits rester kvar. vad vet jag, bara blött hela dsgen

Förlåt för mitt tidigare svar, hade inte uppdaterat sidan så såg inte att du skrivit. Beklagar verkligen :( massor av kramar till er

Åh jag beklagar :heart För att ge lite hopp för framtiden kan jag berätta att min historia ser ut så här:

- Drygt 10 kg övervikt innan jag blev gravid första gången.
- Två missfall på rad där kroppen båda gångerna tog hand om det helt själv.
- Fick ägglossning direkt efter som om missfallet varit en vanlig mens, resultatet är 6 månader gammal och ligger och sover här bredvid.
- Upptäckte underproduktion på sköldkörteln under graviditeten. Började äta levaxin och gör det än idag.
- Gick totalt upp 12 kg under graviditeten och har gått ner 16 efteråt. Inga ansträngningar alls (förutom amning och massa barnvagnspromenader).

Varje missfall är självklart en sorg. Och det är väldigt olika för alla. Vissa behöver en paus för att läka psykiskt även om man fysiskt är tillbaka. Vissa vill inget heller än att försöka direkt igen. Och det är vanligt att kroppen tar lite tid på sig att komma tillbaka. Men jag ville bara med min historia berätta att det kan gå fort och lätt efteråt även med problem liknande dina

ringde just och beställdr hb oxå när jag nu i alla fall skall in och ta hcg blodprov idag. känns som att jag har lite låga värden, blöder ännu som kraftigare mens. får vänta till 8 för att väcka mannen så han kan köra mig, tror jag skall hoppa över den biten

hemma idag. psykiskt mår jag faktiskt rätt bra, men känner mig knäsvag som sagt.

vi prata igår och kom överens om att vi forsätter ha sex som vanligt bara jag läkt ihop, jag kommer börja kolla min morgontemp igen (utan att berätta för mannen att jag har ägglossning, han vill inte veta)

ringde just och beställdr hb oxå när jag nu i alla fall skall in och ta hcg blodprov idag. känns som att jag har lite låga värden, blöder ännu som kraftigare mens. får vänta till 8 för att väcka mannen så han kan köra mig, tror jag skall hoppa över den biten

hemma idag. psykiskt mår jag faktiskt rätt bra, men känner mig knäsvag som sagt.

vi prata igår och kom överens om att vi forsätter ha sex som vanligt bara jag läkt ihop, jag kommer börja kolla min morgontemp igen (utan att berätta för mannen att jag har ägglossning, han vill inte veta)

Beklagar :(

Ett tips för lågt HB är järndropp om du inte kan äta tabletter. Något att tänka på då du blött mycket :(

Är det någon mer där det kliar i fingrarna att kolla bebiskläder? Vi har ungefär 1 flyttlåda per storlek från 56 så jag vet att vi har massor med kläder då jag hittills fått långa bebisar, 54 resp 57 cm.Räknar med att få en lång bebis igen, annars får det kanske köpas mindre storlekar då.

Men suget att tvätta upp det vi har och pilla på :p Men det får bli i februari, då bebis inte beräknas komma förrän i mars.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka