Vårföräldrar 2016 del 2

hemma igen. på två timmat har jag blött ner en normal binda. läkaren kollade men hittade inget som förklarar blodet. han tyckte dock att de kunde vara rn normal blödning. tyvärr fanns det inte tillgång till ultraljud så han skrev en brådskande remiss till gyn.poli. de är dock inte öppna annat än vardagar.

så hemma och väntar. blir de värre får jag komma in igen. haft mensvärk hela natten som nu blörjar släppa, bra eller dåligt?

De låter ju som missfall tyvärr. Vilken vecka är du i?

är inställd på det tyvärr. är i vecka 10+3 idag. lever på hoppet då det inte kommer kosgulerat blod/slemhinna och att de verkar som att tappen är stängd

verkar lugnat ner sig. hur mycket blod "borde" det komma vid ett missfall? svårt att uppskatta mängden men har kommit kanske en halv dl totalt

Jag håller tummarna för att det bara är en sån där "heeelt normal" blödning som kan uppstå utan att man riktigt vet varför, @anonyma ! Förstår att det är smått outhärdligt att behöva vänta till måndag på ultraljudet. :(

kan ju även vara min sjukdom som spökar. för om ni blöder 5 min edter ett blodprov blöder jag 10 min.

just nu kommer de åter bara när jag torkar mig.. kommer försåtss rätt ordetligt då. mensvärken har minskat. inget koagel. trött men har bara sovit tre timmar inatt

verkar lugnat ner sig. hur mycket blod "borde" det komma vid ett missfall? svårt att uppskatta mängden men har kommit kanske en halv dl totalt
Är ungen expert. Men haft ett missfall och när det kom igång och blöda var det inte bara blod utan hinnor och annat äckel...
En nära vän åkte in akut flera gånger med blödning och det var moderkakan som låg dumt till. Blödde jättemycket- mer än mitt missfall men var bara blod.
Håller tummarna!

Åh vad läskigt med så mycket blödningar. Förstår att du är orolig. Det blev ju jag också.

Men, var är närmaste gynakut i ert landsting? Kan du inte åka dit?

tror jag har tre timmars körning enkelväg. och då är mitt sjukhus ändå de största i regionen men dygnet runt jour

@Akvileja
Vet inte var du bor men om du bor i södra delen av landet så tänkte jag bara tipsa om att tvillingklubben har föräldrautbildning i Malmö den 7/12 :) inte så ofta dom har här nere vad jag förstått.

Även jag håller mina tummar hårt, hårt, hårt @anonyma .

Väntat in i det längsta med att äta järntabletter, men nu har jag fått inhandla dom där hemska tabletterna. Med ett HB på 100 så hoppas jag att man kan få lite energi av tillskottet iaf.

@anonyma Håller alla tummar för att allt är bra trots blödningar! Hoppas du får komma in snabbt imorgon så du slipper vänta och oroa dig onödigt länge!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 119
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 601
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka