Vårföräldrar 2016 del 2

Kolla 1177.se om det kan finnas något närmare som du inte känner till. Nackdelen med att bo "på landet" :(
Verkligen! Jag har ångest över att behöva föda i nåt annat landsting än storstad. Sist var de på bb Sophia och vill verkligen tillbaka dit så får väl adressändring lagom till bf hehe.

Läget är.... Oförändrat. Mellan 5-7 blödde jag ber mina pyjamasbyxor och en binda. Mellan 7-12 har jag klarat på på en binda. Nu verkar det bara komma när jag torkar mig men färgar verkligen pappret rött. Livmodern känns svullen, känner den jättetydligt (tom min man kände den) de är alltså inte sammandragningar utan konstant. Bra eller dåligt?

Inga rester har kommit ut ännu (om jag inte missade dem i morse)

Läget är.... Oförändrat. Mellan 5-7 blödde jag ber mina pyjamasbyxor och en binda. Mellan 7-12 har jag klarat på på en binda. Nu verkar det bara komma när jag torkar mig men färgar verkligen pappret rött. Livmodern känns svullen, känner den jättetydligt (tom min man kände den) de är alltså inte sammandragningar utan konstant. Bra eller dåligt?

Bra låter de ju inte tyvärr.

Det låter ju inte bra, MEN det behöver inte va dåligt! @Whirlie har väl blött ganska mycket utan att det varit negativt om jag minns rätt?

Kan du åka in direkt imorgon bitti så du slipper gå o undra längre än nödvändigt?

Håller tummarna stenhårt att det går bra imorgon:heart

Det låter ju inte bra, MEN det behöver inte va dåligt! @Whirlie har väl blött ganska mycket utan att det varit negativt om jag minns rätt?

Kan du åka in direkt imorgon bitti så du slipper gå o undra längre än nödvändigt?

Om det avtar så behöver det inte vara kört. Tror det är totala mängden man får titta på. Och ingen slemhinna är också bra (jag har också haft lite slemhinna så det betyder inte heller att det är kört). Första gången jag blödde sammanföll det med sex. Jag hade kramp i livmodern innan!och efter. När vi var klara upptäckte vi att det var det blod "överallt". Åh vilken panik! Tror jag blödde vidare under natten, och det avtog först på morgonen. Så jag fortsätter hålla tummarna för att det är som med mig! Uppdatera!

Kram!

Åh @anonyma, jag håller tummarna för att allt är ok! Hoppas att du kan komma in tidigt imorgon, jättejobbigt att behöva vänta så länge.

Mellanrapport 32. Blödningarna minska hela tiden. Nu är det som mindre (för mig som blöder mycket) mensblödning. Värken har också försvunnit nästan helt. Eller sticker lite här och var i buken men inte i livmodern

• Gilla
Reactions: Ray
Ilandsfråga!
Ska på fest i helgen- klädsel smoking... Har inte köpt något än eftersom ja...svårt att veta i förväg vad som rent fysiskt passar.
Men vad ska jag leta efter för slags klänning som finns i vanlig affär och passar gravidmage?
Jag är otroligt dålig på mode överlag- ingen koll på whats hot and whats not. Och vill helst inte framhäva bulan i tighta saker eftersom jag känner mig så obekväm då...
Tips?

man skall aldrig skriva nått. just kom en 10 cm lång "koagelklump" ut. hoppas att det är just det med tanke på hur dagen sett ut

Jag börjar bli orolig för att magen inte kommer gå att dölja så länge till. Den har svullnat upp rejält senaste veckan och maken bara skrattar åt mig när jag säger att jag säkert kan dölja den med en rymlig kofta på jobbet. :meh: Har berättat för chef och kollegor, så på så sätt är det lugnt, men vill däremot gärna dölja det för mina elever i några veckor till... Nån som har något bra magdöljar-tips?

Jag börjar bli orolig för att magen inte kommer gå att dölja så länge till. Den har svullnat upp rejält senaste veckan och maken bara skrattar åt mig när jag säger att jag säkert kan dölja den med en rymlig kofta på jobbet. :meh: Har berättat för chef och kollegor, så på så sätt är det lugnt, men vill däremot gärna dölja det för mina elever i några veckor till... Nån som har något bra magdöljar-tips?

Koftor som går omlott framtill, typ "flikig" med längre fram än baksida om du förstår hur jag menar? En knapp uppe på axeln typ och sedan ett lite lösare linne under som du stoppar in på ena sidan framtill i byxorna. Det va min paradklädsel till v12-13 sedan kunde jag inte dölja det längre. Vilken vecka är du i nu? Hur länge hade du tänkt dölja det:)

Koftor som går omlott framtill, typ "flikig" med längre fram än baksida om du förstår hur jag menar? En knapp uppe på axeln typ och sedan ett lite lösare linne under som du stoppar in på ena sidan framtill i byxorna. Det va min paradklädsel till v12-13 sedan kunde jag inte dölja det längre. Vilken vecka är du i nu? Hur länge hade du tänkt dölja det:)

Jag i vecka 14, går in i vecka 15 på tisdag. :) Hade hoppats kunna dölja det fram till vecka 17-18, men det verkar rätt kört. Jag jobbar med barn som är rätt känsliga för förändringar så min chef hade hoppats kunna fixa fram en färdig plan för hur de ska ersätta mig för att kunna lugna ungarna när de fattar. Får nog kila förbi chefen imorgon och be honom snabba på lite... :crazy:

Jag i vecka 14, går in i vecka 15 på tisdag. :) Hade hoppats kunna dölja det fram till vecka 17-18, men det verkar rätt kört. Jag jobbar med barn som är rätt känsliga för förändringar så min chef hade hoppats kunna fixa fram en färdig plan för hur de ska ersätta mig för att kunna lugna ungarna när de fattar. Får nog kila förbi chefen imorgon och be honom snabba på lite... :crazy:

Jag gick in i v 16 idag och kan inte dölja magen hur mycket jag än försöker, men barn kanske inte tittar så noga?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka