Ja, förvisso, men 60% skydd är bättre än 0% och jag gissar att de inte rekommenderar vaccination för skojs skull.
Orkar inte bry mig faktiskt. Man gör som man vill.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, förvisso, men 60% skydd är bättre än 0% och jag gissar att de inte rekommenderar vaccination för skojs skull.
Åh! Nu har jag vågat titta in på Bonprix. Tack för tipset @KattenKorven !! De verkar ju ha grymt mycket snygga grejer!
Ni som handlat därifrån, funkar det smidigt att beställa, byta och få pengarna tillbaka? Alltid lite vanskligt att beställa oprovat.
Eh, ja, det gäller väl allt? Det är ingen som tvingar en att äta folsyra eller vara rökfri under graviditet heller utan det är ju som sagt rekommendationer som ges...Orkar inte bry mig faktiskt. Man gör som man vill.
Eh, ja, det gäller väl allt? Det är ingen som tvingar en att äta folsyra eller vara rökfri under graviditet heller utan det är ju som sagt rekommendationer som ges...
Och ett rent generellt svar i tråden:
Ett ytterligare plus med vaccin är att även bebis får över lite antikroppar.
Eh, ja, det gäller väl allt? Det är ingen som tvingar en att äta folsyra eller vara rökfri under graviditet heller utan det är ju som sagt rekommendationer som ges...
Och ett rent generellt svar i tråden:
Ett ytterligare plus med vaccin är att även bebis får över lite antikroppar.
Jag förstår inte din diskussionsteknik. Om vi diskuterar vaccination och hur man resonerar är ett inlägg som säger "Orkar inte bry mig faktiskt. Man gör som man vill." helt meningslöst i diskussionen, det leder ju inte någonstans och ger inte någon input i debatten. Ett sådant inlägg anser jag vara drygt.Varför dryg? Ingen bm har rekommenderat mig att vaccinera, inte heller nån jag känner så beror säkert på var man bor. Dom har bara informerat.
Hur tänker ni ang att vaccinera er?
Har läst att det rekommenderas från halva graviditeten.. Ska höra med min BM på fredag va hon säger
Känner som dig. Och jag tänkte "men jag ska ju inte ha förens om sju månader...". Men när jag räknar efter ser jag ju att det är ju typ bara sex till BF. Men trots att jag älskar att planera, och lätt hetsar upp mig, så är jag inte ett dugg sugen på att börja rodda med babyskydd, barnvagn, barnkläder eller liknande. Jag hoppas att maken ska få köpsug efter jul och dra tag i sådana projekt. Gärna handla och komma hem med, så jag inte behöver fundera och vela .
Jag gillar att vara gravid, och älskar tanken på att vi ska ha barn. Vi har nog inte tvekat en sekund eller känt någon ambivalens inför att bli föräldrar. Däremot är jag inte särskilt förtjust i att få identiteten "gravid". Jag är som nöjd med den identitet jag har. Och att berätta för jobbarkompisar och kollegor tar verkligen emot. Jag är rädd att folk ska börja "lägga sig i" och komma med "smarta tips och råd". Vissa råd och tips - visst. Men jag är inte intresserad av allas förlossningsberättelser. Eller att folk lägger sig i vad jag äter/dricker (jag dricker lightläsk ibland, och det känns som något folk kommer hugga på när de vet att jag är gravid).
Hur känner ni andra angående det här med att få en identitet som gravid?
Hoppar in här o frågar
Jag som nygravid (v.6), med en ettåring (inte på förskola än)hemma, ett jobb bland folk o även en sambo som jobbar bland folk, borde jag vaccinera mig? Aldrig gjort innan o aldrig fått influensan heller men efter förra graviditeten är inte immunförsvaret som det brukar. Eller finns det risker så tidigt i graviditeten?
Åh! Nu har jag vågat titta in på Bonprix. Tack för tipset @KattenKorven !! De verkar ju ha grymt mycket snygga grejer!
Ni som handlat därifrån, funkar det smidigt att beställa, byta och få pengarna tillbaka? Alltid lite vanskligt att beställa oprovat.
Hoppar in här o frågar
Jag som nygravid (v.6), med en ettåring (inte på förskola än)hemma, ett jobb bland folk o även en sambo som jobbar bland folk, borde jag vaccinera mig? Aldrig gjort innan o aldrig fått influensan heller men efter förra graviditeten är inte immunförsvaret som det brukar. Eller finns det risker så tidigt i graviditeten?
Asså- jag träffar ju inte min BM igen förrän i december och då är det andra gången vi ses.@fia-lisa
Misstänkte att det var nåt sånt rådfrågar min BM får vi se! Om 10 veckor är kanske den värsta influensaperioden över iaf?
Asså- jag träffar ju inte min BM igen förrän i december och då är det andra gången vi ses.
Men i papperna jag fick stog inget om vaccin och det var inget som nämndes alls. Däremot svininfluensan när jag fick barn förra gången var det mycket hallå kring och då blev hela familjen typ tvångsvaccinerade.
Inskrivning och sen oftast inte förens efterv ul i v 20. Sen därefter varje månad fram till v 36 eller nåt å då äre varanna v. Nåt sånt.Hur ofta träffar man barnmorskan när man är gravid med 1?
Trodde alla gick varannan vecka nämligen
Hur ofta träffar man barnmorskan när man är gravid med 1?
Trodde alla gick varannan vecka nämligen