Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag köpt första plagget till mini :love: Vi har massor kvar från sonen så egentligen behöver vi bara en fleeceoverall. Men jag som älskar dessa små söta klänningar som finns kommer såklart köpa på mig lite sånt med ;)

Blev en sådan här, från newbie (ett märke jag absolut kan rekommendera! Ekologisk bomull, mjuka och fina och ofta väldigt neutrala)
766089_F.png

Till detta blev det sedan även ett par strumpbyxor och kofta om det är kallt.
En mössa som går ner över öronen blev också inköpt då jag tror vi måste färdas utomhus mellan förlossningsavdelning och patienthotell/bbavdelning. :)
 
Åh newbie har jättemycket fint, har också köpt en hel del av det märket :)
Nu har vi börjat komma en bit på väg i förberedelserna inför avkommans ankomst. Har ju inga barn sedan innan så det här med vad man behöver och vad som är till vad har varit, och är väl fortfarande mer eller mindre en djungel...
Införskaffat är iafl barnvagn, en hel hög med kläder, babynest, amningskudde, skötdyna, sängkläder, spjälskydd, badbalja med tillbehör och ett sådant där babygym. Babyskydd till bilen är beställt och härnäst på inköpslistan står väl spjälsängen.
Funderar på bröstpump? Är det något som man behöver ha?
 
För mig va bröstpumpen guld värd! :)

Vi ska kolla på en syskonvagn idag! :D

Ok. Visst kan man spara bröstmjölken i kylen och ge av den senare? Hur länge håller den sig? Vilket är att föredra, manuell eller elektrisk pump?
Kul! Vagnköpet var ju något av det roligaste hittills i alla fall, även om det var en väldigt märklig känsla att helt plötsligt vandra hem från parkeringen med en barnvagn i händerna, visserligen tom men ändå:D
 
Ni som har rutin på det här med förädraledighet...min BM har nu skickat in graviditetsintyg och jag kan fylla i mina uppgifter. Vad skriver jag på inkomst? 2014 totala årsinkomst? Min månadslön varierar en del.
 
Ok. Visst kan man spara bröstmjölken i kylen och ge av den senare? Hur länge håller den sig? Vilket är att föredra, manuell eller elektrisk pump?
Kul! Vagnköpet var ju något av det roligaste hittills i alla fall, även om det var en väldigt märklig känsla att helt plötsligt vandra hem från parkeringen med en barnvagn i händerna, visserligen tom men ändå:D
Tror det är 24 h i kyl, men 3 mån i frys. Guld värt att ha hemma så behöver man inte stressa när pappan är hemma själv :)
 
Ni som har rutin på det här med förädraledighet...min BM har nu skickat in graviditetsintyg och jag kan fylla i mina uppgifter. Vad skriver jag på inkomst? 2014 totala årsinkomst? Min månadslön varierar en del.
Be löneansvarig fylla i den (tror de kan göra det på nätet) :)
 
Strax vecka 26, kräks numera inte längre femton gånger om dagen (jo, sant) utan snarare en gång om dagen. Börjar tro att det kommer vara så här hela vägen. Börjar dock vänja mig.

Nån annan som spyr?
 
Och detta påminner mig om att jag nog ska köpa hem ehmmm... vad heter de lakan som man har till barn som kissar på sig om nätterna? :confused:
En madrass som stinker av mjölk för att man läkt igenom både skydd och handduk (eller för all del - skydden/handduken har kasat...) är inte jättemysigt... Det har en väldigt speciell doft :p

Plastad frotté kan man ju ha. Hade en massa bitar som jag klippte i handhandduk storlek som var väldigt praktiska.
 
Fast jag ska ju fylla i den, så är det någon som vet om det är årsinkomsten som efterfrågas :)?

På min lapp stod det att min arbetsgivare ska fylla i den så jag lämnade den till vår löneadministratör som fyllde i. Sen skrev både jag och hon under att uppgifterna stämde :)
 
Ok. Visst kan man spara bröstmjölken i kylen och ge av den senare? Hur länge håller den sig? Vilket är att föredra, manuell eller elektrisk pump?
Kul! Vagnköpet var ju något av det roligaste hittills i alla fall, även om det var en väldigt märklig känsla att helt plötsligt vandra hem från parkeringen med en barnvagn i händerna, visserligen tom men ändå:D

Ser att du redan fått svar om hållbarheten :) Jag köpte en manuell Medela på Apoteket och det funka ypperligt. Aldrig använt elektrisk så det vet jag inget om.

Blev vagnköp :) Så nu har vi citycrossen efter dottern och så en babytravel syskonvagn. Fick även med tre overaller till bäbis :D Några vänner till oss som vi köper vagn och overaller av.
 
Idag har jag köpt första plagget till mini :love: Vi har massor kvar från sonen så egentligen behöver vi bara en fleeceoverall. Men jag som älskar dessa små söta klänningar som finns kommer såklart köpa på mig lite sånt med ;)

Blev en sådan här, från newbie (ett märke jag absolut kan rekommendera! Ekologisk bomull, mjuka och fina och ofta väldigt neutrala)
766089_F.png

Till detta blev det sedan även ett par strumpbyxor och kofta om det är kallt.
En mössa som går ner över öronen blev också inköpt då jag tror vi måste färdas utomhus mellan förlossningsavdelning och patienthotell/bbavdelning. :)

Vilken söt klänning! Själv så blev jag tokig på alla klänningar vi fick till dottern, det fick vänta tills hon kunde sitta för allt åkte upp innan dess.
 
Vilken söt klänning! Själv så blev jag tokig på alla klänningar vi fick till dottern, det fick vänta tills hon kunde sitta för allt åkte upp innan dess.

Håller med! Det är gulligt men hemskt opraktiskt! Inte ens nu när hon närmar sig 3 år har hon klänning mer än när hon ska va finklädd :p
 
Ok. Visst kan man spara bröstmjölken i kylen och ge av den senare? Hur länge håller den sig? Vilket är att föredra, manuell eller elektrisk pump?
Kul! Vagnköpet var ju något av det roligaste hittills i alla fall, även om det var en väldigt märklig känsla att helt plötsligt vandra hem från parkeringen med en barnvagn i händerna, visserligen tom men ändå:D

Nu smyger jag in och svarar. Förra graviditeten köpte jag en manuell, men fick aldrig till pumpandet. Andra gången köpte jag en elektrisk, och då gick det mycket lättare. Så jag rekommenderar absolut elektrisk.

hållbarheten fick jag information om på bb är 3 timmar i rumstemperatur, 3 dygn i kylskåpet och 6 månader i frys.
 
Ok. Visst kan man spara bröstmjölken i kylen och ge av den senare? Hur länge håller den sig? Vilket är att föredra, manuell eller elektrisk pump?
Kul! Vagnköpet var ju något av det roligaste hittills i alla fall, även om det var en väldigt märklig känsla att helt plötsligt vandra hem från parkeringen med en barnvagn i händerna, visserligen tom men ändå:D

Jag har en elektrisk meddela och den funkade bra sist. Använde den mycket i början men sen orkade jag inte pumpa ur längre när hon ändå åt mer sällan. Tyvärr gjorde det att hon började vägra dricka ur nappflaska när hon var några månader så den missen vill jag inte göra om.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 343
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 405
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp