Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som har/tänkt skaffa brio go next eller bugaboo Buffalo? :) väljer väl typ mellan dem!
Jag ska köpa en go next! Ville först ha en bugga, men min (galna!) kollega som haft 60(!!!!) vagnar, rekommenderade bort buggan pga dålig fjärdring, hon gillade go. Så jag gick och prövade båda vagnar, läste på nätet och nu har jag bestämt mig för en brio go next :)
 
Jag ska köpa en go next! Ville först ha en bugga, men min (galna!) kollega som haft 60(!!!!) vagnar, rekommenderade bort buggan pga dålig fjärdring, hon gillade go. Så jag gick och prövade båda vagnar, läste på nätet och nu har jag bestämt mig för en brio go next :)
Så bra! :) då får det bli en sån här med då! Den verkar perfekt på alla sätt o vis!! :)
 
Här blev det en bugaboo donkey. Som någon skrev så är fjädringen inte den bästa, men jag tycker den duger alldeles utmärkt trots att vi bor i skogen :)
Hade en lite rejälare vagn till sonen, nu prioriterade vi att syskonvagnen skulle vara lätt, smidig och kunna bli liten i bilen. Att jag kan använda den som singelvagn till sonen nu innan lillasyster anländer var såklart också en stor bonus :)
 
Vad har ni/ska ha för vagnar? :)

Vi har en emmaljunga duo edge till dottern. Tänkte att den får duga till bebis också, dock så är den lite lätt misshandlad eftersom vi bor på landet så den är trög att fälla ihop och upp igen. Men hoppas på att min pappa kan smörja upp den lite.
Har köpt en ståplatta med stol till dottern men får se hur det fungerar här ute på traktorvägen. Hon var väldigt förtjust i den i affären iaf och ville inte kliva av :)
 
Håller tummarna stenhårt @Retro ! Allt är säkert bara bra :) Men jag förstår att du är nervös.

Känner mig trött idag och sliten i kroppen. Hoppas det rättar till sig efter frukost och ett par kaffekoppar. Jobbade i fredags men annars har jag varit ledig sen julafton så det kanske är lite trögt så här i början av den första riktiga arbetsveckan också.
 
Härligt att allt såg bra ut @Retro :). Även om jag inte kände någon större oro inför UL så är det såklart en viss lättnad när man går därifrån med vetskapen att allt såg fint ut.
 
@Elisha när är du beräknad? Babyproffsen kommer kring februari ha en kampanj med åkpåse och bilbarnstol för bra pris :up:
Jag ska ha is i magen tills dess, trots bf 16/3.. Men har ju bärsjalen och gamla (pansar)vagnen så sitter inte i sjön!

Plockade fram alla bebisgrejer från 2010 igår. Sjujeklar vad kläder vi har, tur jag bara köpt några få saker ;)
Nu är allt i storlek 50-56 omtvättat igen, och invikt i lådan. Så nu återstår att storlekssortera allt annat, blir matt bara av att se det!
Tänkte lägga storlek 62 i byrån längst ner så det bara är att tvätta och börja använda sen. Det andra sorteras i lådor så rätt storlek bara är att ta fram. Skönt det känns med lite planering!

Har ni mycket kvar att köpa? Jag själv skulle behöva en amningskudde och babynest, det sistnämnda verkar så smidigt! Min mamma och moster har dock sagt att dom ska införskaffa det :D
 
Har ni mycket kvar att köpa? Jag själv skulle behöva en amningskudde och babynest, det sistnämnda verkar så smidigt! Min mamma och moster har dock sagt att dom ska införskaffa det :D

Korta svaret: Ja :D!

Har inte köpt någonting än så länge, men vi ska ju som sagt flytta och vill inte släpa med för mycket utan försöka köpa på plats istället. Vi har fått lite barnkläder av vänner och lite leksaker. Har dock inte hunnit inventera kläderna ännu så får se hur mkt vi måste komplettera med.
 
Ja, det känns ju dumt att släpa saker i onödan :D i början behövs oftast inte så mycket mer än kläder ändå, det andra löser sig liksom! Flyttar ni tätt kring bf?

Det där med att få barn brukar generera i att många i ens närhet vill ge massa bebissaker, vi fick typ två kartonger med kläder när 1:an kom, om inte mer av mina kusiner.
 
Vi har inte köpt någonting alls! (Mer än gravidförsäkring).

Men vu har bestämt oss för vilken barnvagn och babyskydd vi ska ha även om vi inte har beställt än. Det känns som de svåraste..

Nu håller vi på att fundera på spjälsäng. Vi har ganska litet sovrum så var den ska få plats är den stora frågan..
 
@Elisha när är du beräknad? Babyproffsen kommer kring februari ha en kampanj med åkpåse och bilbarnstol för bra pris :up:
Jag ska ha is i magen tills dess, trots bf 16/3.. Men har ju bärsjalen och gamla (pansar)vagnen så sitter inte i sjön!

Plockade fram alla bebisgrejer från 2010 igår. Sjujeklar vad kläder vi har, tur jag bara köpt några få saker ;)
Nu är allt i storlek 50-56 omtvättat igen, och invikt i lådan. Så nu återstår att storlekssortera allt annat, blir matt bara av att se det!
Tänkte lägga storlek 62 i byrån längst ner så det bara är att tvätta och börja använda sen. Det andra sorteras i lådor så rätt storlek bara är att ta fram. Skönt det känns med lite planering!

Har ni mycket kvar att köpa? Jag själv skulle behöva en amningskudde och babynest, det sistnämnda verkar så smidigt! Min mamma och moster har dock sagt att dom ska införskaffa det :D
Jaha! Tack för tipset! Inte förens den 12 april så det är ju lugnt! :)
 
Vi har inte köpt någonting alls! (Mer än gravidförsäkring).

Men vu har bestämt oss för vilken barnvagn och babyskydd vi ska ha även om vi inte har beställt än. Det känns som de svåraste..

Nu håller vi på att fundera på spjälsäng. Vi har ganska litet sovrum så var den ska få plats är den stora frågan..

Jag tänkte ta tag i projekt bygga ut sängen istället. Hade spjälsängen bredvid sängen förra gången och hade tagit bort ena sidan. Men fick ont överallt av att försöka få plats i spjälsängen eftersom jag liggammade och dottern åt varannan timme varje natt.
Så bredare säng känns lite bekvämare till den här gången. Frågan är bara vart man kan få tag på 2 meters lakan som inte är svindyra. Någon som vet?
 
Vi kommer ha spjälsäng bredvid sängen med ena sidan öppen även denna gång. Ungen kommer mest troligt samsova med oss för det mesta ändå om jag ammar (smidigt att amma och sova samtidigt ;)). Dottern somna oftast i spjälsängen och sen tog jag henne till mig när hon skulle äta första gången och sen låg hon bredvid mig tills morgonen. Tyckte det funka bra för även fast hon åt så sov jag bra :)
 
Idag fick jag papper från försäkringskassan, ska lämna in dem till personalansvarig innan jag börjar sen. Hoppas det blir bra, har jobbat extremt mycket för att få bra föräldrapenning.
 
Vi har köpt några plagg och vagn (eller, sagt till bekantingen att vi vill ha den). Tre månader kvar nu och det känns fortfarande overkligt, samtidigt som jag skulle vilja ha mer ordnat så man slipper tänka på det när det närmar sig....
 
Frågan är bara vart man kan få tag på 2 meters lakan som inte är svindyra. Någon som vet?

Menar du 2 meter på bredden? Vår säng är 210x210 och jag köpte ett dra-på-lakan från Ellos. Minns inte priset, men det var inte alltför dyrt för då hade jag inte köpt det. Annars går det säkert att hitta på eBay.
 
Tror jag ramlade bort från listan. Blev iaf framflyttad vid RUL och ny BF är 13 maj. Men blir troligtvis april då vi ju väntar två :love: fick veta att ena ser ut som en flicka, andra gick inte att se. Men blir många fler UL för oss så vi hoppas att vi snart får veta båda :)

Angående vagn är utbudet för tvillingar ganska begränsat men vi bestämde oss tidigt för Emmaljunga Double Viking som verkar smidig för sin storlek. Har inte köpt den än men ska beställa snart.

För övrigt har jag det ganska slitsamt :( Hjärtklappning, andningssvårigheter o sammandragningar ganska mycket redan... Vågar knappt tänka på hur det blir längre fram (v 22 nu). Dessutom tentaplugg just nu, så hoppas det lugnar sig lite sen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 341
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 403
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp