Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag inlett nya året med 8 km i längdspåret. Var väl inte riktigt i samma form som förra säsongen om man säger så :D Stapplade mest fram kändes det dom.

Men jag är mest överlycklig över att jag ens kan åka fortfarande. Går in i vecka 24 imorgon så inte direkt något att räkna med.

Men mina stackars bröstvårtor tyckte då inte om kall skidåkning följt av varm dusch :crazy:.
 
Nu har jag inlett nya året med 8 km i längdspåret. Var väl inte riktigt i samma form som förra säsongen om man säger så :D Stapplade mest fram kändes det dom.

Men jag är mest överlycklig över att jag ens kan åka fortfarande. Går in i vecka 24 imorgon så inte direkt något att räkna med.

Men mina stackars bröstvårtor tyckte då inte om kall skidåkning följt av varm dusch :crazy:.

Åh jag har haft lite ont i fogarna och röven när jag försöker åka längd gravid. Man utför har gått bra :-)
 
Gick och la mig vid kvart över nio eller nåt sånt, var så jäkla trött. Fick sova en och en halv timme, sedan dess har gången varit att jag blivit täppt och måste snyta mig, försöker somna om och då kommer halsbrännan, lagom till att medicinen hjälper blir jag kissnödig (brukar inte vara på toa SÅ ofta, men jag tror den lilla hjälper till lite där). Är nu inne på tredje rundan sedan strax före elva, börjar bli lite less. :p
 
Börjar fundera på vad vi behöver handla nu. Det mesta finns ju redan men lite smått behövs ändå till en mini. Vi hade inte så himla mycket kläder i 56 som vi trodde så det behöver vi några plagg. Ska få köpa begagnade overaller och mössor av en arbetskamrat och andra kläder av min bästa kompis :)

Listar upp så ser jag vad jag hunnit tänka på än så länge:

*Lite mer kläder enligt ovan
*Amningsnapp
*Miniblöjor (åker till Norge och köper på oss billigt)
*Någon ny amningsbh+amningstopp
*Bärsjal
*Syskonvagn (om min man också gillar den)
*Rumpsalva
*Nappar
 
Börjar fundera på vad vi behöver handla nu. Det mesta finns ju redan men lite smått behövs ändå till en mini. Vi hade inte så himla mycket kläder i 56 som vi trodde så det behöver vi några plagg. Ska få köpa begagnade overaller och mössor av en arbetskamrat och andra kläder av min bästa kompis :)

Listar upp så ser jag vad jag hunnit tänka på än så länge:

*Lite mer kläder enligt ovan
*Amningsnapp
*Miniblöjor (åker till Norge och köper på oss billigt)
*Någon ny amningsbh+amningstopp
*Bärsjal
*Syskonvagn (om min man också gillar den)
*Rumpsalva
*Nappar
Jag lägger till:
Purelan kräm till bröstvårtorna
Amningsinlägg
Små handdukar

Mvh Miks
 
Jag lägger till:
Purelan kräm till bröstvårtorna
Amningsinlägg
Små handdukar

Mvh Miks

Purelan har jag, men det kanske är bra med en ny tub.
Amningsinlägg finns redan en kartong hemma, men det kan vara bra med extra om det blir lika som sist :angel:
Småhandukar har vi massa sen dottern som vi inte hann använda ens så det behövs inte.
 
Purelan har jag, men det kanske är bra med en ny tub.
Amningsinlägg finns redan en kartong hemma, men det kan vara bra med extra om det blir lika som sist :angel:
Småhandukar har vi massa sen dottern som vi inte hann använda ens så det behövs inte.
Skönt! Då låter det som ni är good to go! Jag gissar att ni redan har bilbarnstol och många andra grejer från förra gången också.

Mvh Miks
 
Skönt! Då låter det som ni är good to go! Jag gissar att ni redan har bilbarnstol och många andra grejer från förra gången också.

Mvh Miks

Japp! Skötbordet står kvar i badrummet, bilstolen är det bara vi plockar ur garderoben, samma med liggdelen till vagnen :) Babynest sydde jag i höstas.
 
@FengurLaugar
Åh vad jag flinade åt ordet "miniblöjor" för igår när jag packade upp lite ur ett paket (för att lägga i väskan som ska med till förlossningen) så frågade jag min man hur bebisen skulle få plats i dem :D de är ju verkligen minimala och senast vi hade några blöjor var de i storlek 5 och det är ju dessutom några år sedan ;)
 
Gott nytt år alla!


Angående bebisprylar har vi köpt ett babyskydd av en vän, det är det enda vi hittills skaffat, men så kommer bebis i maj är det ju tänkt :angel:
Kläder kommer vi få en(hel)del av syster och nära vän. Kommer såklart köpa eget också, men har iaf backup på det!

Skötbord , barnvagn(djungeln:confused:...) och ett babynest står i alla fall på min lilla lista. Sen andra praktiska småsaker såklart men mja, har inte så stor koll på det :o
Noterar det ni andra skrivit här ist :D purelan-apoteket?

------------------
Har fått lite humör på sistone och är ledsen för allt, sen är det endel som går emot mej också så jag är extra känslig. Men ska nog inte klaga, överlag går det smidigt ännu.
Lite sura uppstötningar som jag kan leva med, sammandragningar och ont om jag stressar och härjar, svårt att sova. Hade en känning av det kan komma en UVI inatt, hoppas verkligen jag klarar mej..
Var förkyld för åtta veckor sen, nästäppan håller dock i (eller snarare bihålorna som är mitt gissel) och utan nässpray får jag kväljningar-men använder bara när jag faktiskt behöver.
'Du vet att det är tio dagar på nässpray va?' säger kassörskan på apoteken när jag köper två i taget. -Oh ja absolut :grin:
 
'Du vet att det är tio dagar på nässpray va?' säger kassörskan på apoteken när jag köper två i taget. -Oh ja absolut :grin:
Jag tog nässpray en gång varje kväll från ca v. 7 fram till förlossningen. Jag var rädd att jag skulle bli beroende (det är därför man inte ska använda den för länge) men jag har inte varit nästäppt en enda gång efter förlossningen :)
 
Purelan finns på apoteket @Magnum :)

Haha ja men dom är verkligen jättesmå @Appleflower !! Vi fick ett par paket av en kompis då deras minsta börjat med 2 or och jämför man med dotterns 6 or är dom verkligen mini :D Men minns att även 1 orna var rätt stora åt dottern i början. Hon var 3060 g tung och 50 lång när hon föddes :)
 
Jag tog nässpray en gång varje kväll från ca v. 7 fram till förlossningen. Jag var rädd att jag skulle bli beroende (det är därför man inte ska använda den för länge) men jag har inte varit nästäppt en enda gång efter förlossningen :)

Jag använder nässpray säkert 2-3 ggr per dag nu och gjorde samma när jag gick med dottern. Minns också att nässtäppan släppte bara ungen va ute! :)
Bara för det kom jag på nu att jag inte tagit med nässprayen till jobbet idag....men det går bra än så länge som tur är ;)
 
Jag tog nässpray en gång varje kväll från ca v. 7 fram till förlossningen. Jag var rädd att jag skulle bli beroende (det är därför man inte ska använda den för länge) men jag har inte varit nästäppt en enda gång efter förlossningen :)
Det gjorde min chef också, så jag tror inte det är någon större fara. Även om jag behöver 2-4 gånger per dag.

Läkaren jag rådfrågade rekommenderade nasonex som ett alternativ vid långvarig gravidnästäppa. Även om de är kortison i den. Nu funkar den inte så bra på mej så struntar i den.
Har också alltid av läkare fått ordination att använda nässpray så länge jag behöver när det täpper till (för att förhoppningsvis slippa bihåleinflammation), medan alla sköterkor går i taket om man använt nässpray över tio dagar :D

Men jag är så TRÖTT på min nästäppa! För även när jag är frisk trycker det i ansiktet när jag böjer mej fram även om jag inte är täppt sas, men tas inte på allvar tyvärr.
 
Purelan finns på apoteket @Magnum :)

Haha ja men dom är verkligen jättesmå @Appleflower !! Vi fick ett par paket av en kompis då deras minsta börjat med 2 or och jämför man med dotterns 6 or är dom verkligen mini :D Men minns att även 1 orna var rätt stora åt dottern i början. Hon var 3060 g tung och 50 lång när hon föddes :)

Ja det är ju det som är så lustigt hur de där miniblöjorna kan vara så himla stora på en liten nyföding när de ser ut att vara på tok för små :D

@Magnum jag använde och använder också nässpray och förra gången försvann nästäppan direkt efter förlossningen trots flera månaders användande :)
 
Minns att jag var tvungen att klippa ett hål för navelstumpen på ettans blöjor när Frida var nyfödd. På BB funkade till och med speciella blöjor för prematura bebisar. 2275 g och 47 cm lång. Hoppas den i magen blir ca 1 kg tyngre :)
 
Jaha, är nästäppa vanligt vid graviditet?! Har känt mig förkyld i månader nämligen, och snyter mig varje morgon :o
 
Jaha, är nästäppa vanligt vid graviditet?! Har känt mig förkyld i månader nämligen, och snyter mig varje morgon :o
Det sägs vara en vanlig bieffekt ;). Mina "besvär" verkar vara liknande dina. Känner mig smått förkyld när jag vaknar och måste snyta mig, men sen brukar det gå bra resten av dagen :).

Blir alldeles shoppingsugen nu när jag läser om er som inhandlar ditten och datten *vill också*. Vi väntar som sagt att inhandla saker pga flytt men nu börjar jag verkligen vilja inhandla saker till den lilla. Barnvagn står högst på listan. Ringde Kvinnohälsovården i nya kommunen och bokade in tid för kontroll och hon jag pratade med var verkligen jättetrevlig och tillmötesgående vilket gör att jag känner mig välkommen dit framöver :).

Har insett att amningsbehå är något jag kanske borde införskaffa inom en hyfsat snar framtid. Någon som har något tips på bra och bekväma?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 344
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 405
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp