Gott nytt år alla vårföräldrar!
Idag är det 60 dagar till bf
Idag är det 60 dagar till bf
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag inlett nya året med 8 km i längdspåret. Var väl inte riktigt i samma form som förra säsongen om man säger så Stapplade mest fram kändes det dom.
Men jag är mest överlycklig över att jag ens kan åka fortfarande. Går in i vecka 24 imorgon så inte direkt något att räkna med.
Men mina stackars bröstvårtor tyckte då inte om kall skidåkning följt av varm dusch .
Jag lägger till:Börjar fundera på vad vi behöver handla nu. Det mesta finns ju redan men lite smått behövs ändå till en mini. Vi hade inte så himla mycket kläder i 56 som vi trodde så det behöver vi några plagg. Ska få köpa begagnade overaller och mössor av en arbetskamrat och andra kläder av min bästa kompis
Listar upp så ser jag vad jag hunnit tänka på än så länge:
*Lite mer kläder enligt ovan
*Amningsnapp
*Miniblöjor (åker till Norge och köper på oss billigt)
*Någon ny amningsbh+amningstopp
*Bärsjal
*Syskonvagn (om min man också gillar den)
*Rumpsalva
*Nappar
Jag lägger till:
Purelan kräm till bröstvårtorna
Amningsinlägg
Små handdukar
Mvh Miks
Skönt! Då låter det som ni är good to go! Jag gissar att ni redan har bilbarnstol och många andra grejer från förra gången också.Purelan har jag, men det kanske är bra med en ny tub.
Amningsinlägg finns redan en kartong hemma, men det kan vara bra med extra om det blir lika som sist
Småhandukar har vi massa sen dottern som vi inte hann använda ens så det behövs inte.
Skönt! Då låter det som ni är good to go! Jag gissar att ni redan har bilbarnstol och många andra grejer från förra gången också.
Mvh Miks
Jag tog nässpray en gång varje kväll från ca v. 7 fram till förlossningen. Jag var rädd att jag skulle bli beroende (det är därför man inte ska använda den för länge) men jag har inte varit nästäppt en enda gång efter förlossningen'Du vet att det är tio dagar på nässpray va?' säger kassörskan på apoteken när jag köper två i taget. -Oh ja absolut
Jag tog nässpray en gång varje kväll från ca v. 7 fram till förlossningen. Jag var rädd att jag skulle bli beroende (det är därför man inte ska använda den för länge) men jag har inte varit nästäppt en enda gång efter förlossningen
Det gjorde min chef också, så jag tror inte det är någon större fara. Även om jag behöver 2-4 gånger per dag.Jag tog nässpray en gång varje kväll från ca v. 7 fram till förlossningen. Jag var rädd att jag skulle bli beroende (det är därför man inte ska använda den för länge) men jag har inte varit nästäppt en enda gång efter förlossningen
Purelan finns på apoteket @Magnum
Haha ja men dom är verkligen jättesmå @Appleflower !! Vi fick ett par paket av en kompis då deras minsta börjat med 2 or och jämför man med dotterns 6 or är dom verkligen mini Men minns att även 1 orna var rätt stora åt dottern i början. Hon var 3060 g tung och 50 lång när hon föddes
Det sägs vara en vanlig bieffekt . Mina "besvär" verkar vara liknande dina. Känner mig smått förkyld när jag vaknar och måste snyta mig, men sen brukar det gå bra resten av dagen .Jaha, är nästäppa vanligt vid graviditet?! Har känt mig förkyld i månader nämligen, och snyter mig varje morgon