Vårföräldrar 2015 #7

Har beställt en eldriven traktor med kärra till E i 2 årspresent. Hoppas hon kommer gilla den :) Hon fyller om drygt 4 veckor! Helt galet vad tiden går fort. Det kommer bli lite kattema på kalaset. Hon avgudar våra katter så det passar henne. Jag ska göra tårtorna själv med någon kattdekoration tänkte jag. Har kommit på att det är lite kul att göra tårtor :)

Har beställt en eldriven traktor med kärra till E i 2 årspresent. Hoppas hon kommer gilla den :) Hon fyller om drygt 4 veckor! Helt galet vad tiden går fort. Det kommer bli lite kattema på kalaset. Hon avgudar våra katter så det passar henne. Jag ska göra tårtorna själv med någon kattdekoration tänkte jag. Har kommit på att det är lite kul att göra tårtor :)
Jag känner ett barn som skulle ÄLSKA en eldriven traktor, får jag fråga var du beställt från? Sen tror jag inte mitt barn kommer få en för hon är bortskämt som det är med fordon men jag är nyfiken ;)

Ja precis. Hans blodprov visade inget men eftersom jag var så säker med att förknippa med fisk så ville man göra en provokation.

Han räknas till allergisk men i hans fall handlar det om symtom från magtarmkanalen med påverkan på allmänntillståndet. Fast IgE-antikroppar är inte inblandade som i vanlig allergi. Därför visar det inget på vanliga tester.

Svår icke-IgE-medierad-födoämnesallergi blir diagnosen.

Vad lurigt! Är det positivt eller negativt att de där antikropparna inte är inblandade med tanke på att växa ifrån det?

Här har vi haft ytterligare en bra dag på dagis med mat och sömn. :) Nästa steg blir väl att han börjar leka lite mer och vilja vara med på aktiviteter. Nu är det väldigt mycket sitta i personalens knä och betrakta som gäller. Och läsa böcker då. Alltid :heart

Vad lurigt! Är det positivt eller negativt att de där antikropparna inte är inblandade med tanke på att växa ifrån det?

Här har vi haft ytterligare en bra dag på dagis med mat och sömn. :) Nästa steg blir väl att han börjar leka lite mer och vilja vara med på aktiviteter. Nu är det väldigt mycket sitta i personalens knä och betrakta som gäller. Och läsa böcker då. Alltid :heart
Lilla hjärtat, skönt att det går åt rätt håll :)

Jag vet en till som skulle slå kullerbyttor av lycka men jag tror inte vi har plats.,,

E åker gärna på andra saker och den vanliga stora traktorn gillas ju skarpt så jag hoppas den här också blir poppis :)

Dom tar ju lite plats. Vi har ju både uthus och källare att ha den i. Svårare när man bor i lägenhet såklart.

Lilla hjärtat, skönt att det går åt rätt håll :)

Ja det kan inte vara så lätt med så stor förändring i livet speciellt när man är en känslig filur.

Ja verkligen skönt att det går framåt, annars hade det varit riktigt jobbigt att lämna honom där. Men även idag hade varit en bra dag. Sovit ätit och ville inte gå hem när jag kom! :)

Imorgon ska sonen tillbaka till förskolan efter ytterligare en omgång vab. Han fick ju influensan för två veckor sedan och han hann knappt tillbaka till dagis förrän magsjuka slog till i måndags. Stackaren fick inte behålla något på hela dagen förutom lite blåbärssoppa framåt kvällen. Dagen efter hade han slutat kräkas men var däremot väldigt trött och törstig. Inte så konstigt med tanke på att han inte fått i sig något på närmre ett dygn. Nu är han betydligt bättre som tur är. Är så himla segt med vabb, men framförallt synd om barnet såklart. Blir dock lite orolig över att ha vabbat såhär mycket redan i januari när februari står för dörren. Vart ska detta sluta? :nailbiting:

Barnen sov hos farmor och farfar ons till tors. När jag kommer dit igår och ska hämta dom så har E feber, igen :meh:
Dottern har också feber, igen :(

Hon hade en feberfri dag hemma i måndags och så i går kväll kändes hon varm, hög feber redan i morse. Jag känner lite att jag ooooooooooooorkar inte mer!! :arghh:

Det känns verkligen som att alla är sjuka hela tiden :(

Jag ska inte ropa hej för tidigt för veckan är ju inte riiiktigt slut än men vi har haft en frisk vecka med glad son på förskolan :) Hoppas det fortsätter så! Men när man ser på listan på förskolan hur många som är hemma och sjuka känns det ju lite som en tidsfråga..

Magsjukan går på vårt dagis så jag tar gärna feber istället för det :nailbiting::wtf::yuck:

E har fortfarande feber men sov till 9 i morse, sov en stund i soffan och nu har hon sovit en timme i sin säng. Bara hon vaknar ska vi åka en snabbis och handla fredagsmys. Maken är hemma sent ikväll så jag kan inte åka utan barn tyvärr.

H blev hämtad av maken vid lunch igår pga misstänkt magsjuka, men det var bara för stort intag av russin så idag är han tillbaka på förskolan och jag ska snart hämta honom.

Själv har jag varit förkyld sedan början av december....

H blev hämtad av maken vid lunch igår pga misstänkt magsjuka, men det var bara för stort intag av russin så idag är han tillbaka på förskolan och jag ska snart hämta honom.

Själv har jag varit förkyld sedan början av december....

Ja alltså sonen blev av med sin hosta på ca 3 dagar. Under tiden smittade han mig och jag har den minsann kvar en 1,5 vecka senare :cautious:

Vad tufft med alla sjuka små :heart får mig verkligen att fundera på om Alice ska börja förskolan i höst eller om hon ska få fortsätta vara hemma nåt år till...

Lördag var mammas sovmorgon, idag är det pappas. S sov igår även han till 08:30, idag var det tydligendags att gå upp 06:45 :cautious:

Fast nu har han byggt tågbana i 45 minuter och jag har suttit bredvid i fåtöljen och druckit kaffe. Så han är rätt förlåten ändå :p

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 005
Senast: Twirro
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka