Vårföräldrar 2015 #7

För tillfället är hon rätt självständig, räknar dock kallt med att det kan svänga när som helst. :p

Vilka situationer märker ni av den där ängsligheten? Funderar på om L beter sig annorlunda med oss jämfört med på förskolan eller med farföräldrarna men kan inte riktigt komma på något.
Han är inte lika ängslig nu som han var när han var runt året, men det kan vara om han ska sova och någon annan ska natta honom men han vill egentligen bara vara med mig och ingen annan. Då är det bäst att jag inte är i närheten och då brukar det fungera hur bra som helst.

Eller om han är trött när han ska äta. Då vill han ibland bara sitta i mitt knä och bli matad. Om jag inte är med vill han fortfarande sitta i knät, men då duger någon annans knä.

Det går lite i perioder. Just nu är han i en ganska självständig period, men vid läggning kan han fortfarande bara vilja bli lagd av mig.

Han är inte lika ängslig nu som han var när han var runt året, men det kan vara om han ska sova och någon annan ska natta honom men han vill egentligen bara vara med mig och ingen annan. Då är det bäst att jag inte är i närheten och då brukar det fungera hur bra som helst.

Eller om han är trött när han ska äta. Då vill han ibland bara sitta i mitt knä och bli matad. Om jag inte är med vill han fortfarande sitta i knät, men då duger någon annans knä.

Det går lite i perioder. Just nu är han i en ganska självständig period, men vid läggning kan han fortfarande bara vilja bli lagd av mig.

Vi har ungefär samma. Förutom att vi nattningen ska då både mamma och pappa vara med, och han ska ligga med en arm under tröjan på mamma och en arm in under tröjan på pappa. Oftast bara mysigt men risken är rätt stor att hela familjen somnar där i sängen :angel: Och det är väl mysigheten och att det bara är i perioder som gjort att vi inte direkt försökt arbeta bort det. Och när bara en av oss är hemma funkar det bra :)

Vi har ungefär samma. Förutom att vi nattningen ska då både mamma och pappa vara med, och han ska ligga med en arm under tröjan på mamma och en arm in under tröjan på pappa. Oftast bara mysigt men risken är rätt stor att hela familjen somnar där i sängen :angel: Och det är väl mysigheten och att det bara är i perioder som gjort att vi inte direkt försökt arbeta bort det. Och när bara en av oss är hemma funkar det bra :)
Så länge det funkar är det ju bara att köra på :). Låter väldigt mysigt. Nu när jag är gravid igen så är jag också extra trött, och då passar det bra att jag också går och lägger mig samtidigt som sonen och utnyttjar sovtimmarna.

När sambon lägger så säger jag godnatt och går ut. Sen brukar sonen somna ganska fort :).

Morgonfluff! :D

16700214_907037899437891_587043078570056634_o.jpg

L har något sorts projekt i hallen, hon har burit dit både det ena och det andra. Gick just dit för att se vad hon gjorde men så fort hon fick syn på mig sa hon "Näää, ajabaja!" och hötte med fingret åt mig. Det var bara att vända om igen. :D

L har något sorts projekt i hallen, hon har burit dit både det ena och det andra. Gick just dit för att se vad hon gjorde men så fort hon fick syn på mig sa hon "Näää, ajabaja!" och hötte med fingret åt mig. Det var bara att vända om igen. :D
Du måste uppdatera oss här om du någonsin får veta vad det är :D

Vi har för första gången sen början av december lyckats ha dottern på förskola en hel vecka utan VAB :up:

Vid midnatt i natt kräktes hon upp hela maginnehållet i vår säng :( :yuck:

Det här med att ha barn är ju kul nästan jämt. Hon verkar må bättre nu i alla fall men i morgon får hon ju stanna hemma.

Hon kom ut påklädd med mössa och halsduk med dockan nerbäddad i barnvagnen. Tror hon hade tänkt gå ut på promenad. :D
Vår dotter har ibland börjat säga att hon ska "gå ut själv" och så sätter hon på sig lite omaka kläder, gärna mina skor... Hade det varit sommar hade jag nog kunnat släppa ut henne en stund men utan byxor i minusgrader, Näää ;)

Vi har för första gången sen början av december lyckats ha dottern på förskola en hel vecka utan VAB :up:

Det här med att ha barn är ju kul nästan jämt. Hon verkar må bättre nu i alla fall men i morgon får hon ju stanna hemma.

Stackars liten. :(

Gillade såklart inte att dottern kräkts utan att hon kunnat vara på dagis en hel vecka. Synd att trenden är bruten nu dock :(

Här har vi en influensasjuk A med 41° feber, men hon är så tapper! Gnäller inte en gång, dricker massor och äter en hel del också. Så skönt att inte behöva oroa sig för att hon inte får i sig det hon behöver. Har själv legat däckad sen i torsdags men börjar bli bättre så ändå bra timing, jag orkar inte mycket mer än ligga på soffan så passar rätt bra med Pippimaraton och gos :heart

Att läsa om alla era sjukdomar får en nästan att hålla andan inför veckan. Vi har nu haft två hela veckor på förskolan utan sjukdomar. Tre känns nästan för bra för att vara sant :p

Nu ska vi prova full tid på förskolan. Tror att det kommer gå toppen för förra veckan tyckte han det var jätteroligt att vara där och ville inte gå hem. Så skönt att det har vänt så fort när han tyckte det var så jobbigt in början :)

Att läsa om alla era sjukdomar får en nästan att hålla andan inför veckan. Vi har nu haft två hela veckor på förskolan utan sjukdomar. Tre känns nästan för bra för att vara sant :p

Nu ska vi prova full tid på förskolan. Tror att det kommer gå toppen för förra veckan tyckte han det var jätteroligt att vara där och ville inte gå hem. Så skönt att det har vänt så fort när han tyckte det var så jobbigt in början :)

Vi har varit förskonade från augusti till veckan före jul med sjukdomar. Förra veckan var hon hemma ett par dagar pga febern och idag får hon vara hemma för att hon spydde i lördags :down: Hon var pigg och helt som vanligt igår så vi tror inte hon kommer spy något mer nu utan isåfall är det någon av oss andra. Är det lugnt idag så ka dom gå på dagis i morgon för då har det gått mer än 48 h sen sista symptomet.

Håller tummarna att trenden håller i sig. Vi hoppas på att få vår första hela vecka nu på det nya dagiset :)

Nästan tre veckor höll trenden i sig :p Nu är det en förkyld som får vara hemma och hosta idag. Men det känns nästan lika bra det. Fick mail igår om att flera blivit magsjuka och idag var tydligen all ordinarie personal hemma och var sjuka. Alla är inte magsjuka men ändå. Känns som bra grej att hålla sig därifrån idag :yuck:

Nästan tre veckor höll trenden i sig :p Nu är det en förkyld som får vara hemma och hosta idag. Men det känns nästan lika bra det. Fick mail igår om att flera blivit magsjuka och idag var tydligen all ordinarie personal hemma och var sjuka. Alla är inte magsjuka men ändå. Känns som bra grej att hålla sig därifrån idag :yuck:
Åh fy! Hellre en förkylning än magsjuka. Hoppas han klarar sig utan den :).

I förmiddags var jag och L och matade gräsänder. Jag hade inte riktigt räknat med hur otroligt peppade och närgångna de små fjäderfäna skulle bli :o och blev lite orolig att L skulle bli rädd. Hon stod dock helt lugnt och kastade majskorn medan de uppskattningsvis 25-30 fåglarna i princip nöp oss i skorna.

Hon är överlag rätt cool med djur, trots att hon inte träffar så många. Igår var hon iväg på äventyr med farföräldrarna och på väg hem fick de möte med en tjej med (kopplad) hund. När L tyckte att hunden var lite väl nära stannade hon, satte fram handflatan och sa "Stopp!". Både farföräldrarna och hundägaren höll på att bryta ihop av skratt. :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 005
Senast: Twirro
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka