Min har aldrig varit sjuk mer än lite snorig nån dag. Hon går ju på förskola också.
Vår äldsta har inte varit sjuk så mycket som vår yngsta så det är himla olika hur dom är
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min har aldrig varit sjuk mer än lite snorig nån dag. Hon går ju på förskola också.
Så väljer jag också att se på det när det är dags för vabb . Någon gång i livet kommer han utsättas för virusen så det är lika bra att förbereda sig på en del sjukrika år framöver.Dom behöver ju bli utsatta för att bygga ett immunförsvar också. Är plus och minus med allt
Dom behöver ju bli utsatta för att bygga ett immunförsvar också. Är plus och minus med allt
Jag tänker att dom blir rätt utsatta av syskon och i alla övriga sociala sammanhang man befinner sig i. Men den där typ konstanta sjukan som verkar råda känns inte så lockande jag och sambon har båda jobb som skulle bli väldigt påverkade av VAB, kanske helt enkelt är lättast och minst stressande att bara fortsätta pussla med tider...
Jag tänker att dom blir rätt utsatta av syskon och i alla övriga sociala sammanhang man befinner sig i. Men den där typ konstanta sjukan som verkar råda känns inte så lockande jag och sambon har båda jobb som skulle bli väldigt påverkade av VAB, kanske helt enkelt är lättast och minst stressande att bara fortsätta pussla med tider...
E var feberfri igår men är hemma idag för att få vila lite extra. Valde att ha J hemma också så jag får jobba lite i alla fall. Dom leker så bra tillsammans
Såg att E fått den sista mjölktanden i underkäken så jag undrar om det också är en del av feberdagarna? Hon har ju enbart haft feber, inget snor eller annat.
Det kan säger vara det! Verkar som att det blir lite mer reaktion när kindtänderna kommer hos oss iaf.
Igår var L:s farmor här och barnvaktade lite. När farmor skulle åka var det ganska nära läggdags så vi började prata med L om pyjamas och tandborstning. Istället sprang L efter farmorn och sa "Mig, mig!" och började ta på sig ytterkläderna. Frågade om hon skulle sova hos farmor och farfar och det skulle hon absolut. Så har hon aldrig gjort förr, men farmor är inte den som är den så hon fick följa med. Väl hemma hos farmor och farfar gjorde hon ett varv i huset, sen pekade hon på trappen, sa "Bädda!" och tio minuter senare sov hon.
Underbart Häftigt när de börjar förstå saker på en annan nivå. Vad "sova hos farmor" faktiskt innebär osv.
Här har sonen börjat praktisera begreppet "min" i stor utstäckning. Med stor bestämdhet och nästan oavsett han faktiskt vill ha saken eller inte. Gissar att vi har en spännande tid framför oss
Jag undrar ju dock om hon faktiskt förstod eller om det mest var tur. Men farmor och farfars hus är verkligen som ett andra hem för henne, så oavsett ska det nog mycket till innan hon skulle bli ledsen över att åka dit.
"Min"-perioden är kul. L kör just nu med "Min tur", antagligen nåt hon snappat upp från förskolan. Och så är det mycket kommandon, gärna med stegrande intensitet. "Kom" följs av "Sitt" som följs av "Plats!" när hon vill att man ska sätta sig bredvid henne.
Sant! De är väl kanske lite för mycket i nuet än så länge för att förstå det än
S kommenderar mest med gester än så länge. Sitter man ner och han tycker att man ska följa med någonstans börjar han helt enkelt lyfta på ens fötter tills man reser sig upp Men "sitta där" är iofs ett vanligt kommando här också! Kan gälla både honom själv eller andra
Så himla härligt . Skönt att det gick bra också så att hon helt plötsligt inte fick för sig att hon inte alls kunde sova hos farmor och farfar helt plötsligt. Men å andra sidan är min erfarenhet just nu att det går bra bara man själv inte är närvarande och kan påverka sonens sinnesstämning .Igår var L:s farmor här och barnvaktade lite. När farmor skulle åka var det ganska nära läggdags så vi började prata med L om pyjamas och tandborstning. Istället sprang L efter farmorn och sa "Mig, mig!" och började ta på sig ytterkläderna. Frågade om hon skulle sova hos farmor och farfar och det skulle hon absolut. Så har hon aldrig gjort förr, men farmor är inte den som är den så hon fick följa med. Väl hemma hos farmor och farfar gjorde hon ett varv i huset, sen pekade hon på trappen, sa "Bädda!" och tio minuter senare sov hon.
Så himla härligt . Skönt att det gick bra också så att hon helt plötsligt inte fick för sig att hon inte alls kunde sova hos farmor och farfar helt plötsligt. Men å andra sidan är min erfarenhet just nu att det går bra bara man själv inte är närvarande och kan påverka sonens sinnesstämning .
Hon verkar vara en självständig individ redan i ung ålder. Sonen är hyfsat självständig när vi inte är närvarande (på dagis eller hos mor- och farföräldrar) men när vi är med kan han bli lite ängslig i vissa situationer, framförallt när han är trött.Hon har ju sovit där massvis med gånger, men då har det ju varit vi vuxna som planerat det. Vettetusan om vi skulle kunna påverka hennes sinnesstämning. Har hon bestämt sig så har hon.
Hon verkar vara en självständig individ redan i ung ålder. Sonen är hyfsat självständig när vi inte är närvarande (på dagis eller hos mor- och farföräldrar) men när vi är med kan han bli lite ängslig i vissa situationer, framförallt när han är trött.