Samma här, och vi har ändå ganska många månader kvar tills hon blir 2 så jag bävar.Har era barn också visat prov på humör/trots/va det nu är (ni förstår säkert vad jag menar?)
Min lilla tjej blir så jäkla förbannad. Får hon inte de hon vill lägger hon sig raklång på mage i valfri affär och skriker så jävla högt, samtidigt som tårarna sprutar? Försöker man i de läget lyfta upp henne blir de hundra gånger värre, hon ålar, slingrar sig, sparkas, skriker ännu högre etc. Hur hanterar man sånt? Hon är värre än alla barn jag träffat förr, har aldrig varit med om barn som börjar såhär tidigt med så starka viljor, trots eller kalla vad de vill, hon är inte ens två år.
Riktigt jobbigt är det, vet inte hur vi ska hantera det? Hon kan inte få allt hon vill, så att ge henne dessa saker är omöjligt. Ni med ffa äldre barn led erfarenhet av sånt här beteende, vad gör man? :-)
Jag vet inte alls hur det ska hanteras, jag försöker mest att vara lugn själv men hemma händer det ibland att jag blir arg jag med, då känner jag mig som världens sämsta mamma. Jobbar mycket med att försöka avleda, helst innan hon börjar skrika.