Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ca 2,5 dl, ibland x2 om hon inte somnar på första första försöket o behöver läggas om.Med tanke på nattmat och välling. Ni som ger välling på kvällen, hur mycket äter de då?
Med tanke på nattmat och välling. Ni som ger välling på kvällen, hur mycket äter de då?
Skönt att höra att det finns fler som äter när de är lite äldre. Vår tjej har inte gått upp så mycket i vikt så det känns fel att inte ge henne mat när hon vill ha, men samtidigt kanske hon äter mer dagtid om hon börjar sova hela nätter ( vilket hon gör ibland, men i regel äter hon nån gång mellan 02-05).Tror det är vid 4 månader som de inte behöver mat längre nattetid - för viktens skull.
Men sen uppfyller vällingen/amningen fler behov - sutta, närhet, trygghet ect. Hur länge det behövs är olika. Stora sonen åt välling 1 gång/natt tills han var 2.5 år.
Kanske 150-180 ml, på en bra kväll. Annars kanske 80 ml och sedan vill hon amma..Med tanke på nattmat och välling. Ni som ger välling på kvällen, hur mycket äter de då?
Vi ger inte välling utan gröt på kvällen och då äter han på 1 dl vatten och 5 msk gröt.Med tanke på nattmat och välling. Ni som ger välling på kvällen, hur mycket äter de då?
Med tanke på nattmat och välling. Ni som ger välling på kvällen, hur mycket äter de då?
Inatt vaknade hon vid 01 och jag testade uttråkningsmetoden och låg själv i halvsovande tillstånd... Hon var inte nöjd, tömde mobilen på bankkort, skrek ibland, hojtade "där, där" pekandes mot soffan (det är där vi ammar numer vilket inte riktigt fått det resultat jag ville...), men somnade till slut. Oklart hur länge hon höll på. Vaknade för dagen kl 05 och tömde en flaska välling helt. Ska ställa en mugg vatten vid sängen inatt och se om hon nöjer sig med det.
Vi slutade ge henne välling vid 4 månader. Bytte ut mot vatten ett par ggr bara o sen ville hon inte ha, eller ja, accepterade de väl.Smyger in från sommartråden-15... Ni som säger "hen slutade äta på natten vid den och den åldern" Har barnen slutat självmant då eller har ni provat och det har fungerat eller har ni behövt jobba för det? Dottern på 13 månader både ammar och dricker välling på natten och det vore skönt att slippa
Smyger in från sommartråden-15... Ni som säger "hen slutade äta på natten vid den och den åldern" Har barnen slutat självmant då eller har ni provat och det har fungerat eller har ni behövt jobba för det? Dottern på 13 månader både ammar och dricker välling på natten och det vore skönt att slippa
Smyger in från sommartråden-15... Ni som säger "hen slutade äta på natten vid den och den åldern" Har barnen slutat självmant då eller har ni provat och det har fungerat eller har ni behövt jobba för det? Dottern på 13 månader både ammar och dricker välling på natten och det vore skönt att slippa
Vi slutade nattamma i juni men gjorde misstaget att börja ge välling istället Så nu är vi fast i det istället, får hon inte den så vill hon amma och det blir jobbigare så då får hon vällingen... Ingen fara än tänker jag, men jag skulle inte tacka nej om hon slutade självmantJag slutade nattamma för ett par veckor sedan på mitt initiativ (sonen är 16 månader). Det blev väldigt uppenbart att sonen ville amma på natten enbart för mysandets skull och det gjorde att vi båda sov sämre. Han får välling innan han somnar på kvällen.