Vårföräldrar 2015 #6

Ni som hunnit med en flygresa med era 1-åringar (eller ni som har äldre än så men flugit med en sån liten), har ni några bra tips till mig hur man överlever flygresan? Hade väl varit okej om vi bara haft 1-åringen så vi vuxna kunde turas om, men nu har vi ju en 3-månaders också. Hon är som alla 1-åringar otroligt vild och kan inte sitta stilla mer än ett par minuter utan att gallskrika.
Tips på hur man får flygresan så behaglig som möjligt? Har tyvärr inget ledigt minne på paddan. Funderar på att ladda ner filmer o ta med laptopen men det känns jobbigt.

Idéer nån? :)

Vi gick upp och ner längs gången och hälsade på alla. Precis alla. Förutom de som sov, de smög hon förbi. :D Det var dock en kortare flygtur, i höst ska vi flyga i tre timmar och då ska vi försöka med leksaker och film. Misstänker dock att distraktioner kommer att ha marginell effekt eftersom det kommer att finnas folk i närheten. Folk är det bästa som finns.

Idag ska tjejerna på dagis! Nu hoppas vi resten av inskolningen går smärtfritt. Vi får väl se hur E är under den här veckan och vad maken och personalen kommer fram till om nästa vecka. Kanske kan köra någon halvdagsvariant nästa vecka och så kör vi vanligt schema veckan efter :)

Skrev ju för ett tag sen att E slutat ta flaskan i sängen när vi lägger henne. Det gick några dagar sen ville hon ha den igen. Men sen en vecka tillbaka nu har hon inte velat ha! Så himla skönt om hon bestämt sig självmant att sluta med välling :banana: J slutade också självmant med den när hon var runt 1 år.

Ni som hunnit med en flygresa med era 1-åringar (eller ni som har äldre än så men flugit med en sån liten), har ni några bra tips till mig hur man överlever flygresan? Hade väl varit okej om vi bara haft 1-åringen så vi vuxna kunde turas om, men nu har vi ju en 3-månaders också. Hon är som alla 1-åringar otroligt vild och kan inte sitta stilla mer än ett par minuter utan att gallskrika.
Tips på hur man får flygresan så behaglig som möjligt? Har tyvärr inget ledigt minne på paddan. Funderar på att ladda ner filmer o ta med laptopen men det känns jobbigt.

Idéer nån? :)

Vi flög med S när hon var 11 månader med en flygtid på 5,5 timmar enkel resa och vi bävade veckorna inför. Vi såg till att köra slut på henne innan planet lyfte båda gångerna med förhoppning om att hon skulle sova mycket, det fungerade på vägen ned men var inte lika kul på hemvägen. Så länge hon inte behövde sitta fastspänd gick det ändå ganska bra, då kunde hon stå i knät på oss och prata med passagerarna bakom. Vi köpte med oss små majspuffar från Ella's Kitchen som hon fick sitta och plocka med på brickan framför och tog med oss hennes favoritböcker att läsa. Håller tummarna för att det går bra för er!

Maken har just förhandlat till sig en Stokke Tripp Trapp i bra skick för inga pengar alls. :up: Här ska målas! :D

Vi har också funderat på att måla vår Tripp Trapp. Den är sen när jag och mina syskon var små och i någon härlig chokladbrun färg :p Maken vill ha vit och jag vill ha någon rolig färg, får se om vi kommer överens innan sonen vuxit ur stolen :D

Vi har också funderat på att måla vår Tripp Trapp. Den är sen när jag och mina syskon var små och i någon härlig chokladbrun färg :p Maken vill ha vit och jag vill ha någon rolig färg, får se om vi kommer överens innan sonen vuxit ur stolen :D

Tråkmake. :p

Jag funderar på nån gul eller orange nyans, räknas det som roligt? :D

Vår är träfärgad och det matchade gamla köksmöblerna. Men nu har vi vitt bord och vita stolar så den ser riktigt sliten ut. Men orka måla :p

Fick rapport om att det hade gått jättebra även idag på inskolningen :) När maken höll på att hänga upp hennes kläder så stod hon redan vid dörren och försökte nå handtaget för att gå in före :D I morgon skulle personalen ta med barnen ut utan föräldrar. Tror inte det blir några problem :)

L är inte mycket för att titta på TV, men när Masha och björnen finns att tillgå (helst på ryska), då hamnar ongen som i trans. Vet precis vad jag ska ladda min iPad med inför Spanienresan i september... :angel:

L är inte mycket för att titta på TV, men när Masha och björnen finns att tillgå (helst på ryska), då hamnar ongen som i trans. Vet precis vad jag ska ladda min iPad med inför Spanienresan i september... :angel:

S är inte heller ett dugg intresserad av att titta på TV, eller våra mobiler. Däremot har han ett brinnande intresse för att stänga av dessa apparater :D Så fort tv:n är på så går han fram och trycker på standbyknappen, och på telefonerna är det bästa att trycka på hemknappen. Så det blir rätt kort tid han tittar.

Men Timmy time gillar han, iaf introt. Sen tar suget att trycka på hemknappen över :p

S är inte heller ett dugg intresserad av att titta på TV, eller våra mobiler. Däremot har han ett brinnande intresse för att stänga av dessa apparater :D Så fort tv:n är på så går han fram och trycker på standbyknappen, och på telefonerna är det bästa att trycka på hemknappen. Så det blir rätt kort tid han tittar.

Men Timmy time gillar han, iaf introt. Sen tar suget att trycka på hemknappen över :p

Känner igen det där med suget efter hemknappen. :D

E har inte tid att titta på tv! J är ju i den åldern så hon faktiskt kan sitta och kolla på en hel film (Frost är fortfarande populär). Men E leker virvelvind 24/7.....längtar tills hon är 4 år också :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 014
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 173
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar