Vårföräldrar 2015 #6

Tittar inte på tv här heller, han kan fastna om det är en rapp reklamlåt, för då ska han dansa (steppa):D.
Det är oerhört kul med av-påknappen dock och efter ha tryckt är han oerhört nöjd och stolt och klappar händerna :banana:
Vilket hsn gör varje gång han gör som vi säger eller känner sig duktig :p stänga dörren hämta skorna hämta tutten plocka i tvättmaskinen låta bli lillebrors tutte (napp! för att förtydliga :laugh:) sätta sig ner när han står på bordet
Och så vidare och så vidare....
Charmig är han hur som helst :love:

Det där med av-påknappen på tvn gillar E också. J blir vansinnig på henne :rofl:

Ni som har fler barn bråkar dom mycket eller är dom oftast överens?
E har ett hett temperament och blir snabbt skitarg om hon inte får som hon vill. Hon tar saker för J ibland för att retas och när J tar tillbaka så blir hon arg och grinar. Vi försöker att säga till J att be E om att få tillbaka det istället för att bara dra det ur händerna på henne.
Det är sådana här ggr som är ovänner annars är dom så himla goa ihop! Leker mycket tillsammans och J ska ha med E på allt :love:

Det där med av-påknappen på tvn gillar E också. J blir vansinnig på henne :rofl:

Ni som har fler barn bråkar dom mycket eller är dom oftast överens?
E har ett hett temperament och blir snabbt skitarg om hon inte får som hon vill. Hon tar saker för J ibland för att retas och när J tar tillbaka så blir hon arg och grinar. Vi försöker att säga till J att be E om att få tillbaka det istället för att bara dra det ur händerna på henne.
Det är sådana här ggr som är ovänner annars är dom så himla goa ihop! Leker mycket tillsammans och J ska ha med E på allt :love:
Lite för små än för att bråkas, tänker att det är trevligt så länge det varar iallafall :nailbiting::angel:
Just nu är det mest såhär:

:love:

Tittar inte på tv här heller, han kan fastna om det är en rapp reklamlåt, för då ska han dansa (steppa):D.
Det är oerhört kul med av-påknappen dock och efter ha tryckt är han oerhört nöjd och stolt och klappar händerna :banana:
Vilket hsn gör varje gång han gör som vi säger eller känner sig duktig :p stänga dörren hämta skorna hämta tutten plocka i tvättmaskinen låta bli lillebrors tutte (napp! för att förtydliga :laugh:) sätta sig ner när han står på bordet
Och så vidare och så vidare....
Charmig är han hur som helst :love:

Här är att hjälpa till en stor favorit! Han har dock inte börjat applådera sig själv än :D Just nu håller vi på att riva tapeter i allrummet på övervåningen. Känns lite riskabelt att han lär sig sånt :nailbiting::D

Här är att hjälpa till en stor favorit! Han har dock inte börjat applådera sig själv än :D Just nu håller vi på att riva tapeter i allrummet på övervåningen. Känns lite riskabelt att han lär sig sånt :nailbiting::D
Vi skulle nog inte kunna ha med sonen på en sån aktivitet. :D
Vid året gick han omkring med flugsmällan alldeles lugnt. Tills han såg sin pappa använda den. En gång. :cool: Han får inte ha den längre :angel:

Det klättras och det klättras och det klättras! Igår hittade vi honom högst upp på Ikeapallen (den i trä med två trappsteg) sjukt nöjd med sig själv :nailbiting: Vet att flera av er haft klättrare länge men vi har ju hittills levt med tjuren Ferdinand och är lite småchockade ;)

Det klättras och det klättras och det klättras! Igår hittade vi honom högst upp på Ikeapallen (den i trä med två trappsteg) sjukt nöjd med sig själv :nailbiting: Vet att flera av er haft klättrare länge men vi har ju hittills levt med tjuren Ferdinand och är lite småchockade ;)

Vi är fortfarande lite chockade och E har vart en apa blandat med duracellkanin sen hon började gå vid 11 månader. Men J var aldrig ens i närheten så energisk och aktiv som E är haha :p

Nu har jag sålt min älskade Manduca. Bäbistiden är verkligen över nu känns det som. Selen såld, ungen går på dagis och har slutat med välling :p

Inskolningen går fortsatt bra trots att hon missat 4 dagar. Igår hade personalen tagit med sig barnen ut utan föräldrar. Inga problem att pappa var kvar inne tyckte E :) Idag ska dom åka hem efter en timme så barnen är utan föräldrarna helt halva tiden. Tror inte det heller kommer vara några problem. Maken lovade att ringa mig när han lämnat henne :D

Här går inskolningen bra. Dock har sonen börjat förstö att han kommer bli lämnad och är ledsen vid lämning. Det går som tur är snabbt över och han har ätit både frukost och lunch med god aptit. Det ser jag som ett gott tecken. Han verkar väldigt trygg med pedagogerna, vilket känns himla bra :).

En fråga, är det fler barn som vill äta ett mål på natten eller sover alla hela nätter?

Vi har lyckats sluta med nattamningen! :)

Eller ett steg på vägen har vi kommit iaf! När han sover med pappa går det alldeles utmärkt att bara kramas lite för att somna om. Men mamma minns han fortfarande bättre alternativ ;) Så nu sover jag i sonens rum ett tag. Förhoppningsvis duger det att bara kramas med mig också om några nätter.

Men han sover sällan hela nätter. Vaknar 1-2 gånger per natt ungefär.

Hm vi kanske kan sluta ge mat då, möjligt att det inte primärt är hunger utan närhet hon behöver.
Tror det är vid 4 månader som de inte behöver mat längre nattetid - för viktens skull.
Men sen uppfyller vällingen/amningen fler behov - sutta, närhet, trygghet ect. Hur länge det behövs är olika. Stora sonen åt välling 1 gång/natt tills han var 2.5 år. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 012
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 173
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar