Imogen
Trådstartare
Det är så skönt att läsa om era inskolningar!
Vi börjar skola in om någon månad och det känns bättre och bättre. Dottern känns mer och mer mogen för det och jag tror det blir jättebra. Förskolan verkar också flexibel med inskolning. När jag frågade hur det fungerar med inskolning var svaret "Ja det beror ju på barnet". De har avsatt två veckor tydligen men verkar inte ha några problem med att det blir längre eller kortare tid. Det är ett föräldrakooperativ så att föräldrar hänger runt där är ju inga konstigheter om det skulle ta lite tid. Tänker att inskolningen blir för oss föräldrar också att lära oss hur det går till att jobba föräldratimmar där.
Det enda jag möjligen är orolig för att bacillerna och VAB men det är väl bara att ta.
Vi har vårt först i januari så det känns väldigt bra att läsa om andra inskolningar här först Det där med sjukdomarna är ju som du skriver något man väl bara får ta. Det är väl ännu värre i januari kan jag tänka mig..
Vi inser också att vi måste börja fundera på hur vi ska göra med arbetstider och hur länge sonens ska gå på dagarna osv. Även om vi båda har flexibla jobb när det gäller arbetstider är det kontorstider och ganska lång pendling för båda. Vi kommer på ett eller annat sätt behöva gå ner i tid men hur man gör det smartast är ju en annan fråga..