Vårföräldrar 2015 #6

Här hann vi precis landa hemma efter stockholmsvistelsen och så började Alice kräkas :( vart ett dygn med rejäl magsjuka. Idag är vi fortfarande trötta trots att vi fått sova i natt, ligger och myser i soffan och jag hoppas att mitt illamående bara beror på graviditeten och att jag inte också blir dålig :nailbiting::yuck:

Här hann vi precis landa hemma efter stockholmsvistelsen och så började Alice kräkas :( vart ett dygn med rejäl magsjuka. Idag är vi fortfarande trötta trots att vi fått sova i natt, ligger och myser i soffan och jag hoppas att mitt illamående bara beror på graviditeten och att jag inte också blir dålig :nailbiting::yuck:

Åh stackars er!
Hoppas det inte vara samma giftiga bacill som vi hade för då lär ni bli sjuka allihop :crazy::yuck:

Usch och fy hoppas ni är bättre snart! Jag var magsjuk eller matförgiftad när jag var gravid med S. Fy vad fruktansvärt det var. Ena illamåendet blev bättre av att äta, det blev inte det andra :yuck:

Jag var ensam med barn och djur i lördags för gubben var iväg på rally från tidig morgon. Självklart blir hunden sjuk så jag måste åka akut till djursjukhuset. Tur man har underbara familjer på båda sidorna! Mamma och pappa tog E och ungarnas farbror tog J.
Det blev sent för mig då det var lång väntetid pga mer akuta fall på djursjukhuset så jag kom hem sent och gubben ännu senare. E fick sova kvar hos mamma och pappa och det hade fått jättebra som vanligt. Inte ofta ungarna är delade men det är nyttigt det också :)

Dags för dagis idag igen. E hade brått in och satte sig i knä på ena fröken. Sen kom hon på att jag skulle gå så hon blev lite ledsen. Hon såg sen att en av de andra barnen hade sin napp och snutte så då ville hon också ha. Jag hämtade det och då gick det bra direkt. Hon slutade gråta och gick till fröken igen så hon slutade vara ledsen innan vi sagt hejdå :)

Hur gör ni/ska man göra med förskolan när en eller båda föräldrarna är sjuka?

Om jag har fattat det rätt så får man lämna barn på förskolan när en eller båda förälder är sjuka.
Sen är det ju såklart en annan aspekt med smittorisk osv. Om båda föräldrarna är hemma och är magsjuka är det väl inte jättesnällt att skicka barnet till dagis..

Men det kanske inte alls var det som var frågan :p

Igår fick ungarna följa med till skjutbanan när jag och maken skulle övningsskjuta inför älgjakten :D Var inte alls säker på hur E skulle reagera på smällandet men hon brydde sig inte ett dugg :) Självklart hade vi alla hörselkåpor. Men det tar ju inte bort allt smällande.

Idag börjar gympan för E. Maken följer med henne så följer jag med J i morgon när hennes grupp börjar :)

Om jag har fattat det rätt så får man lämna barn på förskolan när en eller båda förälder är sjuka.
Sen är det ju såklart en annan aspekt med smittorisk osv. Om båda föräldrarna är hemma och är magsjuka är det väl inte jättesnällt att skicka barnet till dagis..

Men det kanske inte alls var det som var frågan :p

I det här fallet var det snarare barnet som smittat föräldrarna. :p L var lite hängig och snorig en dag eller två, maken blev helt sänkt och jag var inte långt efter under helgen som var.

L får i alla fall vara på förskolan trots att maken fortfarande är så pass sjuk att han är hemma från jobbet. :up:

I det här fallet var det snarare barnet som smittat föräldrarna. :p L var lite hängig och snorig en dag eller två, maken blev helt sänkt och jag var inte långt efter under helgen som var.

L får i alla fall vara på förskolan trots att maken fortfarande är så pass sjuk att han är hemma från jobbet. :up:

Förkylning på G här också tror jag. Jag är lite snorig och har varit stickig i halsen ett par dagar. E började få rinnande näsa igår men har i alla fall sovit som en stock hela natten. Får väl se vad länge det går innan det är vab som gäller :D Året före jag gick hem och skulle få E vabbade vi minst en dag var per månad hela året....hade inte full lön en enda gång :rofl:

Förkylning på G här också tror jag. Jag är lite snorig och har varit stickig i halsen ett par dagar. E började få rinnande näsa igår men har i alla fall sovit som en stock hela natten. Får väl se vad länge det går innan det är vab som gäller :D Året före jag gick hem och skulle få E vabbade vi minst en dag var per månad hela året....hade inte full lön en enda gång :rofl:

Hoppas det blir som för L, dvs nästan ingenting!

Vi har det tack och lov rätt enkelt på VAB-fronten, åtminstone det kommande året. Det har sina fördelar att studera. :)

Haha det där är väl verkligheten med barn på förskola, få uppleva alla härliga barnbaciller igen :p

Haha maken pratade igår om att vad rik man kommer känna sig när vi får två hela löner igen när han börjar jobba igen efter årsskiftet. Jag påminde honom att de månader vi kommer ha två hela löner kommer nog vara lätträknade :D

Hoppas det blir som för L, dvs nästan ingenting!

Vi har det tack och lov rätt enkelt på VAB-fronten, åtminstone det kommande året. Det har sina fördelar att studera. :)

Ja verkligen sina fördelar! Hur lång tid är det kvar till examen?

Jag har iaf turen att ha ett flexibelt jobb med stor möjlighet till att jobba hemma. Maken däremot har visserligen ett tidsmässigt flexibelt jobb men av sekretesskäl är hemjobb helt omöjligt..

Haha maken pratade igår om att vad rik man kommer känna sig när vi får två hela löner igen när han börjar jobba igen efter årsskiftet. Jag påminde honom att de månader vi kommer ha två hela löner kommer nog vara lätträknade :D

Ja verkligen sina fördelar! Hur lång tid är det kvar till examen?

Jag har iaf turen att ha ett flexibelt jobb med stor möjlighet till att jobba hemma. Maken däremot har visserligen ett tidsmässigt flexibelt jobb men av sekretesskäl är hemjobb helt omöjligt..

Haha ja tyvärr är det så :D Men det märks skillnad på våra två nu för J är typ aldrig sjuk längre så hon har ju byggt upp ett bra immunförsvar efter alla sjukdomar. E har varit förkyld många fler ggr under sitt första levnadsår mot vad J var så hon har ju också börjat bygga immunförsvar och blir förhoppningsvis inte lika lätt sjuk nästa år :D

Senast ändrad:
Alice verkar ha växtvärk :( i nättras och nu ikväll efter hon somnat så vaknar hon och är ledsen och tar våra händer och vill att vi ska dra och trycka på benen. Det kan lugna henne en stund men känns som det eskalerar under natten, säkert för att hon är jättetrött och frustrerad över att inte kunna somna tillsammans med smärtan. I natt kastade hon sig gråtandes runt i sängen och så gnyr hon "ajajaj". Gav henne ipren till slut och vet inte om det var det eller utmattning som gjorde att hon somnade sen (halv sju i morse). Nu när hon redan blivit ledsen ikväll så har jag gett henne ipren och hoppas det hjälper. Men är det nån av er som känner igen? Och kanske någon som har bra tips på vad vi kan göra för henne?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 012
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 163
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar