I natt sov E ostört från strax efter kl 19 till strax efter kl 6
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inatt sov L från 21 till 01, sedan började storbråket "amma eller välling". Ingen vann. Till slut däckade hon utan mat. Vaknade vid 06 och var extremt sugen på vällingen hon ratat tidigare på natten . Jag är vansinnigt trött.I natt sov E ostört från strax efter kl 19 till strax efter kl 6
I
Inatt sov L från 21 till 01, sedan började storbråket "amma eller välling". Ingen vann. Till slut däckade hon utan mat. Vaknade vid 06 och var extremt sugen på vällingen hon ratat tidigare på natten . Jag är vansinnigt trött.
Ja det får vi hoppas , igår jobbade jag sent och kom i säng vid 00, så det blev en kort natt . Idag är vi lediga och ska återhämta oss.Uff va tufft Hoppas ni får en lugnare natt i natt.
Vad skönt att det gick bra . Vad gjorde ni i två timmar i väntan på frukost ?Vi har varit på bröllop på annan ort i helgen. Min mamma följde med och var barnvakt. Med facit i hand hade sonen absolut kunnat vara hemma med henne men när vi tackade ja och bokade boende var han inne i sin värsta mammighetsperiod så vi vågade inte chansa.
Det har iaf gått hur bra som helst! Vi hade tipsat mamma om diverse olika trix om han inte ville sova, och sagt att i värsta fall får du väl gå med honom i vagnen.
Resultatet? Hon gjorde välling. Sonen ville inte ha utan la sig ner på sängen. Mamma började sjunga en sång. 1 minut senare sov han
Vi funderar på om vi ska låta henne spela in den där sången på band
En annan nackdel när man har en 17 månaders med på bröllop är när man själv går och lägger sig 01, sonen vaknar 05:45 och frukosten öppnar 8
Hoppas det går bra med hästar, barn och hund!Nu är jag gräsänka från i morse till fredag kväll. Tråkigt
Hoppas det går bra med hästar, barn och hund!
Vad skönt att det gick bra . Vad gjorde ni i två timmar i väntan på frukost ?
Jo "jösses" låter väldigt kul, hon säger också ofta "yes!" och sträcker upp en arm i luften samtidigt- man blir väldigt medveten om vad man själv säger och gör .Peppar peppar ta i typ alla träd i hela skogen men nu har sonen sovit hela natten fyra nätter i rad! Det kommer ju med all säkerhet komma bakslag men om det börjar bli någon liten rutin vore det ju fantastiskt! Sen vaknar han iofs tidigare och tidigare. Allt efter 6 är sovmorgon Men det är väl mer regel än undantag med barn i den här åldern
Så häftigt med de barn som pratar en massa! @Lo_ kan tänka mig att "jösses" låter hur gulligt som helst Här är det fortfarande sparsamt med orden. Han har börjat härma oss mycket och säger halvtydliga varianter av "bada" "vagn" "boll" "potta" och lite annat om vi säger det först. Men självständigt är det fortfarande mest mamma, pappa, titta, där, och bil som gäller. Sen säger han ofta något som vi inte alls vet vad det betyder, men det låter precis som "Göteborg"
Jo "jösses" låter väldigt kul, hon säger också ofta "yes!" och sträcker upp en arm i luften samtidigt- man blir väldigt medveten om vad man själv säger och gör .
18-månaderskontroll idag, 76 cm och 8920 g, kurvorna går åt rätt håll igen . Vi ska ändå gå på provtagning nästa vecka så vi kan sluta fundera på om hon har någon allergi etc. Ny BVC-sköterska och jag blev galet provocerad av att hon bara vände sig till mig fast både jag och hennes pappa var med . Svarade knappt så hon blev tvungen att prata med honom som glatt pladdrade på om hennes ät- och lekvanor .
Hon blev ledsen av sprutan men det gick snabbt över.
Hon frågade typ om hon kan några ord, springa, bygga staplar och skriva.. Men hon testades aldrig på sina färdigheter .Skönt att hon börjat biffa på sig lite Var det något annat de "testade" på 18 månaderskontrollen eller var det mäta väga och vaccin?