Vårföräldrar 2015 #6

I
I natt sov E ostört från strax efter kl 19 till strax efter kl 6 :up:
Inatt sov L från 21 till 01, sedan började storbråket "amma eller välling". Ingen vann. Till slut däckade hon utan mat. Vaknade vid 06 och var extremt sugen på vällingen hon ratat tidigare på natten :meh::banghead::confused::eek:. Jag är vansinnigt trött.

I

Inatt sov L från 21 till 01, sedan började storbråket "amma eller välling". Ingen vann. Till slut däckade hon utan mat. Vaknade vid 06 och var extremt sugen på vällingen hon ratat tidigare på natten :meh::banghead::confused::eek:. Jag är vansinnigt trött.

Uff va tufft :crazy: Hoppas ni får en lugnare natt i natt.

Åh va jag älskar de där små liven :love: (även fast dom kan göra mig galen ibland :devil:).
I morse när jag och J lämnade E på dagis så durade E in glad som en sol. Hon fann sin låtsaskusin i ena rummet och hon kröp upp i bilen där han satt och ville leka med honom direkt. Sen frågade jag om jag fick en hejdåkram så hon kramade mig och sen pekade hon mot J och ville ha en kram av henne också så dom gav varann en kram och en puss. Så himla goa :love:

Vi har varit på bröllop på annan ort i helgen. Min mamma följde med och var barnvakt. Med facit i hand hade sonen absolut kunnat vara hemma med henne men när vi tackade ja och bokade boende var han inne i sin värsta mammighetsperiod så vi vågade inte chansa.

Det har iaf gått hur bra som helst! Vi hade tipsat mamma om diverse olika trix om han inte ville sova, och sagt att i värsta fall får du väl gå med honom i vagnen.

Resultatet? Hon gjorde välling. Sonen ville inte ha utan la sig ner på sängen. Mamma började sjunga en sång. 1 minut senare sov han :eek::D:confused::up:

Vi funderar på om vi ska låta henne spela in den där sången på band :p

En annan nackdel när man har en 17 månaders med på bröllop är när man själv går och lägger sig 01, sonen vaknar 05:45 och frukosten öppnar 8 :sneaky:

Nu har vi klarat några nätter utan mat och utan världskrig! Hon vaknar ibland men har lyckats somna om igen utan välling. Igår hade hon somnat vid 21, kom över till oss någon gång på natten och fick välling 5,30- somnade om och sov vidare till 7.30 :up:. Tyvärr rör hon sig mycket i sömnen och jag vaknar ofta till av det men det är ändå ljusår från andra nätter när vi varit vakna mellan 1-3 timmar i sträck :).

Hennes senaste ord är "jösses" och det praktiseras flitigt :D.

Vi har varit på bröllop på annan ort i helgen. Min mamma följde med och var barnvakt. Med facit i hand hade sonen absolut kunnat vara hemma med henne men när vi tackade ja och bokade boende var han inne i sin värsta mammighetsperiod så vi vågade inte chansa.

Det har iaf gått hur bra som helst! Vi hade tipsat mamma om diverse olika trix om han inte ville sova, och sagt att i värsta fall får du väl gå med honom i vagnen.

Resultatet? Hon gjorde välling. Sonen ville inte ha utan la sig ner på sängen. Mamma började sjunga en sång. 1 minut senare sov han :eek::D:confused::up:

Vi funderar på om vi ska låta henne spela in den där sången på band :p

En annan nackdel när man har en 17 månaders med på bröllop är när man själv går och lägger sig 01, sonen vaknar 05:45 och frukosten öppnar 8 :sneaky:
Vad skönt att det gick bra :up:. Vad gjorde ni i två timmar i väntan på frukost ;)?

Här har också nätterna varit lugna igen :up: Hon har återhämtat sig efter magsjukan och äter som vanligt på dagarna och vaknar inte hungrig.

Hon når dom översta lådorna i köket och har även listat ut att hon kan hämta nåt att klättra upp på för att få bättre överblick - köket är kaos!

Nu har vi plockat bort nattblöjan också och hon är helt blöjfri, så skönt! Hon verkar också själv ha startat projekt klara-sig-utan-pottan :meh: ofta säger hon "nä" och springer till toaletten istället, osmidigt tycker jag eftersom hon kan sätta sig själv på pottan men det funkar ju inte riktigt med toaletten...

Vad skönt att det gick bra :up:. Vad gjorde ni i två timmar i väntan på frukost ;)?

Vi hade förutspått det hela lite så vi hade lite bröd till S. Och Vi bodde på ett hotell med trädgård och lekpark så det fanns sysselsättning så den lille sonen klagade absolut inte! Men andra delar av sällskapet var rätt trötta och hungriga :p

• Gilla
Reactions: Lo_
E hade sovit 15 min på dagis igår....gissa om jag hade en trött onge vid hämtning :p Men hon håller god min och kör på ändå. Fram tills hos ser mig, då brister allt :p Men hon piggnade till efter middagen och vi gick ut en timme och lekte med hunden och fixade hästarna för natten. Sen korkade båda barnen strax innan kl 19. Vi såg på Nasse på Youtube alla tre i Js säng först och sen la jag E. Hon somnade på 2 min!

Idag är det gympa för E och eftersom maken är borta så får ju självklart J också bli med. I morgon har J gympa och då får E följa med :)

Peppar peppar ta i typ alla träd i hela skogen men nu har sonen sovit hela natten fyra nätter i rad! Det kommer ju med all säkerhet komma bakslag men om det börjar bli någon liten rutin vore det ju fantastiskt! Sen vaknar han iofs tidigare och tidigare. Allt efter 6 är sovmorgon :D Men det är väl mer regel än undantag med barn i den här åldern :p

Så häftigt med de barn som pratar en massa! @Lo_ kan tänka mig att "jösses" låter hur gulligt som helst :love: Här är det fortfarande sparsamt med orden. Han har börjat härma oss mycket och säger halvtydliga varianter av "bada" "vagn" "boll" "potta" och lite annat om vi säger det först. Men självständigt är det fortfarande mest mamma, pappa, titta, där, och bil som gäller. Sen säger han ofta något som vi inte alls vet vad det betyder, men det låter precis som "Göteborg" :laugh:

Peppar peppar ta i typ alla träd i hela skogen men nu har sonen sovit hela natten fyra nätter i rad! Det kommer ju med all säkerhet komma bakslag men om det börjar bli någon liten rutin vore det ju fantastiskt! Sen vaknar han iofs tidigare och tidigare. Allt efter 6 är sovmorgon :D Men det är väl mer regel än undantag med barn i den här åldern :p

Så häftigt med de barn som pratar en massa! @Lo_ kan tänka mig att "jösses" låter hur gulligt som helst :love: Här är det fortfarande sparsamt med orden. Han har börjat härma oss mycket och säger halvtydliga varianter av "bada" "vagn" "boll" "potta" och lite annat om vi säger det först. Men självständigt är det fortfarande mest mamma, pappa, titta, där, och bil som gäller. Sen säger han ofta något som vi inte alls vet vad det betyder, men det låter precis som "Göteborg" :laugh:
Jo "jösses" låter väldigt kul, hon säger också ofta "yes!" och sträcker upp en arm i luften samtidigt- man blir väldigt medveten om vad man själv säger och gör ;).

18-månaderskontroll idag, 76 cm och 8920 g, kurvorna går åt rätt håll igen :up:. Vi ska ändå gå på provtagning nästa vecka så vi kan sluta fundera på om hon har någon allergi etc. Ny BVC-sköterska och jag blev galet provocerad av att hon bara vände sig till mig fast både jag och hennes pappa var med :banghead:. Svarade knappt så hon blev tvungen att prata med honom som glatt pladdrade på om hennes ät- och lekvanor :D.

Hon blev ledsen av sprutan men det gick snabbt över.

Här babblas det hela dagarna, men inga vettiga ord :p han förstår typ allt men får inga riktiga ord på vad han själv menar :D

I övrigt väntar vi på kallelse till barnmottagningen, vi ska in på provokationstest för fiskallergi.
Eftersom symtomen har kommit 2-4 timmar efter matintag så lär vi väl få spendera ett antal timmar där den dagen :cool:

Alltså vår lilla evighetsmaskin är ju otrolig! Igår sov hon ju bara 15 min på dagis idag sov hon 10 min :eek::D Fattar inte hur hon orkar. Tur hon sov bra inatt och typ 12 h i sträck. Hoppas hon sover bra i natt också från det behöver hon.

Jo "jösses" låter väldigt kul, hon säger också ofta "yes!" och sträcker upp en arm i luften samtidigt- man blir väldigt medveten om vad man själv säger och gör ;).

18-månaderskontroll idag, 76 cm och 8920 g, kurvorna går åt rätt håll igen :up:. Vi ska ändå gå på provtagning nästa vecka så vi kan sluta fundera på om hon har någon allergi etc. Ny BVC-sköterska och jag blev galet provocerad av att hon bara vände sig till mig fast både jag och hennes pappa var med :banghead:. Svarade knappt så hon blev tvungen att prata med honom som glatt pladdrade på om hennes ät- och lekvanor :D.

Hon blev ledsen av sprutan men det gick snabbt över.

Skönt att hon börjat biffa på sig lite :D Var det något annat de "testade" på 18 månaderskontrollen eller var det mäta väga och vaccin?

Skönt att hon börjat biffa på sig lite :D Var det något annat de "testade" på 18 månaderskontrollen eller var det mäta väga och vaccin?
Hon frågade typ om hon kan några ord, springa, bygga staplar och skriva.. Men hon testades aldrig på sina färdigheter ;).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 160
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve