Vårföräldrar 2015 #6

Skriva? Det var rätt höga krav tycker jag :p :rofl:
Haha ja, men så har jag ett extraordinärt barn också :p. Nej då, hon frågade om hon visste vad man gör med en penna... Sambon sa när vi kom ut; "nä men hon vet exakt vad man gör med en hovkrats" ;). Hon fick en ryktlåda för ett tag sedan och nu har hon dille på att kratsa samtligas fötter nu- sig själv, oss, katterna och hästen...

Haha ja, men så har jag ett extraordinärt barn också :p. Nej då, hon frågade om hon visste vad man gör med en penna... Sambon sa när vi kom ut; "nä men hon vet exakt vad man gör med en hovkrats" ;). Hon fick en ryktlåda för ett tag sedan och nu har hon dille på att kratsa samtligas fötter nu- sig själv, oss, katterna och hästen...
Underbart :rofl::love:

Klart hon ser till att lära sig dom viktiga sakerna i livet först :p

• Gilla
Reactions: Lo_
Å här sitter vi på Mallorca med febersjuk L. :( Jäkla typiskt, hon som verkligen älskar att bada och nu orkar hon knappt sitta upp, arma krake...

I natt vaknade jag med ett ryck av att E ropade "mamma, mamma". Vi har babyvakt så det blev rätt högt så jag blev lite chockad :rofl: Jag gick inte upp till henne direkt för jag var tvungen att vakna till lite. Men det blev tyst så jag somnade om och hörde inget mer förrän hon vaknade vid 6.45 :)

Vad dricker era barn till frukost?

Och vad äter de till frukost?

:)
Vatten är det enda hon nånsin druckit. Aldrig smakat nåt annat faktiskt. Och gröt äter hon, havregrynsgröt med paltbröd precis som när hon var liten. :-) ätit smörgås nån gång ibland och kvarg ibland men för det mesta gröt.

Dricker vatten. Han dricker alltid bara vatten oavsett måltid.

Äter är lite olika. Vi oftast något av havregrynsgröt, fil och müsli (stor favorit) eller ägg. Ibland äter han smörgås.

Det finns ännu ingenting som den här ungen inte gillar så han är lätt att servera mat än så länge. Men det kan vara si och så med portionsstorlekarna ibland.

Jag vet ju att det finns ett par ullexperter här inne ;)

Är på jakt efter en tjockare stickad tröja, en tvådelad pyjamas och raggsockor.

Tips? :D

Jag stickar mest själv... Om du har Facebook så gå med i Ylle och Silke-gruppen, det är en hel del köp och sälj och där kan du få tips om inköpsställen.

Jag vet ju att det finns ett par ullexperter här inne ;)

Är på jakt efter en tjockare stickad tröja, en tvådelad pyjamas och raggsockor.

Tips? :D

Vill du ha superwash så det går att tvätta mer som vanligt eller obehandlad ull?

Som tvådelad pyjamas funkar ju valfritt underställ, Lindex brukar ha t ex. Jag tycker Joha har fina set i år! Ofta på de vanliga nätsidorna går det att söka på ull som material. Ylle och silke - gruppen på Facebook är toppen för tips och köp av begagnat.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 157
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve